Text de cerca: Resultats trobats: 39
Etiqueta: Turisme Ordre

El Castell d'Eramprunyà és propietat municipal des de l'any 2007

Camp de treball d’arqueologia al Castell d’Eramprunyà Durant la primera quinzena de juliol, vint-i-quatre joves, d’entre 15 i 17 anys, treballaran al Castell

El camp de treball s’emmarca en la campanya que promou anualment la Direcció General de Joventut del Departament de Benestar Social I Família, i està organitzat per la Fundació Pere Tarrés, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Gavà.

 

El camp de treball oferirà als joves l’experiència de participar en les tasques de recerca arqueològica en un bé patrimonial únic com és el Castell d’Eramprunyà, situat en un entorn d’alt valor naturalístic i en un ambient de lleure i convivència.

 

La realització d’aquest camp de treball donarà l’oportunitat a un grup de nois i noies d’implicar-se com actors principals de la tasca de recuperació. Així mateix, donat el valor simbòlic que té el Castell per a Gavà i les ciutats properes, el camp de treball significa obrir les portes del castell, permetre la implicació de la ciutadania en els treballs de recerca i recuperació i aprofundir en la divulgació dels seus valors.

 

L’any 2007, l’Ajuntament de Gavà adquiria el Castell d’Eramprunya, un referent de la història medieval i moderna de la nostra comarca i del nostre país. En aquests anys, l’Ajuntament ha posat en marxa un pla d’actuacions amb l’objectiu de garantir la preservació i valortizar aquest bé declarat BCIN. D’una banda, gràcies a la col·laboració del Servei de Patrimoni Local de la Diputació de Barcelona s’han realitzat importants actuacions de protecció, consolidació i recerca al castell. A més s’ha fet una important tasca de divulgació, tant al públic escolar com al general, a qui s’adreça un programa de visites gratuïtes guiades per voluntaris de la Unió Muntanyenca Eramprunyà.

 

Aquest any 2013 seguiran les tasques al castell amb la recerca històrica i arqueològica del recinte que, entre el 30 de juny i el 14 de juliol, tindran com a protagonistes a 24 joves. Per optar a una de les places el tràmit es realitza de forma telemàtica a www.gencat.cat/joventut/activitats i el termini acaba el proper 3 de maig.

La visita nocturna a les Mines es farà aquest dimecres.

Visita nocturna al Parc Arqueològic de les Mines La cita serà aquest dimecres a les 21 hores i cal fer la reserva prèvia trucant al 93 263 96 50

El Parc Arqueològic Mines de Gavà organitza aquest dimecres una visita nocturna a les instal·lacions. Es tracta d'una proposta adreçada a persones, a partir de 10 anys, per tal que puguin conèixer l'equipament en un horari que se surt de l'habitual. El recorregut serà guiat, i al final es podrà assaborir una copa de cava. Per a participar d'aquesta activitat, que costa 3,65 € per persona, cal formalitzar la inscripció prèvia trucant al 93 263 96 50, ja que les places són limitades.

Platja de Gavà

El Consorci de Turisme reconeix la qualitat de la platja de Gavà amb el distintiu SICTED El proper mes de febrer s'obre la implantació a totes les empreses del Baix Llobregat

El distintiu SICTED (Sistema Integral de Qaulitat Turística Espanyola en Destinació) es va implantar per primera vegada el 2007. El Consorci de Turisme del Baix Llobregat va iniciar aquesta aposta en els municipis de costa del Baix Llobregat, entre ells Gavà, en col · laboració amb els ajuntaments. El desembre passat va finalitzar el cicle d'implantació SICTED 2012. De les 34 empreses de la costa del Baix Llobregat, 31 van renovar el distintiu i 3 ho van rebre per primera vegada, entre elles, la platja de Gavà que a més té la Q de Qualitat Turística.

Gavà compta entre els reconeixements del SICTED amb una àmplia representació. Tenen aquest distintiu els restaurants Les Marines, Major Trentasis, Masia Can Feral, Tropical i Europa Barbacoa. També obtenen aquest reconeixement el comerç Itaca Bijoux i Creu Roja. Pel que fa a equipaments, el Parc Arqueològic Mines de Gavà disposa també d'aquest distintiu al qual s'uneix la platja de Gavà.

El proper mes de febrer comença la implantació del SICTED en el nou període 2013 i el Consorci de Turisme, com a novetat, ha obert la convocatòria a totes les empreses turístiques del Baix Llobregat amb l'objectiu de donar un nou impuls al sector turístic comarcal, reforçant el teixit empresarial i apostant per la qualitat com un pas important cap al desenvolupament turístic del Baix Llobregat.

Etiquetes: Turisme

El sector turístic de la comarca vol augmentar la competitivitat en el turisme esportiu, familiar i de negocis

El Baix Llobregat vol augmentar la competitivitat en el turisme esportiu, familiar i de negocis Els empresaris i empresàries del sector turístic comarcal van reunir-se per tal de celebrar la jornada anual de formació i networking

Els professionals del sector del turisme del Baix Llobregat han celebrat una nova edició de la trobada empresarial organitzada pel Consorci de Turisme del Baix Llobregat.  En reunió d’aquest any el Consorci ha volgut centrar la temàtica sobre les estratègies d’identificació i captació de mercats potencials i com el sector s’hi pot avançar. Els debats impartits per intermediaris experts i especialitzats dins del sector van versar sobre com la comarca pot guanyar competències i competitivitat en el turisme esportiu, familiar i de negocis.

 

Els empresaris i empresàries del sector turístic comarcal van reunir-se per tal de celebrar la jornada anual de formació i networking  amb l’objectiu de consolidar i cohesionar l’oferta turística actual. Al llarg del matí es van dur a terme ponències i debats sobre plans estratègics del Consorci de Turisme del Baix Llobregat que repercuteixen directament sobre el sector turístic del territori. Desprès de les intervencions d’experts i expertes del sector turístic de la comarca, els van seguir intensos i productius debats entre el públic assistent. La jornada va finalitzar amb un networking programat per a dinamitzar el contacte entre els professionals i les professionals de la comarca.

Façana de l'hotel AC Gavà Mar.

Augmenta el pes dels negocis com a principal motiu d'estada en els hotels del Baix En aquest trimestre es pot destacar una baixada de les tarifes i un augment de l'ocupació respecte al trimestre anterior

L'Observatori Comarcal publica els informes trimestrals d'ocupació hotelera i apartaments corresponents a l'enquesta d'ocupació hotelera del segon trimestre de 2013. En aquest trimestre es pot destacar una baixada de les tarifes i un augment de l'ocupació respecte al trimestre anterior. L'augment del pes del client estranger i el creixent pes dels negocis com a principal motiu d'estada en els establiments hotelers de la comarca dibuixen els principals trets del perfil del client al Baix Llobregat aquest trimestre.

 

En quant a la procedència dels clients, Catalunya, Madrid i València concentren el 60% dels clients espanyols. França, Alemanya i Regne Unit són les principals procedències del client estranger.

Etiquetes: Economia Turisme

Façana d'entrada de l'hotel AC Gavà Mar.

L’ocupació hotelera durant l'estiu al Baix Llobregat se situa per sobre del 75% de mitjana Sobre aquestes dades el Consorci de Turisme del Baix Llobregat, destaca que es tracta de la tendència més elevada en els últims 5 anys

El Baix Llobregat segueix acumulant bones dades relatives a l’ocupació turística dels seus hotels i apartaments. Segons les dades de l'Enquesta d'Ocupació Hotelera del Baix Llobregat, l'ocupació durant l'estiu passat s’ha situat per sobre del 75% de mitjana. La mitjana d’ocupació turística registrada durant aquest estiu ha estat la més elevada dels darrers 5 anys. Durant el mes de juliol l’ocupació ha rondat el 80 per cent, dades que reflecteixen el manteniment d’una constant positiva per a l'àmbit econòmic.

 

A partir de l’informe que ha presentat l’Observatori Comarcal, totes les zones de la comarca, Nord, Centre i Delta, han experimentat un augment pel que fa al promig d’ocupació estival respecte al 2012. Les zones Nord i Centre són les que més creixen en ocupació durant aquest període. Encara que en nombres absoluts les places hoteleres de la comarca es concentren en les zones Centre i Delta, en aquestes zones i durant l’estiu hi ha hagut una ocupació prop del 80 per cent.

 

Davant d’aquestes dades, el Consorci de Turisme del Baix Llobregat, destaca una tendència: la comarca del Baix Llobregat a banda del turisme de negocis, en creixement continuat durant la resta de l’any, es complementa amb el turisme d’oci, especialment en època estival. Sembla clar que la proximitat a la ciutat de Barcelona i la diversitat de la comarca la fa molt atractiva per a turistes que busquin oci i preus competitius. Segons el Consorci de Turisme aquest creixement progressiu que s’està donant els darrers anys reafirmen que el sector turístic continua sent una aposta estratègica per a la comarca.

 

Finalment, i pel que fa al perfil del turista que pernocta a la comarca, cal destacar que aquest es divideix al cinquanta per cent entre espanyols i estrangers, tot i que la tendència en els darrers anys ha estat l’augment de les pernoctacions per part del turista estranger. D’aquests últims una mica més del 20 per cent són de nacionalitat francesa, gairebé el 13 per cent procedents de Rússia, nacionalitat que ha experimentat un creixement molt important en els darrers anys passant del 2,4 per cent al 2008 al 12,9 de l’actualitat, seguits per alemanys i anglesos amb una mica més del 8 per cent respectivament.

L'ocupació d'hotels i apartaments ha millorat durant el tercer trimestre de 2013

Augmenta l’ocupació hotelera a la comarca del Baix Llobregat L’ocupació hotelera, al tercer trimestre de 2013, ha estat del 75,3% i la dels apartaments ha pujat al 81%

Aquests percentatges d’ocupació superen els observats al trimestre anterior,  tant als hotels com als apartaments.

El canal directe continua sent la principal manera de  reserva de les places hoteleres però no dels apartaments on la reserva per internet suposa el 44%. Els clients individuals són el principal segment de l’ocupació hotelera (el 73%) i dels apartaments (el 86%). El preu mitjà d’una habitació doble als establiments de la comarca és de 61 euros.

Quant al motiu de la visita a la comarca, el 55% dels clients han vingut per motius vacacionals, cal recordar que el tercer trimestre coincideix amb els mesos d’estiu. La majoria dels clients provenien de l’estranger:  França, Rússia i Alemanya van ser les principals procedències. Per primera vegada el client rus és el primer client en els aparcaments de la comarca.

 

Respecte al mercat interior, el 46% dels clients dels establiments hotelers i el 32% dels clients dels apartaments procedien principalment de Catalunya, Madrid, València i el País Basc.

L’ocupació observada supera a l’ocupació prevista per part dels establiments hotelers. Els indicadors del clima empresarial mostren un augment significatiu de les perspectives del sector tan en marxa del negoci, facturació, preus de venda o nombre d’ocupats.

Etiquetes: Actualitat Turisme

La platja, el Parc Arqueològic i 6 empreses distingides per la qualitat turística Un total de 37 empreses i serveis del Baix Llobregat han obtingut o renovat el distintiu SICTED atorgat per El Consorci de Turismo del Baix Llobregat

El distintiu SICTED (Sistema Integral de Qaulitat Turística Espanyola en Destinació) es va implantar per primera vegada el 2007. El Consorci de Turisme del Baix Llobregat va iniciar aquesta aposta en els municipis de costa del Baix Llobregat, entre ells Gavà, en col · laboració amb els ajuntaments. El desembre passat va finalitzar el cicle d'implantació SICTED 2013. De les 37 empreses distinguides, 31 renoven el distintiu i 3 l’han rebut enguany per primera vegada, entre elles, FotoPir Vídeo de Gavà.

 

Gavà compta entre els reconeixements del SICTED amb una àmplia representació. Tenen aquest distintiu els restaurants Les Marines, Major Trentasis, Masia Can Feral, Tropical i Europa Barbacoa. Pel que fa a equipaments, el Parc Arqueològic Mines de Gavà disposa també d'aquest distintiu al qual s’afegeix la platja de Gavà, que el va obtenir l’any passat per primera vegada.

 

El Consorci de Turismo ja ha obert la convocatoria a totes les empreses turístiques del Baix llobregat, amb la fí de poder incorporar noves empreses a aquest distintiu i treballar conjuntamnet en el desenvolupament turístic de qualitat de la comarca.

 

El període d’implantació per a les empreses que participin es desenvoluparà des de febrer fins a novembre de 2014.

El Parc Arqueològic, un dels itineraris que promou el Consorci de Turisme L'organisme comarcal ofereix cupons de descompte i promocions per descobrir deu rutes turístiques al costat de Barcelona

Per aquest any 2014 el Consorci de Turisme del Baix Llobregat ha reeditat de nou uns cupons de descomptes i promocions per impulsar el turisme en família a la comarca.

Dues entrades a preu d'una, visites guiades gratuïtes o descomptes en preus d'entre un 10 i un 60%, són alguns dels avantatges que s'ofereixen per visitar fins a deu propostes i itineraris turístics.

El Parc Arqueològic Mines de Gavà és una de les sortides que es presenten. Una interessant oportunitat per veure com vivien, què feien, com eren els nostres avantpassats de fa 6.000 anys. Un viatge a la prehistòria i una oportunitat de conèixer un jaciment únic a Europa. Les famílies interessades gaudiran de la promoció 2x1 i els menors de 7 anys tenen entrada i visita guiada gratis.

Altres visites que es volen potenciar són: la Colònia Güell-Cripta de Gaudí, el Canal Olímpic de Catalunya, els Espais Naturals del Delta del Llobregat, Catalunya en Miniatura, Museu AGBAR de les Aigües, Les Coves del Salitre, Museus d'Esplugues, Sant Boi i Montserrat, l'Itinerari modernista Jujol a Sant Joan Despí.

Les famílies interessades ja poden sol·licitar el cupó 2014 per visitar els principals recursos turístics del Baix Llobregat. Trobaran tota la informació a Consorci de Turisme del Baix Llobregat, tel. 93 685 24 00 ext. 552, turisme@elbaixllobregat.cat, www.turismebaixllobregat.com/cupons.

El president del Consell Comarcal, Joaquim Balsera, amb els representants d'empreses i serveis que han obtingut el SICTED

Lliurats els distintius de qualitat turística a empreses i serveis de la comarca Un total de 37 empreses i serveis del Baix Llobregat han obtingut o renovat el distintiu SICTED atorgat per El Consorci de Turisme del Baix Llobregat

La platja de Gavà, el Parc Arqueològic Mines de Gavà, els restaurants Les Marines, Major Trentasis, Masia Can Feral, Tropical i Europa Barbacoa han renovat el distintiu SICTED (Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació) que atorga des de l’any 2007 el Consorci de Turisme del Baix Llobregat. A més el comerç FotoPir Vídeo de Gavà ha estat una de les sis empreses que han rebut per primer cop el distintiu.

 

La tinenta d’alcalde de Presidència, Serveis Generals i Promoció Econòmica, Apolonia Herrera va felicitar “a la restauració de Gavà perquè ha tornat a renovar el distintiu” i va expressar també “satisfacció perquè un any més es reconegui amb el distintiu de qualitat turística a la platja de Gavà i al nostre patrimoni”. Herrera també va voler ressaltar el premi “al comerç local i en concret a FotoPir Vídeo que per primer cop ha obtingut aquest important premi a la qualitat”.

 

José Antonio Peñarrocha, soci d’aquest establiment va explicar que el distintiu és el reconeixement “a anys de treball per oferir un bon servei, l’any passat l’Ajuntament ja ens va concedir el certificat de qualitat. És un fet molt positiu i una garantia sobretot de cara al client que veu que el producte que ofereixes és reconegut per la seva qualitat”.

 

El president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Joaquim Balsera, va lliurar, ahir a la tarda, els diplomes i les banderes a les platges de Castelldefels, Gavà i El Prat per tal que les puguin lluir durant la pròxima temporada de platja. A l’acte celebrat a la seu de l’organisme comarcal també va assistir el diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Ramon Riera Bruch.

 

Balsera va destacar el fet que cada cop “més establiments mantinguin el distintiu o s’incorporin de nous” i va afegir que “per al Baix Llobregat el turisme i el desenvolupament turístic és una alternativa econòmica que s’ha consolidat”. Segons les darreres dades “el sector turístic és en termes relatius el que més ocupabilitat dóna en aquest moments a la comarca inclús en comparació amb altres indrets de Catalunya” i a la darrera temporada fruit del treball del sector públic i privat “es va aconseguir la màxima ocupabilitat hotelera de la història, un fet que esperem millorar en els propers anys”, conclou el president del Consell

 

Hotel AC de Gavà Mar.

L'ocupació hotelera augmenta a la comarca el segon trimestre de l'any Respecte el mateix trimestre de l’any anterior el percentatge, del 68,2%, va pujar en 4 punts

Segons dades publicades per l'Observatori Comarcal del Baix Llobregat, l’ocupació hotelera del segon trimestre del 2014 del Baix Llobregat va ser del 68,2%, augmentant el percentatge en 20 punts respecte el trimestre anterior i en 4 punts si el comparem amb ei mateix trimestre de l’any anterior.

 

Els establiments que han presentat major percentatge d’ocupació han estat els de 1 i 2 estrelles i els ubicats en la Zona Centre, i el principal canal de reserva va ser el directe (46,8%). El segment de l’ocupació principal de la comarca era client individual (el 64,8%) i el preu mitjà d’una habitació doble va ser de 58,5 euros.

 

El 50,5% dels clients provenien del mercat internacional, principalment de França, Regne Unit i Alemanya, i el principal motiu d’estada va ser el de  negocis (el 49,7% del total). Els clients provinents de Catalunya, Madrid i València concentraven el 60% dels clients espanyols que s’allotjaven a la comarca.

Etiquetes: Economia Turisme

Hotel Ac a Gavà Mar.

Agost registra la major ocupació hotelera al Baix dels darrers 7 anys Segons dades de l'Observatori Comarcal del Baix Llobregat l’ocupació mitjana va ser del 76,8% i la majoria de clients estrangers

L’ocupació mitjana dels establiments hotelers del Baix Llobregat a l’estiu del 2014 va ser del 76,8%, registrant el major percentatge d’ocupació dels darrers 6 anys, segons dades de l'Observatori Comarcal del Baix Llobregat.

 

El percentatge d’ocupació del mes d’agost (82,7%) va ser el més elevat dels últims 7 anys, beneficiant sobretot els establiments de la zona Delta. L’ocupació dels apartaments (78,3%) supera a la dels establiments hotelers (76,8%) en els mesos d’estiu al Baix Llobregat. Cal destacar, però, que respecte el 2013, l’ocupació hotelera augmenta (del 75% al 77%) i la d’apartaments disminueix ( del 86% al 78%).

 

El 27,8% de les reserves als establiments hotelers es van realitzar com a grups, mentre que en els apartaments, aquest percentatge és del 5,4%. 60,7 euros és el preu mig d’una habitació doble, augmenta lleugerament respecte el 2013 (60,4 euros).

 

Els principals motiu d’estada dels clients en els mesos d’estiu ha estat vacances (57,3% del total d’ocupació en els hotels i 79,2% en els apartaments) i negocis (33,5% en els hotels i 10,1% en els apartaments). La majoria dels clients provenien de l’estranger (56% del total dels clients dels hotels i 61% de l’ocupació dels apartaments), i França i Regne Unit són les principals procedències (el 32% del total).

 

En els mesos d’estiu predomina el client estranger (55,8%) en els establiments hotelers de la comarca. Les principals procedències del mercat internacional són França (20% del total de clients estrangers), Regne Unit (12%) i Alemanya (10%). Regne Unit ha estat la procedència estrangera que més ha crescut respecte l’estiu de l’any passat (3 punts percentuals més).

 

Catalunya (35% del total de clients del mercat espanyol) i Madrid (15%) continuen sent les principals procedències del mercat domèstic. Respecte l’estiu de 2013, cal destacar l’augment del pes dels clients procedents de València i Andalusia.

Etiquetes: Economia Turisme

Vilchez durant la presentació del blog.

El xef gavanenc José Antonio Vilchez presenta el seu blog La pàgina vol ser un espai on amants de la bona cuina podran trobar idees i receptes per donar-li als plats de cada dia a dia un toc gourmet

El xef del restaurant Tasta’mm de Gavà, José Antonio Vilchez, ha posat enmaxa un blog d cuina http://byvilchef.wordpress.com/a través del qual dona a conèixer les seves idees, inquietuds i diferents trucs que es poden aplicar a casa. Vilchez manifesta que “el blog neix amb la voluntat d’explicar les meves experiències, compartir la meva visió de la gastronomia i ajudar als amants de la bona cuina a incorporar tècniques i combinacions de sabors als seus plats de cada dia” i afegeix que també vol “compartir les meves creacions innovadores perquè crec que poden ser interessants. Faré receptes saludables amb un toc refinat i divertit per a tots els públics”.

 

A través del blog el xef local es planteja precisament conscienciar que “menjar de forma saludable, divertida i a preus assequibles és possible”.

 

Al blog també hi ha un apartat on es donen petites informacions sobre gastronomia: esdeveniments i notícies

 

A les diferents seccions que es poden trobar actualment a la pàgina s’aniran incorporant d’altres. “Vull una publicació activa, viva i oberta a suggeriments. Per això espero l’opinió de totes aquelles persones que visiteu el blog i vulgueu compartir amb mi les vostres idees culinàries”, ha afegit Vilchez.

Etiquetes: Turisme

La platja de Gavà ha renovat el distintiu de qualitat. (Foto: Xavi Cabo)

5 establiments de Gavà i la nostra platja obtenen distintiu de qualitat A més de la platja, els establiments són: Foto Pir Video, el Parc Arqueològic i els restaurants Les Marines, Major Trentasis i Tropical

Un total de 36 empreses del Baix Llobregat han obtingut o renovat el distintiu de compromís per a la qualitat turística, del Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació (SICTED), segons va concloure la Taula de Qualitat Turística del Consorci de Turisme del Baix Llobregat, i així ho ha ratificat oficialment el Comité Interdetinos de la Secretaría General de Turismo i el Instituto para la Calidad Turística Española.

 

Pel que fa a Gavà renoven el segell la platja, el Parc Arqueològic,  Foto Pir Video, i els restaurants Les Marines, Major Trentasis i Tropical. A nivell general, obtenen aquest distintiu, per primera vegada, la Cripta Gaudí de la Colònia Güell (Santa Coloma de Cervelló), el restaurant Amarena (la Palma de Cervelló) i el restaurant Cèntric Gastrobar by Ona Nuit (El Prat de Llobregat).

 

El Consorci de Turisme del Baix Llobregat va iniciar l’any 2007 aquesta aposta per la qualitat a la nostra comarca, mitjançant el Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació, també conegut com a SICTED, en col·laboració amb els ajuntaments. El SICTED, a més, fomenta la coordinació del sector públic i privat del Baix Llobregat, i impulsa la bona imatge del nostre territori.

 

A la província de Barcelona en total han estat distingides 431 empreses i serveis de dotze destinacions. En total, a Catalunya hi ha 514 empreses distingides i a Espanya un total de 4.570 empreses de 183 destinacions.

 

Coincidint amb el 10è aniversari de la implantació del SICTEDa la província de Barcelona, l’acte de lliurament de diplomes tindrà lloc el proper 18 de febrer a les 11 h. a la Casa Llotja de Mar de Barcelona, un acte organitzat per Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç  en el qual es reunirà a totes les empreses de la província que implanten aquest sistema de qualitat.

Entrada de l'hotel AC, a Gavà Mar.

Augment de l’ocupació hotelera al Baix Llobregat al 2014 La procedència del client dels establiments hotelers es distribueix de manera igual entre estrangers i nacionals. També ha pujat la demanda de lloguer d’apartaments

L'ocupació hotelera a la comarca al 2014 va ser del 61,5%, la qual cosa significa quatre punts percentuals més que l'any anterior. Als apartaments, aquest increment és de dos punts (situant-se en el 59% del total de l'oferta). Aquests són les principals dades que es desprenen del darrer informe fet públic per l'Observatori Comarcal.

 

En set dels dotze mesos de l'any, l'ocupació de 2014 supera l'observada en els dos anys anteriors. Els mesos de juliol i agost segueixen sent els de major ocupació i els mesos de març i abril són els que han experimentat un major augment.

 

En la majoria dels mesos, els establiments d’una i dues estrelles són els que presenten un percentatge d'ocupació més elevat. En els mesos d'estiu els establiments de categoria superior presenten el major percentatge d'ocupació de la comarca i els mesos de maig, juny i octubre els establiments d’una i dues estrelles registren els majors percentatges d'ocupació.

 

Quant a les tarifes en els establiments hotelers de la comarca disminueixen; mentre que als apartaments continuen augmentant. Segons zones territorials, la zona Delta és la que presenta les tarifes més altes (al febrer arriba als 77 euros). Les tarifes més baixes es registren a la zona Nord en el mes d'agost (48 euros) i en els establiments d’una i dues estrelles en el mes de desembre (41 euros). La disminució constant de les tarifes ve acompanyada de l'increment de la seva ocupació.

 

Un altre de les dades que recull l'informe és la mitjana de nits d'estada dels clients dels hotels i apartaments de la comarca, que se situa en les dues nits.

 

La procedència del client dels establiments hotelers es distribueix de manera igual entre estrangers i nacionals. Als apartaments, en canvi, predomina el client estranger (57% del total de la seva ocupació). Respecte en 2013 cal destacar l'increment del client madrileny (augmenta un punt percentual i representa el 16% del total de l'ocupació espanyola) i britànic (creix 0,4 punts percentuals i representa el 10,8% del total de l'ocupació estrangera) als hotels del Baix Llobregat.

 

Als apartaments també destaca el major nombre de clients madrilenys (creixen 3 punts percentuals i suposen el 18% del total de l'ocupació espanyola) i britànics (creix gairebé en 3 punts percentuals i suposen el 10% del total de l'ocupació estrangera).

 

Els negocis són el principal motiu de l'estada dels clients en els establiments hotelers. El 2014 és l'any que registra un major percentatge de client vacacional en els mesos d'estiu (de ser el 46% en el 2008, 60% en 2013 a suposar el 62% del total dels clients del Barcelona).

 

El 52% del total de les estades es produeixen per negocis i el 35% per vacances. Els esdeveniments concrets (reunions familiars, trobades ..) (6%), les activitats esportives (4%) o salut (3%) són els altres els motius principals en la pernoctación en els establiments hotelers.

Etiquetes: Economia Turisme

Els clients provinents de Catalunya, Madrid i València van concentrar el 59% dels clients espanyols que s’allotgen a la comarca. 

L’ocupació hotelera al Baix Llobregat al segon trimestre va ser del 76,9% És la més elevada dels darrers set anys i supera a la del conjunt de Catalunya i a la de la província de Barcelona

L’Observatori Comarcal ha donat a conèixer l'ocupació hotelera i d'apartaments del segon trimestre de 2015 en el Baix Llobregat. Segons les dades publicades hi ha hagut un augment tant respecte el trimestre anterior com respecte el mateix trimestre de 2014. Així, en el segon trimestre de 2015 ha estat de gairebé el 77% a hotels i del 73% a apartaments del Baix Llobregat. Una ocupació superior al conjunt de Catalunya (64%) i a la de la província de Barcelona (69%), i que és la més elevada dels darrers set anys a la comarca.

 

Les principals motivacions dels clients en els hotels i apartaments de la comarca han estat els negocis i les vacances (el 51% dels clients van pernoctar per negocis, el 37% per vacances i el 7% per activitats esportives). Augmenta de manera progressiva el pes de les activitats esportives en les motivacions d'estada dels clients dels hotels del Baix Llobregat.

 

El 7% dels clients d'aquest trimestre, van pernoctar al Baix Llobregat per aquest motiu. En aquest sentit, el segment de l’ocupació principal de la comarca va ser el client individual (el 63%). El 52,9% dels clients provenien del mercat espanyol –tot i que disminueix respecte l’anterior trimestre però augmenta respecte el segon trimestre de l’any anterior- i el principal motiu d’estada ha estat negocis (el 51% del total). Els clients provinents de Catalunya, Madrid i València van concentrar el 59% dels clients espanyols que s’allotgen a la comarca. El client estranger va venir principalment de França, Alemanya i Regne Unit (representant gairebé el 41% del total de clients estrangers).

 

D’altra banda, els establiments que han presentat major percentatge d’ocupació han estat els de categoria inferior i els ubicats en la Zona Centre. El principal canal de reserva ha estat el directe (41% del total de reserves). Les reserves per internet es concentren a la zona Delta i als establiments d’1 i 2 estrelles. A més, els establiments de categoria superior i els de la zona Delta són els que van registrar un major volum de grups.

 

Van augmentar les tarifes de les habitacions respecte el primer trimestre de 2015 (0,8 euros més) com també respecte el mateix trimestre de l’any anterior (2,8 euros més). El preu mitjà d’una habitació en el segon trimestre del 2015 va ser de 61,3€. La diferència tarifària entre els establiments de major i menor categoria fou de 21,3 euros, i per zones, la Delta ha estat la que ha ofert una tarifa més elevada.

Etiquetes: Economia Turisme

Rècord d’ocupació hotelera a l’estiu al Baix Llobregat Es tracta de la millor xifra dels darrers 8 anys, que consolida el creixement iniciat el 2012

Segons l’Observatori Comarcal, conjuntament amb el Consorci de Turisme del Baix Llobregat, afirmen que l'ocupació hotelera a l'estiu a la comarca continua augmentant (83,2%) i, d’aquesta manera, es consolida el creixement iniciat el 2012. L’ocupació dels hotels va superar a la dels apartaments (78,6%) en els mesos d’estiu de 2015 al Baix Llobregat. Respecte el 2014, va pujar l’ocupació hotelera (del 76,6% al 83,2%) i la d’apartaments (del 78,3% al 78,6%).

 

Les dades de l’Enquesta d’Ocupació Hotelera destaca també que el passat mes d’agost va registrar l'ocupació més elevada amb més del 86% d'ocupació del total places hoteleres en el Baix Llobregat. Els establiments de la zona Delta i els de categoria inferior van ser els que van tenir més ocupació a l’estiu: els establiments d’1 i 2 estrelles van ser els que van presentar el percentatge més gran d’ocupació a l’estiu i els de 3 estrelles el que van augmentar més en ocupació en relació al 2014.

 

La reserva de grups augmenta representant el 33% de les reserves dels hotels i el 10% de les reserves dels apartaments. Aquest estiu va augmentar el terme mitjà tarifari (63,8€ és el preu mtjà d'una habitació doble, a l'estiu de 2014, era de 59,8€). Les vacances van continuar sent el principal motiu d'estada i va augmentar el seu pes (60,2% del total d’ocupació en els hotels 81,5% en els apartaments) respecte el conjunt de motius d'estada a la comarca en els mesos d'estiu (negocis (30,6% en els hotels i 17,8% en els apartaments).

 

La majoria dels clients dels hotels i apartaments va procedir de l’estranger (50% del total dels clients dels hotels i 75,5% de l’ocupació dels apartaments). Respecte a l’estiu anterior, va augmentar de manera destacada el pes del client espanyol en els hotels i el pes del client estranger continua augmentant en els apartaments de la comarca. França i Regne Unit són les principals procedències dels clients estrangers dels establiments hotelers (el 33% del total). En els apartaments va destacar el mercat francès que va representar el 19% del total del client estranger. Respecte a l’any passat cal destacar el descens del mercat rus i l’augment dels clients procedents de França i Regne Unit. Més de la meitat dels clients del mercat espanyol van procedir de Catalunya i Madrid (el 48% del total de l’ocupació domèstica dels hotels i el 58% del total de l’ocupació domèstica dels apartaments). I va disminuir el client català i augmentar el client basc i andalús respecte l’estiu 2014.

Etiquetes: Economia Turisme

Piscines del càmpig Tres Estrellas.

El Tres Estrellas rep el SICTED El càmping gavanenc ha estat un de les 5 empreses de la nostra comarca que han rebut, per primera vegada, aquest distintiu de qualitat turística

El càmping Tres Estrellas de Gavà ha estat una de les 5 empreses del Baix Llobregat que ha obtingut, per primera vegada, el distintiu de qualitat turística SICTED (Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació).Les 4 restants són la platja de Viladecans, el Centre Jujol Can Negre i l’empresa Trencadís de Sant Joan Despí, i l’empresa Costa Water Park d’Esplugues de Llobregat.

 

Aquest segell de reconeixement també es renova anualment i de les 36 empreses de la comarca que ho han fet, 5 són de Gavà. Es tracta de Foto Pir Video, el Parc Arqueològic de les Mines, la Platja i els restaurants Les Marines, Tropical i Barbacoa Europa.

 

El Consorci de Turisme del Baix Llobregat va iniciar l’any 2007 aquesta aposta per la qualitat a la comarca, mitjançant el Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació, també conegut com a SICTED, en col·laboració amb els ajuntaments. El SICTED, a més, fomenta la coordinació del sector públic i privat del Baix Llobregat, i impulsa la bona imatge i el servei per la qualitat del territori.

 

A la província de Barcelona en total han estat distingides 456 empreses i serveis de dotze destinacions (entre les quals hi ha el Baix Llobregat). En total, a Catalunya hi ha 514 empreses distingides i a Espanya un total de 4.229 empreses de 188 destinacions (dades 2015).

Etiquetes: Economia Turisme

El càmping Tres Estrellas de Gavà ha rebut el distintiu per primer cop

Lliurats els distintius de qualitat turística SICTED A Gavà, el càmping Tres Estrellas ha rebut el segell per primera vegada, mentre que l’establiment FotoPir Video l’ha renovat

El Consorci de Turisme, juntament amb els ajuntaments de la comarca, han lliurat els distintius de compromís per a la qualitat turística SICTED, en reconeixement a l’esforç i l’aposta per la qualitat turística de les empreses i entitats

 

De les 41 empreses distingides al Baix Llobregat, 5 empreses l’han rebut enguany per primer cop, es tracta del càmping Tres Estrellas de Gavà, el Centre Jujol Can Negre de Sant Joan Despí, i les empreses Trencadís i Costa Water Park que treballen a la comarca.

 

Les empreses que aquest any han renovat la distinció han estat  FotoPir Video de Gavà, els Apartaments Mas de Mediterraneo de Castelldefels, el Canal Olímpic de Catalunya, els Museus de Sant Boi, les Caves Montau de Sadurní de Begues, Catalunya en Miniatura i el Bosc Animat de Torrelles de Llobregat.

El Consorci de Turisme del Baix Llobregat va iniciar l’any 2007 aquesta aposta per la qualitat a la nostra comarca, mitjançant el Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació, també conegut com a SICTED, en col·laboració amb els ajuntaments. El SICTED, a més, fomenta la coordinació del sector públic i privat del Baix Llobregat, i impulsa la bona imatge i el servei per la qualitat del nostre territori.

 

A la província de Barcelona en total han estat distingides 456 empreses i serveis de dotze destinacions (entre les quals el Baix Llobregat). En total, a Catalunya hi ha 514 empreses distingides i a Espanya un total de 4.229 empreses de 188 destinacions (dades 2015).

Part de la flota del nou Mazda estacionat a Gavà Mar.

Gavà participa en la presentació europea del nou Mazda El restaurant Jellyfish, a Gavà Mar, ha estat, durant dues setmanes, un dels punts de trobada dels prop de 300 periodistes vinguts d’arreu del continent per conèixer el nou model

Gavà Mar, i concretament el restaurant Jellyfish, ha estat un dels punts de trobada i relax del tour de presentació a la premsa europea del nou vehicle de Mazda. Es tracta del Mazda 6 que en els propers mesos es comercialitzarà. La marca japonesa ha escollit la nostra ciutat com a part d’aquesta campanya, que s’ha allargat durant dues setmanes, i que ha permès donar a conèixer les particularitats i millores del seu darrer model de cotxe. Segons ens relata el propietari de Jellyfish, Ramon Alandí, "per a nosaltres ha estat una gran satisfacció poder formar part d’aquest engranatge publicitari perquè suposa una campanya de promoció molt important per a Gavà. Els organitzadors, en un primer moment dubtaven de fer-ho a Castelldefels, però finalment es van decantar per Gavà i han quedat molt contents, tant és així, que ja s’han interessat per fer la propera presentació també aquí d’aquí mig any”.

 

Alandí explica que “Mazda mobilitza una flota de prop de 50 cotxes del nou model perquè durant aquests dies siguin conduïts per aquests periodistes especialitzats en motor. Els van a buscar a l’aeroport i els planifiquen uns recorreguts. Al Jellyfish, i a tot l’entorn de Gavà Mar, han tingut l’oportunitat de menjar i relaxar-se amb totes les facilitats, fins i tot de l’Ajuntament, que ha fet una reserva de places a la zona perquè els cotxes poguessin estacionar sense problemes”.

 

Els nou Mazda 6 destaca per la qualitat d'acabats i una carrosseria voluminosa i espaiosa en el seu interior.

<< Inici < Anterior 1 2 Següent > Final >>

bannerpdf

Això és gavatv.cat

Roca: Històries paral·leles / Museu, fins el 27/08

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Mane Ferret, "Amor del bueno"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.