Text de cerca: Resultats trobats: 79
Etiqueta: Motor Ordre

Part de la flota del nou Mazda estacionat a Gavà Mar.

Gavà participa en la presentació europea del nou Mazda El restaurant Jellyfish, a Gavà Mar, ha estat, durant dues setmanes, un dels punts de trobada dels prop de 300 periodistes vinguts d’arreu del continent per conèixer el nou model

Gavà Mar, i concretament el restaurant Jellyfish, ha estat un dels punts de trobada i relax del tour de presentació a la premsa europea del nou vehicle de Mazda. Es tracta del Mazda 6 que en els propers mesos es comercialitzarà. La marca japonesa ha escollit la nostra ciutat com a part d’aquesta campanya, que s’ha allargat durant dues setmanes, i que ha permès donar a conèixer les particularitats i millores del seu darrer model de cotxe. Segons ens relata el propietari de Jellyfish, Ramon Alandí, "per a nosaltres ha estat una gran satisfacció poder formar part d’aquest engranatge publicitari perquè suposa una campanya de promoció molt important per a Gavà. Els organitzadors, en un primer moment dubtaven de fer-ho a Castelldefels, però finalment es van decantar per Gavà i han quedat molt contents, tant és així, que ja s’han interessat per fer la propera presentació també aquí d’aquí mig any”.

 

Alandí explica que “Mazda mobilitza una flota de prop de 50 cotxes del nou model perquè durant aquests dies siguin conduïts per aquests periodistes especialitzats en motor. Els van a buscar a l’aeroport i els planifiquen uns recorreguts. Al Jellyfish, i a tot l’entorn de Gavà Mar, han tingut l’oportunitat de menjar i relaxar-se amb totes les facilitats, fins i tot de l’Ajuntament, que ha fet una reserva de places a la zona perquè els cotxes poguessin estacionar sense problemes”.

 

Els nou Mazda 6 destaca per la qualitat d'acabats i una carrosseria voluminosa i espaiosa en el seu interior.

Vídeo: Josep A. Moreno

Pepe Oriola competirà amb cotxe oficial al Mundial de Turismes El gavanenc, que ha presentat aquesta setmana el seu Seat Leon del Tuenti Racing Team, es prepara per iniciar el campionat el 23 de març

Aquest dijous, Pepe Oriola ha presentat, a Barcelona, el cotxe oficial, un Seat Leon de l'equip Tuenti Racing Team amb el que competirà enguany al Mundial de Turismes. Oriola afronta el repte amb "molta il·lusió" després que l'any passat es proclamés sots-campió en la categoria d'Independents. El pilot de Gavà es mostra "feliç per aquesta oportunitat que m'han donat" i espera "donar bons resultats, i guanyar en seguiment, ja que enguany, les curses s'emetran en obert a Espanya". "Voldria acabar en el top 6, i sobretot guanyar experiència per poder lluitar, en el futur pel Mundial de Turismes Absolut", afirma Oriola.

 

Els dos podis a la general aconseguits l'any passat, l'animen a encarar el repte amb il·lusió. Segons Oriola "es tracta d'una competició molt difícil, però es tot un repte perquè, tot i que conduiré un cotxe oficial tampoc és el millor de la graella, perquè els Chevrolet i els Honda també estaran molt forts. Jo però, estic molt content i espero poder donar alguna sorpresa".

 

En els propers dies, la feina s'intensifica i Oriola, que els darrers mesos ha hagut de recórrer un difícil periple per trobar esponsorització, explica que té "moltes ganes de pujar de nou al cotxe".

 

El Campionat del Món de Turismes s'iniciarà al circuit italià de Monza el cap de setmana del 23 i el 24 de març.

Etiquetes: Esports Motor

Pepe Oriola al volant del seu cotxe

Pepe Oriola aprova amb nota el test de Monza El pilot gavanenc signa el millor temps de la jornada matinal en l'escenari de la primera carrera del Mundial, que arrenca el 24 de març

El pilot de Gavà Pepe Oriola prepara aquests dies, al circuit italià de Monza, el seu nou periple al Mundial de Turismes amb l'objectiu d'igualar i millorar els excel·lents resultats assolits durant la temporada passada. De moment, Oriola està fent uns cronos molts bons en les sessions d'entrenaments.

 

Oriola, al volant del seu Seat León 1.6T WTCC, ha marcat la volta ràpida en un test, que ha comptat amb la presència de la majoria de pilots que prenen part en la competició. El pilot de la nostra ciutat ha dit que "estem molt contents. Hem realitzat algunes modificacions en el xassís i el cotxe ha respost bé. És importantíssim tenir aquestes sensacions a nomes 10 dies de l'inici de la competició. Crec que podem obtenir un bon resultat en la primera carrera del campionat",

 

Recordem que Oriola, de només 18 anys, es va proclamar subcampió del món en categoria d'independents l'any passat, i en la nova temporada té com a objectiu estar entre els millors. "Els resultats del 2012 ens donen força per a la nova temporada. Sent el primer any com a pilot oficial, el meu objectiu és estar en el Top 6", ha explicat el pilot del Tuenti Racing Team.

 

El Mundial de turismes arrenca el 24 de març a Monza i tindrà un total de 12 proves: Itàlia, el Marroc, Eslovàquia, Hongria, Àustria, Rússia, Portugal, Brasil, Estats Units, Japó, Xina i Macau, on la competició clourà el 17 de novembre.

Etiquetes: Esports Motor

Oriola al volant del seu Seat Leon, en cursa

Oriola acaba sisè a Monza La cursa, disputada aquest cap de setmana al circuit italià ha estat la primera del Mundial de Turismes i ha acabat amb victòria d’Yvan Muller

El pilot de Gavà Pepe Oriola ha tancat la primera cursa del Mundial de Turismes, que aquest cap de setmana s’ha disputat al circuit italià de Monza, sisè. Oriola al volant de seu Seat Leon, va signar aquesta posició en la segona cursa després de veure’s obligat a abandonar en la primera, tot i que durant els entrenaments cronometrats va aconseguir una sorprenent quarta classificació.

 

La prova, marcada per la pluja,  l’ha va guanyar el francès Yvan Muller (Chevrolet) qui es va imposar en les dues curses disputades, i ara, lògicament, lidera la general amb 55 punts, seguit de Chilton, amb 38.

Etiquetes: Esports Motor

Oriola, exultant, després del seu triomf al Marroc.

Oriola fa història al Marroc El gavanenc, de 18 anys, s’ha convertit en el pilot més jove que aconsegueix una victòria en la història d'un campionat mundial FIA vencent en la segona cursa

El pilot de Gavà Pepe Oriola, ha guanyat la segona carrera del Campionat Mundial de Turismes disputada al circuit urbà de Marrakech, al Marroc. Després d'una emocionant batalla amb el triple campió mundial Yvan Muller, Oriola, al volant del seu  Seat León 1.6T ha aconseguit, amb 18 anys, el primer triomf de la seva trajectòria esportiva sent el pilot més jove que aconsegueix una victòria en la història d'un campionat mundial FIA.

Oriola partia segon i després de desfer-se de l'altre espanyol en la sortida, Fernando Monjo, va liderar la cursa de principi a fi, incloent un cotxe de seguretat després del qual va seguir primer resistint els atacs de Muller.

Pepe Oriola va debutar en competició en karting al 2003 i la seva progressió ha estat constant fins a arribar a la seva primera victòria absoluta. Amb 16 anys, i sempre al volant d'un Seat León, va debutar en el mundial de Turismes sent el pilot més jove de la història a aconseguir-ho i també a aconseguir punts en el campionat. Corrent el *Yokohama Drivers Trophy, va aconseguir tres pòdiums i a l'any següent, 2012 va aconseguir els seus primers grans èxits amb un primer pòdium en la categoria absoluta en el circuit portuguès de Portimao i el subcampionat del Yokohama Trophy per a pilots independents. En el seu primer any en la categoria absoluta, confirma totes les expectatives amb una convincent victòria en la segona reunió del campionat.

Etiquetes: Esports Motor

El pilot de Gavà ha aconseguit marcar punts en les dues curses a Eslovàquia

Pepe Oriola es manté sisè a la general del Mundial de Turismes El pilot gavanenc, al volant del seu Seat León, ha fet sisè i novè, aquest cap de setmana, en el Gran Premis d’Eslovàquia

Pepe Oriola i el Tuenti Racing Team mantenen la sisena posició en la classificació del Campionat del Món de Turismes després d'un cap de setmana complicat i en el qual equip i pilot s’han esforçat al màxim de les seves possibilitats. Val a dir, que les característiques del circuit de Slovakia Ring no eren favorables al Seat León i malgrat això, el gavanenc ha aconseguit marcar punts en ambdues carreres.

En la primera, Oriola sortia vuitè i només ha cedit una posició rodant durant set voltes a dos segons de McDowall. En la segona ha sortit en la primera línia, al costat de Coronel, però l'holandès s'ha destacat aviat al capdavant i el de Gavà s'ha centrat a defensar la segona posició dels atacs de Rob Huff. Una sortida de pista en la sisena volta el va situar en la sisena posició fins al final de la carrera.

Després de la cursa Pepe Oriola explicava que “en l'equip sabíem que aquest cap de setmana seria complicat perquè el nostre cotxe no tenia el ritme de Chevrolet i Honda. L'objectiu era aconseguir els màxims punts possibles i mantenir la meva posició en la general del campionat. Crec que el balanç és positiu tenint en compte que lluitat al límit en ambdues carreres. En la primera no tenia ni velocitat ni ritme i no he volgut arriscar en la primera corba. En la segona he sortit bé i he intentat avançar a Coronel però no he pogut. Quan he perdut el seu esclat he lluitat amb Huff, Muller i Tarquini. En la sisena volta he obert molt una corba, m'han entrat tres cotxes de cop i m'he sortit lleugerament perdent les opcions de podi. Després, m'he centrat a mantenir la sisena plaça. No podia fer més".

La quarta proba del Mundial de Turismes tindrà lloc en el circuit de Hungaroring aquest diumenge

Etiquetes: Esports Motor

Oriola encapçalant un grup en la disputa de la prova a Salzburgring

Pepe Oriola acaba setè a Àustria El pilot gavanenc ha aconseguit puntuar en la segona cursa de la prova del Mundial de Turismes disputada, aquest cap setmana, al circuit de Salzburgring

El gavanenc Pepe Oriola ha acabat setè en la segona carrera de la prova del Mundial de Turismes disputada, aquest cap de setmana, al circuit austríac de Salzburgring. El pilot del Tuenti Racing Team que partia des de la tercera plaça, no ha pogut mantenir la posició de sortida superat per la superior aerodinàmica dels Chevrolet. Oriola, que no ha comès errors, malgrat l'assetjament de pilots més ràpids, ha aconseguit puntuar, la qual cosa era el seu objectiu prioritari durant el cap de setmana, però només en la segona carrera.

En la primera cursa, el de Gavà sortia des de la novena filera de la graella, malgrat finalitzar vuitè en els entrenaments classificatoris. Al final de la sessió, un nombrós grup de pilots, Oriola entre ells, van ser sancionats pels comissaris esportius per rodar a baixa velocitat sense causa justificada en l'última volta. Tots buscaven l'aspiració d'un altre participant per aconseguir la pole position. La composició de la graella de sortida va canviar de forma radical i Oriola va perdre deu places. Això el va obligar a disputar la primera carrera des de les últimes posicions sense opció a puntuar.

En la classificació del Mundial, Oriola ocupa l'onzena posició amb 55 punts. La propera oportunitat serà en un escenari totalment nou, el Moscow Raceway, circuit situat a 80 quilòmetres de la capital russa i que debutarà en el Mundial de Turismes els dies 8 i 9 de juny.

Pepe Oriola valorava la prova afirmant que “en la primera carrera hem decidit conservar la mecànica i no córrer riscos i en la segona hem rodat al límit, però he estat superat per cotxes més ràpids. Espero que en les properes carreres que disputarem a Rússia tinguem més opcions"

Etiquetes: Esports Motor

Oriola al costat del seu cotxe de competició.

Pepe Oriola afronta la sisena cita del WTCC en un circuit desconegut El Moscow Raceway es un nou escenari per al Mundial de Turismes i per a tots els seus pilots

El Campionat del Món de Turismes estrena circuit aquest cap de setmana. En la seva primera visita a Rússia, el WTCC disputarà la sisena reunió de la temporada en el Moscow Raceway, un traçat situat a 80 quilòmetres de Moscou i que inaugurat en 2012, acull per primera vegada una prova d'un mundial FIA.

El cirucuit, de 3.955 metres, és una incògnita per a tots els equips. En aquestes condicions, els entrenaments lliures de divendres i dissabte seran fonamentals per a la posada a punt i informació sobre el comportament dels pneumàtics. Pepe Oriola afronta la cita russa amb l'objectiu de recuperar posicions en la classificació del mundial. El gavanenc ocupa l'onzena plaça després de cinc proves encara que les diferències en punts respecte als seus rivals el poden situar entre els vuit primers si els resultats en el Moscow Raceway són els esperats.

Pepe Oriola afirma que “no coneixem el circuit encara que tot indica que serà difícil per a nosaltres, ja que un traçat amb corbes lentes no és el que més ens ajuda. Partint de la base que ningú el coneix, intentarem entendre els seus punts clau abans que els nostres rivals. La sessió del divendres serà fonamental i treballaré a fons al costat del meu enginyer en la posada a punt per aconseguir un cotxe ben equilibrat".

Manel Huguet, enginyer del Tuenti Racing Team, equip d’Oriola explica que "l'única informació que tenim és la dels programes de simulació. Les primeres impressions són les d'una pista més aviat lenta i amb puntes de velocitat d'uns 210 quilòmetres per hora . És un traçat tècnics amb revolts de tercera velocitat molt enllaçats. Necessitarem un cotxe amb una bona adherència i molt ràpid en les seves reaccions".

Etiquetes: Esports Motor

Pepe Oriola

Pepe Oriola fitxa per Chevrolet El pilot gavanenc ha deixat el seu Seat Leon i, ja en la propera cursa, correrà amb el nou cotxe, tot i que es manté dins l'equip Tuenti

El pilot de Gavà Pepe Oriola ha acceptat una proposició de Ray Mallock per passar a pilotar un dels seus Chevrolet Cruze fent equip amb el líder del campionat Yvan Muller. Oriola que adia d’avui és encara el pilot més jove de la graella del Mundial de Turismes, participarà ja amb la nova marca en la propera carrera en el circuit urbà de Porto, el proper 30 de juny

 

"Vam tenir una bona oferta de RML per córrer amb un dels seus cotxes i vam decidir acceptar-la. Estic agraït a SEAT que em va donar l'oportunitat de forjar la meva carrera professional quan tenia 15 anys en la Supercopa León fins al WTCC. M'encantaria estar amb ells, però fins ara no he decidit sobre els programes futurs. Haig de pensar en mi i jo no podia deixar passar l'oportunitat de conduir un Chevrolet", va explicar Pepe Oriola.

 

Oriola, desè en el Mundial de Turismes després de les dues carreres disputades a Moscou, va agregar: "No tenim temps per a una prova adequada abans de Porto, per la qual cosa hem planejat una sessió de shakedown en algun lloc d'Anglaterra".

Etiquetes: Esports Motor

Oriola al costat del seu nou cotxe

Oriola correrà aquest cap de setmana a Portugal amb el seu nou cotxe El pilot de Gavà s’ha mostrat satisfet amb el rendiment del Chevrolet amb el qual fa pocs dies va tenir l’oportunitat d’entrenar-se a Anglaterra

El pilot de Gavà Pepe Oriola afronta aquest cap de setmana una nova prova del Mundial de Turismes al circuit urbà de Boavista a Porto. Aquesta serà la primera cursa oficialdel pilot del Tuenti Racing Team al volant el seu nou cotxe un Chevrolet Cruze.

 

Oriola, per prendre contacte amb el vehicle, ha estat fa uns dies a Anglaterra on va fer un shakedown de sis quilòmetros en un aeroport proper a les instal·lacions de Ray Mallock Group. L’entrenament li va per ajustar el seient i els controls a la seva mida i per poder tenir unes primeres referències de comportament del cotxe que li seran molt útils en els entrenaments de la prova portuguesa.

 

Pepe Oriola va afirmar que "Malgrat que la prova va ser molt curta, de només 6 quilòmetres, estic satisfet perquè les sensacions han estat bones".

Hores d’ara Pepe Oriola ocupa la desena posició del Mundial amb 71 punts.

Etiquetes: Esports Motor

Oriola al volant del seu cotxe.

Oriola fa quart en els dues curses a Porto Després d’aquesta prova, el pilot de Gavà, que va debutar al circuit portuguès amb el seu nou Chevrolet, ocupa la novena posició a la general amb 91 punts

Pepe Oriola, ha aconseguit una meritòria quarta posició en les dues carreres disputades aquest cap de setmana al circuit urbà de Boavista, aPorto (Portugal). Es traca d’una nova prova del Mundial de Turismes, en què el pilot de Gavà va debutar al voltant del seu nou vehicle, un Chevrolet. L’integrant de l’equip Tuenti defineix el seu nou Cruze “com un cotxe millor en tot, pel que fa al seu ja antic SEAT León” i sobretot destaca que “el menor pes del seu motor, el bloc del qual és d'alumini, permet que el vehicle sigui molt més equilibrat gestionant molt millor els pneumàtics”.

 

En la primera mànega, que va guanyar el francès Yvan Muller, el gavanenc es va veure beneficiat pels abandonament dels Honda Civic de Gabriele Tarquini i Norbert Michelysz arribant a la quarta posició. En la segona carrera, que va guanyar Nash, un genial avançament a Tom Chilton li permetia ascendir a la cinquena posició per desfer-se posteriorment de James Thompson. De nou, Oriola aconseguia una quarta posició. Per al gavanenc “es tracta de resultats positius” que li deixen “bones sensacions” de cara a les cinc cites que encara falten perquè acabi la temporada.

 

Després d’aquesta prova, Oriola és novè a la general amb 91 punts. La propera cita serà el cap de setmana el 3 i el 4 d’agost a l’Argentina.

Etiquetes: Esports Motor

Pepe Oriola correrà aquest cap de setmana a l'Argentina.

Nova prova del Mundial de Turismes per a Pepe Oriola El pilot de Gavà correrà aquest cap de setmana al nou circuit argentí de las Termas de Río Hondo, a Santiago del Estero

Després de cinc setmanes de descans i de la darrera prova disputada a Portugal, aquest cap de setmana es reprèn el Mundial de Turismes a las Termas de Río Hondo, a l’Argentina. El pilot de Gavà, Pepe Oriola, participarà en aquesta cursa que es viurà diumenge. Es tracta d’un circuit que s’estrena en les grans cites. Té una distància de 4,8 quilòmetres i està localitzat prop d'un àrea termal i turística, dins de la província de Santiago del Estero, al nord, d'aproximadament 1300 quilòmetres a l'Oest de Buenos Aires.

 

Els pilots del mundial descobriran la pista per primera vegada durant una sessió de 30 minuts de prova a les 13.30 hores del divendres. El cap de setmana seguirà amb tres sessions de 30 minuts el dissabte (dues Pràctiques Lliures a les 9.30 hores i a les 12.00hores.). Les dues carreres, d'11 voltes, tindran lloc el diumenge a les 14.20 hores i a les 16.20 hores.

 

El líder del Mundial del WTCC és, hores d’ara, i amb diferència, Yan Muller, amb 282 punts. El jove Pepe Oriola ocupa la novena plaça amb 91 punts.

Etiquetes: Esports Motor

Vehicle de Pepe Oriola.

Mala sort a Miami per a Pepe Oriola El pilot de Gavà és ara setè a la general del WTCC després de patir un toc i una avaria al seu cotxe durant la disputa de Gran Premi de Sonoma del WTCC

Pepe Oriola segueix arrossegat la mala sort i, en la darrera cursa i disputada al circuit nord-americà de Sonoma, a Miami, el de Gavà, al volant del seu Chevrolet Cruze es va veure afectat per una avaria.

 

Així, en la primera cursa, Oriola va patir un cop amb Tarquini, que li va provocar una virolla i la pèrdua de diverses posicions. Amb el cotxe lleugerament tocat, el gavanenc va tenir dificultats per mantenir el ritme i va acabar onzè. Oriola va protestar al director de carrera, però els comissaris esportius van jutjar els fets com a “circumstàncies de la cursa”. Després de comprovar l’estat del seu cotxe, Pepe Oriola es va preparar per disputar la segona prova però, la mala sort va persistir perquè una avaria en l’embragatge li va impedir, fins i tot, culminar la volta d’escalfament.

 

El gavanenc doncs, va perdre la seva posició a la graella i haver de sortir des del final. Tot i això, Oriola va macar un ritme competitiu i va aconseguir recuperar posicions fins la divuitena, abans que una avaria a la transmissió l’obligués a abandonar de forma definitiva, a tres voltes el final.

 

Després de la cursa Pepe Oriola afirmava: “La veritat és que, malgrat el resultat estic content. Vaig aconseguir ser el més ràpid en entrenaments lliures i vaig fer quart en la classificació, tot i que estava malalt”.

 

La propera ronda del WTCC es disputarà en el circuit japonès de Suzuka, els dies 21 i 22 de setembre.

Etiquetes: Esports Motor

Pepe Oriola

Pepe Oriola corre aquest cap de setmana al Japó Després de la mala sort patida a Miami, el pilot de Gavà mirarà de remuntar posicions en les dues curses que es disputaran al circuit de Suzuka

Pepe Oriola mirarà de treure’s, aquest cap de setmana, al Japó, el mal regust de boca que li va quedar a Miami, quan per culpa de problemes mecànics va haver d’abandonar abans d’hora. Així, el pilot de Gavà, al volant del seu Chevrolet, ho té tot a punt per donar-ho tot a Suzuka, en una nova proba del Mundial de Turismes.

 

Suzuka és un dels circuits més antics del país i un dels pocs del món que presenta un traçat en forma de "8". Naturalment, no existeix cap intersecció en la pista, sinó que una secció de la pista passa per sobre de l'altra per mitjà d'una secció elevada. El traçat llarg mesura 5.807 metres, i es divideix en dos traçats (amb la recta principal, de 3.470 metres) i oest (amb la recta oposada, de 2.240 metres).

 

Oriola és ara setè a la general, que amb 127 punts, una classificació que  segueix liderant còmodament i en  solitari Yvan Muller amb 399 punts, amb gran diferència del segon que és Grabriel Tarquini qui suma 199 punts.

Vehicle de Pepe Oriola.

La mala sort persegueix Pepe Oriola Aquest cap de setmana el pilot de Gavà no va poder acabar cap de les dues curses de la prova del mundial al circuit japonès de Suzuka

Pepe Oriola no s’ha pogut desempallegar encara de la mala sort que arrossega des de Miami, i és que aquest cap de setmana no ha pogut puntuar al Japó en haver d’abandonar abans d’hora en les dues curses. En la primera carrera, tot i fer una bona sortida, guanyar una posició en les corbes inicials i mantenir un bon quan havia superat dos terços de cursa, el pilot de Gavà es va veure atacat per Monteiro, que el va tocar diverses vegades en la pujada cap al revolt Dunlop, posant-se en paral·lel i causant una col·lisió entre ambdós vehicles. Així Oriola va rebre un “drive through” per la maniobra i va preferir retirar-se.

 

Els mecànics del seu equip  van fer una gran tasca durant el breu període de temps existent entre curses i van poder reajustar el cotxe per tal de sortir a temps per no perdre la seva posició a la graella en la segona prova, on partia quart. Oriola va arrencar seguint l’estela de Tarquini, però ambdós van sortir abans d’hora, raó per la qual va ser sancionat novament amb un “drive through”, i arran d’això va optar per la retirada.

 

Al final, Pepe Oriola, en un gest d’esportivitat va voler felicitar en el podi a Yvan Muller qui es va proclamar ja campió de pilots. Després d’aquesta cita, el de Gavà ocupa la vuitena plaça de la general amb 127 punts. La propera prova del WTCC tindrà lloc al circuit xinès de Shangai International de l’1 al 3 de novembre

 

Després d’aquest Gran Premi, el pilot de Gavà manifestava que havia tingut “un dia desafortunat”, la qual cosa “és una llàstima perquè el cotxe es comporta molt bé i havia tingut molt bons sensacions durant tot el cap de setmana”. Oriola admet que “ara toca passar pàgina i descansar per afrontar la pròxima cita a la Xina amb tota la força possible”.

Cotxe de Pepe Oriola.

Pepe Oriola torna a puntuar El pilot de Gavà fa fet cinquè i setè en les dues curses del Mundial de Turismes disputades aquest cap de setmana al circuit xinès de Shangai International

Després d’algunes jornades de mala sort el pilot de Gavà Pepe Oriola ha aconseguit sumar punts, aquest cap de setmana a Shangai.

 

La pluja i la boira van obligar a les autoritats esportives a reduir les carreres de 13 a 10 voltes. Així mateix, es decidia que es partiria darrere del Safety Car. Davant una previsió meteorològica incerta, Pepe Oriola va optar per muntar pneumàtics de pluja, a diferència d'altres participants. Es donava la sortida amb el cotxe de seguretat però, contràriament a l'esperat, aquest romania en pista durant dues voltes, allargant la distància total de carrera a dotze.

Després de retirar-se el Safety Car, Pepe Oriola realitzava una gran primera volta, en la qual prenia el liderat de la carrera, posant terra pel mig pel que fa als seus seguidors. No obstant això, l'absència de pluja feia que els seus pneumàtics es degradessin molt ràpid, la qual cosa li portava a caure a la tercera posició. En l'última volta, i amb les rodes en les lones, era avançat de nou, aconseguint creuar la línia de meta en cinquena posició, i sumant uns valuosos punts.

Per a la segona carrera, encara amb boira però amb una pista seca, Oriola feia una bona sortida des de la vuitena posició en la graella. Es mantenia a esclat dels seus predecessors però, la lluita entre ells i les particulars característiques d'aquesta pista feien que no pogués consumar l'avançament, especialment amb una bandera groga que va mantenir el tercer sector inutilitzat durant vuit de les deu voltes. En l'últim gir, Oriola aconseguia imposar-se a Coronel, per acabar en setena posició, tornant a puntuar.

 

En acabar Oriola afirmava que s’havia “arriscat muntant pneumàtics de mullat en la primera carrera. Realment, el problema va ser la segona volta del Safety Car, sense la qual, haguéssim pogut acabar en el podi. En la segona, amb la nit caient, hi havia poca visibilitat.” I afegia que “el cap de setmana ha estat positiu, perquè hem demostrat que som molt competitius, que podem mesurar-nos amb els pilots més ràpids del campionat i hem tornat a puntuar, després de dues carreres amb molt mala sort.”

 

Després d'aquesta cursa, Pepe Oriola és novè en la classificació general de pilots, amb un total de 146 punts.El gavanenc romandrà en terres xineses durant aquestes dues setmanes que queden fins a la carrera de Macau, que tancarà la temporada, i que tindrà lloc entre el 15 i 17 de novembre.

Vehicle d'Oriola.

Pepe Oriola busca acabar l'any amb un bon resultat a Macau Aquest cap de setmana es disputa la dotzena i última cita del Campionat Mundial de Turismes (WTCC) 2013, en el circuit Guia situat a la ciutat de Macau

El pilot de Gavà, Pepe Oriola, que ha estat per terres xineses des de l'última prova, i que va arribar a Macau fa diversos dies, encara aquesta última cita de l'any amb l'objectiu d'aconseguir el podi que se li va escapar en les condicions canviants que van imperar en el circuit de Xangai. L'Oriola arriba a una pista complicada i excitant, en la qual els Chevrolet Cruze de nou portaran el llast màxim de 40 quilos, com és habitual en les últimes dues temporades.

El gavanenc és actualment novè en la classificació provisional del mundial, amb un total de 146 punts. Però malgrat tot, el Tuenti Racing Team ja s'ha enfrontat al seu primer contratemps abans de l'inici de la competició.

Tots els integrants de l'equip van decidir passar aquests dies entre carreres prenent-se un temps de descans. Mentre Oriola va estar a Sanya, els seus mecànics van optar per la illa filipina de Boracay, on es van veure afectats de ple pel tifó Haiyan. Després de passar dos dies incomunicats, i amb el dubte de si podrien abandonar el país a temps per a la carrera, en estar els ports i aeroports tancats, dimecres tots els membres del Tuenti Racing Team van poder aterrar a Macau, posant fi a la seva particular odissea.

Pepe Oriola: “Volem culminar a Macau el treball que portem fent des del juny amb el Chevrolet Cruze, i aconseguir un resultat en el podi, que a Xangai se'ns va escapar per les condicions canviants".El de Gavà afegeix que “Macau és un circuit que m'agrada, i en el qual sempre m'he sentit còmode perquè és ràpid i presenta un desafiament per als pilots. Però també és un dels més perillosos, i les proteccions a peu de pista no perdonen, així que també és necessari anar amb compte.”

Oriola al podi de Macao.

Pepe Oriola fa segon a Macau Després d’una brillant remuntada, el de Gavà tanca la temporada convertit en el pilot més jove de la història en aconseguir un podi al circuit Guia de Macao

Pepe Oriola ha culminat, aquest cap de setmana, la temporada 2013 del Campionat Mundial de Turismes (WTCC) amb una fantàstica actuació al mític i complicat circuit urbà Guia de Macao.

 

El pilot de Gavà sortia des de la tretzena posició en ambdues carreres, després de l’accidentada sessió de classificació de divendres. Així, en la primera cursa, Oriola va fer una gran sortida, avançant fins a 5 posicions i va acabar vuitè.

 

A la segona prova però, va ser quan va fer el seu recital. Aquesta cursa va començar amb una aturada per culpa de l’accident múltiple que va produir en la primera volta i que Oriola va aconseguir esquivar. A la represa, el gavanenc va sortir rapidíssim, remuntant fins la setena plaça, fins que un altre accident múltiple va obligar a parar novament la competició. Després d’una nova i llarga pausa, Oriola va sortir novament rapidíssim i molt concentrat, i va anar avançant fins acabar segon, convertint-se, així, en el pilot més jove de la historia en aconseguir un podi al circuit Guia de Macao.

 

Després d’aquesta cita, Pepe Oriola acaba la seva primera temporada competint en el campionat absolut de pilots en octava posició, amb un total de 168 punts.

 

Pera Oriola explica que “la primera cursa va ser complicada perquè sortia des de la meitat de la grella, però vaig lluitar i vaig aconseguir remuntar, per poder sumar uns punts molt valuosos”.

Oriola assegura també que “en la segona cursa vaig sortir a per totes. En l’accident de la primera volta em vaig veure envoltat de cotxes xocant uns contra els altres però vaig passar sense patir danys. Després de la segona interrupció vaig veure el pòdium a l’abast i no vaig dubtar en lluitar per aconseguir-lo. Ha estat una gran cursa. M’he divertit molt i estic molt feliç del resultat”.

Pepe Oriola.

Pepe Oriola col·laborarà amb All 4 Action com especialista de cine El pilot gavanenc tornarà a competir després de l’estiu al Mundial de Turismes (TC2) amb Campos Racing

Pepe Oriola debutarà al cinema com a especialista a All 4 Action. El pilot de Gavà col·laborarà com especialista conduint en les properes produccions d’aquesta companyia, la qual, fins ara, ha participat, entre d’altres en pel·lícules com Titànic, James Bond, Invasor, Knigth and day, Combustión o el Niño.

 

Oriola admet que “mai abans s’havia plantejat ser especialista de cine. Conduir és el millor que se fer, i segur que m’ho passaré molt bé”. El pilot, que continua també treballant intensament per tornar al Mundial de Turismes després de l’estiu gràcies al seu patrocinador Cali Group Macao, a Macao, assegura que “la meva màxima prioritat són les curses. Ha esta un any diferent, on he tingut l’oportunitat d’exercir de coach per a pilots de Campos Racing a l’ETCC, però també sóc mànager del meu germà Jordi per a la Seat León Eurocup. No obstant, ja queda menys per tornar als circuits, en un campionat, en el qual, em vaig donar a conèixer fa ja tres temporades”.

 

En les darreres setmanes s’ha conegut que al 2015 es disputarà un nou campionat internacional de turismes: la TC3 International Series. Aquesta competició compartirà alguns escenaris amb la Fòrmula 1. Pepe Oriola és un dels noms que sona amb força per competir en aquest recentment creat campionat mundial admet que “hi ha algun equip que ja ha contactat amb mi, però hores d’ara encara no hi ha res tancat. M’agradaria participar-hi, però el cert és que de moment m’estimo més centrar-me en les darreres curses del Mundial de Turismes i fer un bon paper a Àsia, així com el meu debut al cine, que serà a Colòmbia aquest agost”

Pepe Oriola.

Pepe Oriola busca el seu lloc en les TC3 Sèries El pilot de Gavà s'ha vist apartat de la competició aquest any, al no quallar els seus plans per seguir en el Campionat Mundial de Turismes (WTCC)

El pilot de Gavà, Pepe Oriola, a data d'avui, el guanyador més jove d'una prova d'automobilisme en un mundial de la FIA (Marrakech 2013), no té pressupost per arribar a un volant amb un cotxe de nova reglamentació (TC1) i va arribar a un acord amb Mike Earle per a la seva aventura de l'equip Onyx, desenvolupant una versió TC1 del Ford Festa Saloon. No obstant això, a Earle li va faltar el suport de Ford a l'hora d'aconseguir la necessària homologació, veient com el projecte moria abans de donar-se la llum verda.

Oriola, per la seva banda, s'ha centrat en les seves activitats com "coach" per als pilots de Campos Racing en la Copa Europea de Turismes (ETCC), i va arribar a anunciar plans per disputar la ronda asiàtica del WTCC amb l'equip espanyol dins de la categoria TC2, reservada als independents. A tres setmanes de la cita de Goldenport Park a Pequín, res se sap sobre els plans dl gavanenc.

Les TC3 International Sèries són l'aposta de Marcello Lotti, que va partir peres amb Eurosport Events a la fi de 2013 com a organitzador i alma mater del WTCC, per una sèrie internacional, rescatant els principis d'accessibilitat econòmica i aparador internacional.

Pepe Oriola no ha amagat el seu entusiasme pel nou campionat: "Realment crec que les TC3 Sèries seran el campionat internacional de Turismes del futur, amb costos raonables, mecàniques igualades i un calendari extraordinari a nivell mundial. Poder competir amb la F1 és increïble i serà beneficiós per als nostres patrocinadors."

A més, Oriola creu que podrà emparar a tant pilots experimentats com a novells: "El format de TC3 donarà als pilots joves l'oportunitat de començar en un campionat nacional i aconseguir un nivell internacional amb la mateixa estructura i cotxe. Espero que puguem tenir una bona graella l'any que ve, amb una barreja de pilots joves i experimentats. Significarà que podrà haver-hi bons pilots, no només pilots amb diners. Vull aconseguir un seient en les TC3 Sèries i estic treballant per a això."

Etiquetes: Esports Motor
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 Següent > Final >>

bannerpdf

L'agenda del cap de setmana

"Roca: Històries paral·leles" / Museu, fins el 27/08

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Mane Ferret, "Amor del bueno"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.