Text de cerca: Resultats trobats: 159
Etiqueta: Mobilitat Ordre

El viaducte, dissenyat pel despatx d’enginyeria de Manuel Reventós, està sustentat per tres grans pilars.

Entra en servei el nou viaducte que uneix la C-32 i Viladecans L’obra forma part ha part de la primera fase d'urbanització del futur sector d'activitat econòmica de Ca n'Alemany

Ja es pot circular pel nou viaducte que comunica la ciutat amb l’autopista C-32 i que dóna accés al nou sector d'activitat econòmica de Ca n'Alemany. L’obra s’ha construït per a la millora de la mobilitat i per permetre la urbanització al seu entorn del nou sector d’activitat econòmica de Ca n’Alemany, on s'instal·laran el nou centre logístic de distribució per a Europa i la seu mundial de comerç electrònic de l'empresa Desigual, així com un centre comercial outlet promogut per l'empresa Neinver, que preveuen la generació de prop de 1.200 llocs de feina directes. A més, hi ha altres 14 parcel·les en comercialització per a activitats econòmiques de tot tipus.

 

Els diferents projectes empresarials previstos a Ca n'Alemany, com Viladecans The Style Oulets, que l'empresa Neinver preveu obrir l'últim quadrimestre del 2015, i la nova plataforma logística europea de Desigual, amb una inversió prevista de 150 milions d'euros, convertiran aquest sector en un nou referent d'activitat econòmica de l'àrea metropolitana de Barcelona.

 

A partir de l'octubre s'iniciarà una nova fase d'urbanització del sector, que culminarà la seva transformació total l'any 2017.

 Aquests dies es donen els últims preparatius per l'obertura de Mercagavà

Demà, 24 de novembre, obre portes Mercagavà L’equipament de la plaça Catalunya a més de les 13 parades del mercat municipal, incorpora 8 botigues exteriors, un Mercadona i 157 places d’aparcament

Demà, dimarts 24 de novembre, obrirà les seves portes, Mercagavà, el renovat mercat de la plaça Catalunya. La nova instal·lació ha comportat la creació d’un nou mercat amb 2.500 metres quadrats destinats a la venda, superfície que duplica l’anterior instal·lació i que dinamitzarà el nord de la ciutat i l’oferta comercial de Gavà.

Al nou Mercagavà conviuen les parades del mercat municipal, que ocupen una superfície de 1.000 metres quadrats, amb un supermercat Mercadona, de 1.500 metres quadrats destinats a la venda. La nova oferta comercial també inclou bar i locals exteriors junt amb dues plantes per a estacionament de fins a 157 vehicles, on es podrà aparcar gratuïtament les dues primeres hores i l'horari d'obertura serà, de dilluns a dissabte, de 8.15 a 21.15 hores.

Per celebrar la posada en marxa del nou equipament, a més de la inauguració del 24 de novembre, on es convidarà als clients a una copa de cava es faran diverses activitats.

Dimecres, 25 de novembre, a les 18 hores, s’ha programat un showcooking amb un cuiner professional que elaborarà en directe una tapa creativa que després els assistents podran tastar (500 persones amb ticket de compra).

Dijous, dia 26 de novembre, de 10 a 13 hores i de 18 a 20 hores, els clients podran participar a la Ruleta de Mercagavà i guanyar regals i premis.

Divendres, 27 de novembre, a les 18 hores, se sortejaran 1500 euros en vals de compra entre els clients que hagin dipositat la butlleta de participació en la urna del Mercat. Es premiaran 20 butlletes amb 50 euros (sorteig presencial) amb premi de 250€, 150€ i 100€.

Les propostes culminaran amb diverses activitats per als infants dissabte, 28 de novembre. De 10 a 14 hores hi haurà talers, l’activitat petits xefs, manualitats, contacontes,etc.

 

El 8 de gener finalitza el període de proves del nou control d’accés a l’Illa A partir d'aquesta data es procedirà a sancionar els vehicles que no tinguin permís o circulin fora dels horaris habituals

El 8 de gener acaba el període de proves del control d'accés a l'Illa del Centre per identificació fotogràfica de matrícules que l’Ajuntament va posar en marxa el 14 d’octubre per millorar la mobilitat de la zona i garantir la seguretat dels vianants i l’accés dels vehicles autoritzats. La mesura afecta els carrers de de Sant Pere, Major, Salvador Lluch, Màrtirs del Setge de 1714, Comtes d’Urgell, Sant Isidre, Que no passa i Cap de Creus.

 

Aquest sistema consisteix en la instal·lació de diferents càmeres que capten automàticament la matrícula dels vehicles, diferenciant els autoritzats dels no autoritzats a circular. A partir del 8 de gener, i després de més de dos mesos d’adaptació al nou sistema, es procedirà a sancionar els vehicles que no tinguin permís o circulin fora dels horaris habituals.

Més informació

 

Cal sol·licitar el servei trucant al telèfon gratuït de l’Ajuntament, 900 66 33 88.

Vehicle adaptat per anar a votar aquest diumenge Les persones amb mobilitat reduïda poden demanar l’assistència d’un vehicle a l’Ajuntament de Gavà per poder traslladar-se al seu col·legi electoral

Com cada jornada electoral, l’Ajuntament de Gavà posa a disposició de la ciutadania que pateix problemes de mobilitat un servei de trasllat al seu col·legi electoral amb un vehicle adaptat. Per sol·licitar aquest servei, que és gratuït,  només han de trucar al telèfon gratuït de l’Ajuntament, 900 66 33 88. El Punt d’Atenció a la Ciutadania recollirà les dades per tal d’organitzar aquest trasllat. D’aquesta manera, el vehicle adaptat anirà a buscar a casa a totes aquelles persones que ho hagin demanat per tal de que puguin exercir el seu dret a vot.

L’horari de petició és, o bé aquest divendres, de 9 a 14.30 hores, o el mateix diumenge, dia 20 de les eleccions, fins a les 19 hores.

La circulació es veurà afectada en diferents trams de la ciutat

El recorregut de la Marató del Mediterrani afectarà aquest diumenge el trànsit a Gavà La prova, que arriba enguany a la novena edició, transcorre sis quilòmetres a Gavà

La Marató del Mediterrani-Gran Premi Aliança és organitzada pels Ajuntaments de Castelldefels i Gavà amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Federació Catalana d’Atletisme i diferents patrocinadors.

 

La prova, que començarà a les 9 del matí, tindrà la seva sortida i arribada al Canal Olímpic de Catalunya.

 

Com a conseqüència del seu pas per Gavà, es veurà afectada la circulació de vehicles en diferents trams de la ciutat.

 

Les afectacions de trànsit es produiran entre les 8.50 i les 10 hores i seran les següents:

 

Carretera B 210, entre el carrer de la Creativitat i camí de La Pava, de 8:50 a 9:20 h.

 

. Avinguda d’Europa, entre els carrers de Roses i Garraf, de 8:45 a 9:40 h.

 

. Carrer d’Isaac Peral, entre la carretera B 210 i el carrer de Miquel Servet, de 8:50 a 9:15 hores.

 

. Camí  dels Joncs, de 8:50 a 9:15 h.

 

. Avinguda del Mar, entre B-210 i camí de La Pineda, de 8:50 a 9:40 h.

 

. Avinguda del Mar, entre avinguda d’Europa i carrer dels Tellinaires, de 9:10 a 9:45 h.

 

. Passeig Marítim, entre els carrers d’Alcanar i Sitges, de 9:1

 

5 a 9:55 h.

 

. Camí de la Pava, entre Arbret de Dalt i B 210, de 8:50 a 9:15 h.

 

. Terme municipal de Castelldefels des del Passeig Marítim de Gavà, de 9:10 a 11:30 h.

 

Això significa que els vehicles que circulin en sentit Castelldefels hauran de girar  necessàriament pel carrer d’Alcanar.

 

Mentre l’avinguda del Mar romangui tallada, les vies alternatives a la zona de Gavà Mar seran:

 

. Avinguda d’Europa, en sentit Barcelona. A l’alçada del carrer Garraf, desviament pel

 

lateral de la C-31. Es pot tornar a l’avinguda d’Europa pels Nou Rals.

 

. Avinguda d’Europa en sentit Castelldefels. Tall a l’alçada del carrer de Roses.

 

Desviament per l’antiga Silvi’s i C-31.

 

. Carrer de Josep Lluís Sert i adjacents. Accés d’entrada i sortida per C-31 / carrer de l’Alba.

 

Quant a les afectacions al transports públics, seran les següents:

 

. Línia d’autobusos GA1: suspès el tram de C-245 a Gavà Mar entre les 9 i les 10 h.

 

. Línia 95: desviament del sentit Castelldefels per l’autovia, entre les 9 i les 10 hores, fent servir les mateixes parades que la L 94.

Balsera durant la seva intervenció en la cloenda del II Fòrum de la Mobilitat

Balsera: “reivindiquem inversions a la comarca perfer possible un transport sostenible” El Consell Comarcal ha celebrat el II Fòrum de la Mobilitat on s’ha expressat la necessitat de millorar les connexions no només amb Barcelona sinó entre poblacions

El Consell Comarcal del Baix Llobregat ha celebrat, aquest dimecres, el II Fòrum de Mobilitat, una jornada, on a través de diferents ponències, s’han posat sobre la taula les necessitats existents i les principals prioritats i reivindicacions a defensar en aquesta matèria. El president del Consell Comarcal i alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, ha dit que “calen més inversions en infraestructures públiques per cobrir els dèficits històrics, des de la variant de Vallirana fins a la finalització de la línia 9, passant pels carril bus proposat a la C-245 entre Castelldefels i Cornellà” Per a Balsera es tracta “d’infraestructures claus per possibilitar una mobilitat més sostenible en el territori. Cal pensar que la gran majoria de moviments són intercomarcals, per això cal desenvolupar xarxes” i tot i que entén que “l’actual crisi limita les actuacions, s’ha de seguir treballant, encara que sigui canviant l’enfocament i partint de base de la demanda ciutadana.”

 

Jordi Milà, que és conseller de Mobilitat del Consell Comarcal del Baix Llobregat, ha explicat que “de la trobada s’extreu que, amb petites inversions, ja podríem millorar la vida de les persones” i ha posat per exemple “l’increment de les intermodals, facilitar les connexions i l’impuls dels busos exprés”.Milà ha precisat que “algunes de les peticions, les que tenen a veure amb Foment, es presentaran a la reunió que mantindrem a Madrid la propera setmana amb el Secretari d’Estat d’Infraestructures” i ha concretat que “la gran demanda és aconseguir pressupost perquè que es finalitzin els projectes aturats com el pont de l’A2- AP7”. Per a Joaquim Balsera “és important traslladar aquests projectes, i altres millores viàries per donar resposta, per exemple  al sector industrial que té un gran pes a la nostra comarca.”

A la cloenda,hi ha participat també Ricard Font, Secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, qui ha dit que “cal planificar els projectes atenent la demanda, i no com fins ara, que es feia tenint en compte l’oferta”. Font ha lloat el sistema tarifari integrat afirmant que “és dels millors del món” i que “per a moltes inversions caldrà apostar per la participació pública i privada”.

 

El President del Consell Comarcal, Joaquim Balsera, ha defensat també la independència i les competències del Consell i dels ajuntaments davant l’amenaça de pèrdua que suposen els projectes de reforma que, tant l’estat, com el govern català preparen.Segons Balsera “vetllar per la qualitat de vida de la gent, també en matèria de transport, té el seu gran exponent en l’administració local, i per això cal reivindicar, més que mai, el valor de la proximitat perquè és aquí on podem construir discursos compartits, participar i implicar-nos per fer realitat les reivindicacions”.

Obispo ha valorat positivament la campanya de bany

El reforç del control sobre la disciplina viària ha garantit un estiu cívic a la platja de Gavà L’Ajuntament de Gavà valora positivament una temporada de platja on s’ha incrementat notablement l’afluència de banyistes

Aquest estiu serà recordat probablement com l’estiu en que es va implantar la zona blava al passeig marítim de Castelldefels. Una mesura que òbviament ha afectat de ple a la població veïna, però que de retruc també ha tingut incidència a Gavà Mar ja que enguany s’ha registrat un notable augment de banyistes a les nostres platges. Arran d’aquest fet, la Policia Municipal de Gavà ha reforçat el control de la zona a partir de finals de juliol amb dos agents més durant els caps de setmana que s’afegiren als del torn ordinari i als dos també de reforç que han patrullat en quad de nou del matí a vuit del vespre tant per la sorra com pels carrers adjacents.

 

Com a conseqüència d’aquest reforç del control durant l’estiu, les nostres platges han esdevingut un lloc més segur i cívic durant tota la campanya de bany, que s’ha allargat del 8 de juny al 8 de setembre. En total s’han tramitat 670 denúncies derivades de la intensificació del control del trànsit i específicament de l’estacionament dels vehicles. Les denúncies més nombroses s’han originat per estacionar a la vorera (176), seguides de l’estacionament en zones reservades a persones minusvàlides (134), en zones prohibides (100) o en zones de càrrega i descarrega (80). Altres infraccions sancionades que han estat menys habituals han estat els estacionaments en doble filera, que han provocat 30 denúncies, en passos de vianants (21), o en gir a final de carrer (12). Fruit d’aquestes denúncies, la grua municipal, que durant els caps de setmana es va instal·lar a les dependències del Centre Cívic de Gavà mar, va retirar un total de 55 vehicles.

 

La Policia Municipal també ha vetllat per garantir la seguretat dels banyistes i per prevenir els delictes, i en aquest sentit destaca la coordinació amb els Mossos d’Esquadra i les policies locals de Castelldefels i de Sitges en el marc de l’Operatiu Solaris, que ha permès a aquests cossos compartir informació i posar en comú les dades disponibles. Durant tota la campanya, la Policia Municipal ha realitzat 230 intervencions causades especialment per fets delictius (22), accidents de trànsit (21), venda ambulant (18) i activitats sense permís (10). A més, els policies locals gavanencs han estat en contacte permanent amb la Creu Roja amb qui han col·laborat en set ocasions dins del dispositiu de vigilància, salvament i socorrisme establert entre l’organització humanitària i l’Ajuntament de Gavà.

 

Pel tinent d’alcalde de Governació, Mobilitat i Manteniment de la Ciutat, José Obispo, “la valoració que fem de la campanya de platja d’aquest any és molt positiva” atès aquestes dades. Obispo, en relació a la major afluència de banyistes motivada per la implantació de la zona blava a Castelldefels, ha recordat que “la platja de Gavà té una capacitat d’aparcament, i per tant, encara que és cert que hem tingut més banyistes, en realitat la utilització de la platja ha estat molt controlada ja que, una vegada que s’han omplert totes les places d’aparcament, com que hem controlat més i no hem permès cap infracció, la gent no podia aparcar i havia de marxar”.

 

Pel que fa als socorristes de la Creu Roja, aquest estiu han portat a terme 1.202 assistències, una xifra molt similar a la de l’estiu de 2012 amb un increment de 19 intervencions. Les més nombroses, com és habitual cada estiu, han estat les motivades per picades de meduses (800), seguides per les ferides incisives i erosives (177) i per altres picades o al·lèrgies (91). En canvi, el dispositiu terrestre sí que ha registrat una major activitat durant aquest estiu amb 27 rescats a banyistes i 27 evacuacions (per les 8 registrades l’any passat en totes dues tipologies), a banda de les 8.832 mesures preventives que superen amb escreix les 5.521 que es van efectuar el 2012.

 

Per últim, l’estiu a Gavà també s’ha caracteritzat per la bona qualitat de l’aigua i la sorra de les nostres platges. Durant tota la campanya, la qualificació sanitària de l’aigua ha estat excel·lent segons els controls sanitaris realitzats per l’Agència Catalana de l’Aigua. La qualitat de la sorra, de la seva banda, ha estat controlada per l’Àrea metropolitana de Barcelona amb mostres quinzenals que en el 83% de les ocasions han donat un resultat òptim, mentre que un 14% ha rebut la qualificació de bona. Un 3% de les analítiques va obtenir una qualificació deficient, tot i que es tracta de mostres recollides en un dia de pluja.

 

Les persones amb mobilitat reduïda que tinguin problemes per anar a votar poden demanar l’assistència d’aquest vehicle adaptat.

Les persones amb mobilitat reduïda poden demanar assistència per anar a votar L’Ajuntament de Gavà posa a disposició de la ciutadania un vehicle adaptat que funcionarà tota la jornada d’eleccions europees

Totes aquelles persones amb mobilitat reduïda que tinguin problemes per anar a votar poden demanar l’assistència d’aquest vehicle adaptat. Per fer-ho, només han de trucar al telèfon gratuït de l’Ajuntament, 900 66 33 88. El Punt d’Atenció al Ciutadà recollirà les seves dades per tal d’organitzar aquest trasllat. D’aquesta manera, el vehicle adaptat anirà a buscar a casa a totes aquelles persones que ho hagin demanat per tal de que puguin exercir el seu dret a vot. L’horari de petició és els dilluns, dimecres i divendres, de 9 a 14.30 hores, els dimarts i dijous de 9 a 19 hores i el mateix dia 25 de les eleccions fins les 19 hores.

Un dels vehicles ajudant a traslladar a una persona amb cadira de rodes.

Voluntaris del procés traslladen en cotxe a votar a persones amb problemes de mobilitat A Gavà, el servei, que consta de 6 vehicles, s’ubica al passeig Maragall, a tocar de la plaça de l’Església, i es pot sol·licitar fins les 14 hores

Voluntaris del procés participatiu treballen també durant aquesta jornada en ajudar a traslladar en vehicle a persones amb mobilitat reduïda que vulguin anar a votar. El dispositiu, que “fan possible una dotzena de persones”, segons Montse Arnau, “està integrat, en la majoria per gent de l’ANC, Òmnium Cultural, ERC, CiU i Iniciativa i el que pretén es afavorir que les persones que estan impedides puguin anar a votar avui si ho volen. Per això si venen aquí o truquen al 639574725, nosaltres, que comptem amb 6 vehicles, els anem a buscar a casa seva les atansem fins al local i després les tornem a acompanyar”.

 

Arnau precisa que “aquest servei estarà en marxa fins a les 14 hores” i que “fins les 11 hores s’havien ja traslladat una quinzena de persones”.

 

Durant la jornada, també s’han habilitat una parell més de punts d’informació: un a la plaça de Josep Tarradellas i l’altre a Gavà Mar.

Etiquetes: Mobilitat Política

Ibáñez, preocupat per les actituds incíviques a Gavà Mar

C’s demana més presencia policial a Gavà Mar els caps de setmana d’estiu Miguel Ángel Ibáñez denuncia que en aquests dies són nombroses les actituds incíviques a l’hora d’aparcar el vehicle

Ciutadans-Partido de la Ciudadanía (C’s) reclama més presència policial al barri de Gavà Mar els caps de setmana d’estiu. El portaveu de la formació i regidor a l’Ajuntament de Gavà, Miguel Ángel Ibáñez, ha denunciat que “el panorama dels caps de setmana està dominat pel comportament incívic d’una petita part dels conductors que aparquen els cotxes en els passos de vianants, o de qualsevol manera en els encreuaments, o fins i tot movent contenidors d’escombraries”. Ibáñez assegura que tots aquests comportaments tenen lloc “amb la més absoluta impunitat, el que afegit al problema ja endèmic de que els carrers no s’arreglen, tenim una bona part dels veïns de Gavà Mar que es pregunten si el govern municipal de Gavà és també el govern municipal de Gavà Mar”.

El regidor de C’s a Gavà ha explicat que els caps de setmana a Gavà Mar “és increïble que hi hagi carreres on pràcticament s’hagi de plegar el retrovisor del cotxe per poder passar per culpa dels vehicles mal aparcats o que comencin a haver-hi crits i bronques entre els conductors pels problemes de circulació i d’aparcament”. Segons Ibáñez, tot això passa “amb una dotació absolutament insuficient de Guàrdia Urbana que permet totes aquestes situacions”, i ha posat com a bon exemple el que passa a la ciutat veïna de Castelldefels, on “aquests actes incívics no es produeixen perquè hi ha suficient vigilància perquè això no passi”.

Ibáñez no dubta que a Gavà Mar “sembla que tot es pot fer i tot es pot permetre sempre que no s’aparqui en una zona de minusvàlids o de càrrega i descarrega, allà la multa està assegurada, però a la resta de llocs no es preocupin, aparquin on vulguin”. El portaveu de C’s es pregunta “perquè aquí no es posen els mitjans suficients a l’estiu quan es coneixen perfectament els problemes que sorgeixen, perquè no s’amplia la dotació de Guàrdia Urbana a l’estiu en número suficient per garantir la seguretat tants als carrers com a la nostra platja”.

 

Albert Massana va informar dels aspectes que recullen les al·legacions presentades

ERC presenta al·legacions al nou Pla de Mobilitat El grup municipal demana “més participació ciutadana” en la realització del projecte

El grup municipal d'ERC-Gavà ha presentat un escrit d'al·legacions al nou Pla de Mobilitat que està elaborant l'equip de govern de l'Ajuntament de Gavà. “Després d’escoltar i raonar amb les associacions de veïns i altres entitats veïnals hem presentat al·legacions que recullen les seves inquietuds”, explica el portaveu d’aquesta formació política, Albert Massana.  Unes al·legacions encaminades a “afavorir la mobilitat a peu, potenciar l’ús de la bicicleta, optimitzar l’oferta de l’aparcament, l’ús racional del cotxe i sobretot potenciar el transport col·lectiu i que sigui de qualitat”, anuncia.

Entre les mesures l’escrit planteja l’ampliació de voreres a diferents indrets de la ciutat; donar continuïtat als carrils-bici urbans per les pistes i senders de muntanya; ampliar les freqüències de pas al barri de Gavà Mar i demanar a RENFE o ADIF que instal·lin a l’estació de tren panells electrònics informatius; millorar les connexions entre carrers i habilitar a Gavà-Mar espais puntuals d'aparcament gratuït els caps de setmana.

Albert Massana assegura que “estem davant d’un pla que hauria de servir de full de ruta per a les properes dècades i, per tant, hauria de ser gestat, elaborat i assumit amb el màxim consens i participació”.

 

Miquel Àngel Diaz.

Díaz: “C’s busca l’aplaudiment fàcil” El PSC Gavà defensa el nou sistema d’accés a l’Illa assegurant que “s’ha parlat amb els veïns” i ha criticat C’s perquè "només s’atansa al comerç local quan l’interessa”

El portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament de Gavà, Miquel Àngel Diaz, ha criticat C’s perquè “només s’interessa pel comerç local quan li convé i mai per cercar millores sinó per criticar”. Diaz ha fet aquestes declaracions, en referència a les acusacions fetes pel regidor Miguel Ángel Ibáñez, on assegurava que “l’Ajuntament ha implantant el nou sistema d’accés a l’Illa del Centre amb les càmeres de reconeixement de matrícula en substitució de les pilones automàtiques sense consensuar-ho abans amb veïns i comerciants”.

Diaz assegura que “C’s només busca l’aplaudiment fàcil” i “si bé és cert que entenem que ara estiguin preocupats per voler erigir-se com a opció de centre- dreta i és legítim que facin tasca d’oposició, han d’entendre que a Gavà fem política local per resoldre els problemes i necessitats de la gent i no pas partidisme basat en màrqueting polític”.

 

Diaz diu que “C’s novament demostra el seu desconeixement pels temes de comerç, i lluny de fer aportacions en positiu fa demagògia”.

 

Finalment, el PSC ha defensat el nou sistema, entenent que és “el més adequat a les necessitats actuals de mobilitat i que ha demostrat ser eficaç en altres indrets”, i que “lògicament, al principi, funcionarà en període de proves i es podran reconduir les incidències”.

Ibáñez, aquest matí a la Rambla de Gavà

C’s demana una campanya de conscienciació respecte a l’ús urbà de les bicicletes Miguel Ángel Ibáñez demana que s’aprofitin els agents cívics per portar a terme aquesta acció

El portaveu de Ciutadans-Partido de la Ciudadanía (C’s) de Gavà, Miguel Ángel Ibáñez, ha demanat a l’Ajuntament que posi en marxa una campanya de difusió de les normes de circulació en bicicleta dins del casc urbà. Ibáñez valora “la recent publicació per part de l’Ajuntament d'un fulletó indicant les normes de circulació en bicicleta, patins, patinets, etc.”, però demana que aquesta iniciativa municipal “no es quedi en un fulletó que es deixa a l’entrada de l’Ajuntament o en diverses instal·lacions municipals, sinó que s’aprofitin els agents cívics i que es faci una campanya realment de difusió en aquells llocs on crèiem que és més necessari, un a l’illa de vianants i la Rambla i l’altre a la zona del Passeig Marítim”.

El portaveu de C’s recorda al consistori que, aprofitant aquest fulletó, “tenim la gran oportunitat de fer una campanya pels barris aprofitant els agents cívics, creiem que val la pena i que és la manera d’aprofitar aquest fulletó que s’ha fet”.

El grup municipal d’ERC-Gavà va presentar una proposta al Ple del passat 29 de setembre 

ERC Gavà demana més aparcaments per a bicicletes Segons aquest grup municipal que ja va presentar la proposta al passat Ple la ciutadania vol punts d’enclavament davant els diferents equipaments

El grup municipal d’ERC-Gavà va presentar una proposta al Ple del passat 29 de setembre on instava al Govern local a instal·lar barreres i enclavaments per a bicicletes (o qualsevol altretipusd’aparcament) a les proximitats dels equipamentsd’ús comunitari -públics i privats- de la ciutat (escoles, ambulatoris, teatres, centres cívics i culturals, casals, etc.).

 

Esquerra assegura que ha rebut darrerament “queixes i suggeriments de diversos usuaris de la  bicicleta com a mitjà de transport a la ciutat per la manca de punts d’estacionament a les portes d’equipaments públics i privats”. ERC posa com a exemple “el CAP Bartomeu Fabrés, on el bicibox existent ha estat traslladat” i asseguren que “ cal mpliar l’oferta existent per facilitar l’ús real d’aquest mitjà de transport”.

 

ERC precisa que “la resposta del govern local va ser que ja existeixen punts d’aparcament en les proximitats dels equipaments, tot i que no va precisar què s’entén per proximitat”. A parer d’Esquerra, “aquests aparcabicis haurien d’estar a tocar dels equipaments, o bé –en el cas de les escoles, per exemple– al seu interior”.

 

Satisfacció a ERC per la conversió de l’estació de Gavà en capçalera de Regionals Esquerra entén que aquest projecte “augmentarà i millorarà les prestacions de la xarxa catalana en general”

El Ministeri de Foment ha anunciat la licitació, a càrrec de l’empresa pública de gestió d’infraestructures ferroviàries Adif, del projecte de reforma general del sistema de vies de les estacions de Gavà i Castelldefels, per permetre que la primera d’elles esdevingui capçalera sud del servei de Regionals.

 

La licitació, publicada el passat mes d’octubre al BOE, augmentarà i millorarà les prestacions de l’estació de la ciutat i de la xarxa catalana en general, i forma part d’un acord signat el 2009 entre els governs espanyol i de la Generalitat.

 

ERC-Gavà valora “de forma positiva l’inici d’aquesta reforma”, tot i “lamentar el retard de set anys per dur-la a terme, la qual cosa evidencia, de nou, el greuge que pateix Catalunya per la gairebé nul·la inversió executada per l’Estat espanyol des de fa temps en treballs de manteniment i millora de les infraestructures i el servei operatiu de Regionals i Rodalies”.

 

En aquest sentit, segons diuen, “un recent informe elaborat pel gabinet d’estudis i infraestructures de la Cambra de Comerç Barcelona afirma que, tot i que Catalunya representa el 16% de la població de l’Estat i el 18% del PIB, la inversió realitzada pel Govern espanyol el passat 2015 només va significar el 8,2% del total destinat a les disset comunitats autònomes. Aquest és el percentatge més baix dels darrers vint anys”.

 

Pel que fa als projectes ferroviaris, Renfe només va executar l’any passat el 5% de la inversió prevista a Catalunya i Adif, el 27%, seguint una tendència que explica el retard injustificat de l’ampliació pactada a l’estació de Gavà.

Ibáñez, a la parcel·la on s'han plantat els pins

Ciutadans critica la plantació de pins a Gavà Mar El portaveu de la formació a Gavà, Miguel Ángel Ibáñez, diu que alguns dels arbres han caigut i altres estan a punt

El portaveu de Ciutadans-Partido de la Ciudadanía (C’s) a Gavà, Miguel Àngel Ibáñez, ha criticat la recent plantació de pins a la parcel·la de Gavà Mar que l’estiu passat es va habilitar com a pàrquing provisional. Ibáñez, en declaracions als mitjans de comunicació locals en el mateix solar, ha assegurat que “ens trobem amb el darrer nyap que es pot veure aquí, s’han plantat 20 arbres i n’hi ha dos completament a terra mentre que un tercer no ha caigut del tot perquè ha quedat recolzat en el mur”.

Segons Ibáñez, aquest escenari obeeix al fet que, “a banda del vent que ha fet, s’han plantat els arbres, s’ha posat el pa de terra, però la terra del costat no s’ha compactat, i de fet en els que queden en peu es veuen forats buits al voltant”. Ibáñez apunta que, “evidentment, quan es planten arbres s’ha de fer en condicions, s’ha de compactar una mica el terra per tal que el pa de terra quedi assentat, si només es posa el forat i es tapa una miqueta llavors el risc de caure augmenta”.

Ibáñez ha aprofitat la seva compareixença per queixar-se de que “vam dir que no crèiem necessària aquí una instal·lació de reg per degoteig, que venint amb la cisterna de PRESEC ara tot just després de la plantació ja era suficient, llavors ens van dir que no i que es posaria aquest sistema de reg per degoteig, però fins ara no hem vist cap tros de canonada aquí i esperem que es posi”.

L’alcaldessa va destacar que "el funcionament de l'Aeroport té marge de millora per reduir l'impacte"

Gavà reclama seguir avançant en l’aplicació de configuracions que minimitzin l’impacte acústic de l’Aeroport En el marc de la CSAAB, l'alcaldessa Raquel Sánchez reclama millorar els estudis sobre soroll i treballar conjuntament el nou Pla Director

La Comissió de Seguiment Ambiental de l’Aeroport de Barcelona (CSAAB) es va reunir dijous passat, després de cinc anys sense fer-ho. En aquest sentit, l'alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, va demanar que la CSAAB es reuneixi amb més freqüència, almenys un cop a l'any, ja que "es tracta d'una instància de caràcter polític que ha d'incidir, valorar i proposar les línies sobre el funcionament i impacte de l'Aeroport, que després es treballen en el si del Grup Tècnic de Soroll (GTTR)".

 

A la trobada, l’alcaldessa Raquel Sánchez va plantejar diferents aspectes sobre l'operativa, l'impacte i el futur de l'Aeroport que preocupen la ciutadania i a l'Ajuntament de Gavà. En primer lloc, va insistir que "es prioritzi en tot moment l’aplicació de les configuracions menys lesives pel territori". En aquest sentit, va recordar el plantejament reiterat per Gavà sobre "la conveniència de l'ús permanent de les pistes segregades, i també de maximitzar l'ús de la pista transversal en períodes diürns, com s'ha fet en algunes ocasions". Gavà va fer notar que l'ús de determinades configuracions podria arribar a incomplir la Declaració d’Impacte Ambiental, i per això va reclamar que es fessin les avaluacions pertinents en aquest sentit.

 

L’alcaldessa va destacar que "el funcionament de l'Aeroport té marge de millora per reduir l'impacte, i aquest és un objectiu fonamental en el qual no deixarem d'insistir, i que també passa per treballar amb les dades més rigoroses possible". En aquesta línia, Gavà va reclamar la millora dels estudis d’impacte acústic per seguir minimitzant el soroll sobre els veïns i veïnes de Gavà Mar. En concret, es va assolir el compromís dels responsables aeroportuaris d'instal·lar un sonòmetre a la zona més propera al gir a mar. D'altra banda, es va demanar que es corregeixi la zonificació sobre la capacitat acústica del sector més proper al Càmping 3 Estrellas i s’hi assigni una àrea acústica amb predomini d’ús residencial, i que en tot cas es revisi el compliment d’objectius de qualitat acústica i el percentatge de dies que se superen aquests objectius.Un dels punts tractats a la sessió de la CSAAB va ser el procés d’elaboració del Mapa Estratègic de Soroll, i Raquel Sánchez va incidir en dos aspectes. D’una banda, l’elaboració del mapa tenint en compte l’operativa actual, amb programari actualitzat i informant de manera clara sobre el procés de tramitació i aprovació. En segon terme, atenent la legislació vigent i donat que en el mateix espai incideixen diversos agents emissors de soroll (principalment altres infraestructures), que l’elaboració del nou mapa es faci en col·laboració amb els responsables dels mapes de l’autovia C31 i de l’Aglomeració Baix Llobregat 2. En aquest sentit, Gavà va exigir que "en cas de detectar-se superacions respecte al soroll total, s'estableixi el corresponent Pla d’Acció, implementant mesures i determinant els responsables de fer-les efectives".

 

Finalment, davant les expectatives de creixement de l’Aeroport i la prevista elaboració d’un nou Pla Director, l’alcaldessa de Gavà va reivindicar que es compti amb el territori en la seva redacció. Raquel Sánchez va defensar "la implicació de totes les parts afectades, i sobretot que el resultat final sigui una millora real de l'impacte acústic i en cap cas un empitjorament de la situació actual".

 

Les peticions de Gavà reafirmen el contingut del manifest elaborat l’octubre del 2016 pels alcaldes i alcaldesses de Begues, Castelldefels, Gavà, Sant Boi, Sitges i Viladecans. Aquest document es va subscriure coincidint amb els 10 anys del canvi de rol de pistes i el gir a mar, una modificació que va permetre minimitzar l’impacte acústic derivat de la construcció de la tercera pista i que va suposar que, de la mà d’una nova operativa, s’articulés un consens territorial raonablement equilibrat sobre la repercussió de l'Aeroport en l’entorn. Malgrat aquesta millora, durant tots aquests anys s’ha hagut de seguir treballant per tenir garanties: millorant el gir a mar, reclamant la no ampliació de configuracions lesives i exigint l’avaluació quantitativa de l’impacte acústic amb una xarxa sonomètrica que doni resposta real als habitatges afectats.En el manifest es recollia que tot i la feina feta i els resultats positius dels darrers 11 anys, la situació respecte a l’impacte acústic de l’Aeroport no és la que la ciutat demanda ni compleix suficientment amb els requeriments de qualitat ambiental, i per tant hi ha un notable marge de millora.

 

Per tot plegat, els alcaldes i alcaldesses signants demanaven:

-    Estudis d’escenaris futurs: per obtenir solucions més efectives contra l’impacteacústic i ambiental, tot avançant cap a una millor operativa.

-    Menys configuracions lesives, més compensacions: analitzar totes les possiblesalternatives per no haver d’aplicar configuracions que són altament lesives per al territori, i cal avaluar, amb valors reals, l’impacte que generen. Cal treballar i acordar un model de compensacions directes als municipis.

- Declaració d’impacte ambiental: analitzar amb profunditat el grau de compliment de la DIA, tant pel que fa a les previsions acústiques com a la resta d’apartats.

-    La CSAAB, punt de referència: la CSAAB ha de ser un espai de referència en les relacions i decisions sobre territori i Aeroport.

-    Presència i col.laboració en els àmbits de decisió: el territori ha de participar activament en les instàncies de decisió respecte a la gestió de l’Aeroport.

 

La Comissió de Seguiment Ambiental de l’Aeroport de Barcelona, constituïda l’any 2002, té les funcions de seguiment i control de les mesures preventives, correctores i compensatòries que es desenvolupin en el marc del projecte d’ampliació de l’Aeroport. També li correspon l’aprovació dels estudis i investigacions indicades a la Declaració d’Impacte Ambiental. La Comissió està formada per representants del Ministeri d’Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient, del Ministeri de Foment, de la Direcció General d’Aviació Civil, d’AENA, de la Generalitat de Catalunya i dels ajuntaments afectats.

Vídeo: Marc Farré

 

Les autoescoles de Gavà incorporen els canvis en l'obtenció del nou carnet En l'apartat teòric augmenten el nombre de preguntes i la manera de formular-les i en l'examen pràctic l'alumne no rep indicacions durant l'itinerari

Des del passat dia 21 de gener estan en vigor les modificacions introduïdes per la Dirección General de Tráfico en els exàmens del carnet de conduir consistents, bàsicament, en variacions en l'examen teòric. Així les preguntes ara sorgeixen d'una base de dades que s'amplia fins a més de 15.000 qüestions. Aquest increment es farà progressivament i l'objectiu és que els alumnes no puguin memoritzar les respostes, valorant així, i la comprensió dels conceptes.

 

En els exàmens pràctica també hi ha canvis. Ara els examinadors no donen indicacions directes als alumnes. Simplement els diuen el punt concret on han d'arribar i l'alumne triar l'itinerari. Per fer-ho es podrà fer servir un GPS, sempre i quan aquest estigui integrat en el propi vehicle. Per a Dolors Parejo, que és directora de l'Autoescola Parejo de Gavà "d'aquesta manera l'alumne s'ha d'orientar i això està bé, perquè, en el dia a dia, cal conduir mirant molts rètols".

 

En l'apartat pràctic, l'examinador també pot demanar a l'alumne que obri el capó i li indiqui on és la vareta per mesurar l'oli o localitzar la bateria. Val a dir però, que a Barcelona, totes aquestes modificacions, ja s'incorporaven de forma experimental amb uns resultats, en general, ben valorats per les autoescoles.

Vídeo: Juanjo Carrasco

Aplicació per conèixer quan passa l'autobús a cada parada L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha posat en marxa el nou servei AMBtempsbus que permet conèixer el temps d'espera per a qualsevol autobús de les línies metropolitanes, en qualsevol de les parades del territori

El nou servei per a web, smartphones i tauletes possibilita als viatgers conèixer el temps d'espera per al seu autobús, i planificar les seves rutes de forma més eficaç. Fins ara, els usuaris i usúaries del bus metropolità, entre ells els de Gavà, comptaven, en unes 450 parades de tota la xarxa, amb panells d'informació dinàmica, que ofereixen informació actualitzada del temps d'espera i les incidències que hi pugui haver. Aquests panells, sent un mitjà físic, estan situats estratègicament en els punts d'afluència màxima (grans equipaments, correspondències amb altres mitjans de transport, etc).

 

El nou servei AMBtempsbus ofereix una cobertura total de la xarxa d'autobús responsabilitat de l'Area Metropolitana de Barcelona. El sistema té registrades les prop de 4.500 parades dels municipis metropolitans, i té codificats els més de 600 autobusos de les més de 100 línies de gestió indirecta.També ofereix informació sobre les 102 línies de gestió directa, operades per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), i els seus més de 1000 autobusos.

 

El Servei dóna cobertura a Gavà i els municipis de Badalona, Barcelona, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat,  L'Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Montgat, El Prat de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Climent de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Cervelló, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i Viladecans.

 

Tenint en compte que el 2012, les línies d'autobús a l'àrea metropolitana de Barcelona van registrar més de 241 milions de viatges, el públic potencial del servei AMBtempsbus és molt nombrós. De moment, des de la publicació de l'eina ja s'han registrat més de 15.000 consultes, i s'han produit prop de 800 descàrregues de l'aplicació mòbil.

 

Funcionalitat de la plataforma

 

Totes els parades de la xarxa tenen un codi numèric únic que les identifica. L'usuari, per tal de saber quant tardarà el seu autobús, només ha d'introduir aquest codi a l'aplicació.

 

Hi ha diverses maneres de fer-ho. Una d'elles és  a través de la plana web http://www.ambmobilitat.cat/AMBtempsbus. Automàticament, gràcies als sistemes de geolocalització, aquesta mostrarà totes les línies que passen per la ruta, i quants minuts falten per al proper autobús de cadascuna.

 

L'usuari també es pot descarregar l'aplicació mòbil AMBtempsbus de forma gratuita per a sistemes iOS i Android i introduir-hi el codi. D'aquesta manera, disposarà de la mateixa informació de pas allà on sigui en aquell moment.

 

Encara existeix una tercera via per a fer funcionar AMBtempsbus: totes les parades s'estan equipant, a més del codi numèric, amb un codi QR. Simplement capturant-lo amb l'smartphone, el viatger rebrà tota la informació al seu dispositiu de forma automàtica.

 

El desenvolupament de l'aplicació ha estat dut a terme totalment dins de l'AMB, a través de l'empresa CETRAMSA.

Etiquetes: Gavà Mobilitat Societat
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 Següent > Final >>

bannerpdf

Això és gavatv.cat

Roca: Històries paral·leles / Museu, fins el 27/08

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Mane Ferret, "Amor del bueno"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.