Text de cerca: Resultats trobats: 218
Etiqueta: Escoles, col·legis, instituts Ordre
Vídeo: Juanjo Carrasco

Trobada dels escolars del Salvador Lluch amb Pilarín Bayés La popular il·lustradora ha fet una xerrada col·loqui aquest dimecres amb l'alumnat de cinquè de Primària on ha parlat del sentit de dibuixar

La coneguda dibuixant  Pilarín Bayés ha estat, aquest dimecres, a l'escola Salvador Lluch de Gavà, on va ser rebuda amb gran alegria per la quasi totalitat de l'alumnat que l'esperava emocionat al pati del centre. Bayés, que a més de ser popular pels seus característics dibuixos que durant generacions han il·lustrat els llibres de text, destaca pel seu caràcter proper i afable, i prova d'això és que, en arribar, es va aturar a saludar a tots els infants que volien veure-la i xerrar amb ella. Tot seguit, va donar inici l'activitat a la biblioteca del col·legi, on la convidada va guiar una xerrada col·loqui on va parlar de la seva dilatada experiència i, sobretot, de la intenció i utilitat del dibuix. Durant la trobada mantinguda amb l'alumnat de cinquè de primària, on també hi assistí la regidora d'Educació de l'Ajuntament de Gavà, Maite Martí, Bayés va respondre les preguntes dels petits i, sobretot, es va interessar per les inquietuds dels qui potser, en el futur, es voldran dedicar professionalment al dibuix.

 

Bayés explica que "poder veure que els nens i nenes m'aprecien és el més bonic que hi ha, perquè la nostra feina és solitària. Tot ho faig pensant en els petits i veure que reconeixen els meus dibuixos i que aquests contribueixen a fer de l'escola un entorn amable i atractiu em satisfà enormement".

 

Carme Fernández, que es directora de l'escola, explica que "ha estat una oportunitat que se'ns va oferir des del Departament d'Ensenyament ja que el 2012 va ser l'Any Pilarín Bayés i ella es va oferir a fer aquestes trobades. És un personatge en majúscules. Ella és molt propera i els seus dibuixos saben plasmar perfectament la quotidianitat". Fernández afirma que "la Pilarín sempre ha estat present a l'escola i ja fa anys que llegim, al cicle mitjà, el Zoo d'en Pitus, il·lustrat per ella. Són dibuixos que plasmen la quotidianitat i la tradició i, justament enguany hem agafat un model seu de la Vella Quaresma perquè els infants la pintin".

 

Des de fa 1 any, Bayés treballa intensament il·lustrant la Bíblia que, segons admet ella mateixa, "serà un llibre extens que arribarà a molts països" i afegeix que li fa "molta il·lusió perquè trobo que es tracta d'històries com les dels contes populars amb trets de la nostra manera de fer que ens lliga amb altres cultures d'occident".

 

Des de l'inici fins ara, la Pilarín ha publicat més de 765 llibres, alguns traduïts a vuit idiomes; ha col·laborat en innombrables publicacions, exposicions d'obra original, i els seus dibuixos s'han aplicat a tot tipus de suports i formats.

Prop de 500 infants de 8 a 11 anys han assistit a la primera de les projeccions.

Prop de 500 infants en la primera sessió del GavàMón Escolars d’entre 8 i 11 anys han vist la pel·lícula “Zarafa”, projecció que obre la IX Mostra de Cinema i Drets Humans. Aquest divendres serà el torn de l’alumnat de secundària

Nens i nenes d’entre 8 i 11 anys de 6 escoles de la ciutat han acudit aquest dijous a l’Espai Maragall per gaudir de la primera de les projeccions de la present edició del GavàMón. Com és costum, aquestes sessions serveixen per obrir la mostra i resulten, segons ha explicat la tinenta d’alcalde de l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania de l’Ajuntament de Gavà, Emma Blanco, “imprescindibles per treballar per l’educació en valors que esdevé clau de fer des de ben petits per tal de poder construir una ciutat futura on hi hagi plena igualtat”. Blanco també destaca el fet de “poder crear una espai de trobada entre els diferents centres” i en destaca “la gran acceptació que cada any hi ha”, un èxit que desitja que “any rere any creixi, i que en properes edicions vinguin encara més escoles i es pugin fer fins a dues sessions infantils”.

 

La pel·lícula que han vist els petits ha estat Zarafa, una cinta d’animació francesa que parla de veritable valor de l’amistat arran de la creació que s’estableix entre Maki, un nen de 10 anys i Zarafa, una girafa òrfena que es convertirà en el regal de paixà d’Egipte al rei de França.

 

Aquest divendres, la mostra ha programat una projecció, en aquest cas per a l’alumnat de secundària, on es passarà la cinta Món Petit, un documental sobre els viatges pel món de l’Albert Casals, un jove que es mou en cadira de rodes a causa d’una leucèmia patida amb només 5 anys.

L'alcaldessa de Gavà amb els estudiants de la ciutat que han participat en el programa

Alumnat de 6 centres educatius de Gavà han participat al programa Mart XXI Nois i noies de 3r i 4t d’ESO mitjançat un enfocament científic i tecnològic ha treballat en la creació d’una colònia humana al planeta Mart

La sala polivalent de la Universitat Politècnica de Catalunya del campus del Baix Llobregat ha estat l'escenari on alumnat de 3r i 4t d'ESO  de centres educatius de Castelldefels, Gavà i Viladecans han presentat la seva experiència en el programa Mart XXI. Aquest projecte, fruit de la col·laboració entre els ajuntaments i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), té l'objectiu de fomentar l'interès pel coneixement científic i tecnològic entre nois i noies amb aptituds i capacitats però amb risc d'abandonament prematur dels estudis.

 

Pel que fa a Gavà han participat en aquesta edició del projecte 33 alumnes dels col·legis Santo Ángel, Sagrada Família, Sagrat Cor, San Pedro i dels instituts El Calamot i Bruguers.

 

Mart XXI s'ha situat en un lloc important en les estratègies pedagògiques de Gavà i és una eina molt vàlida per a la generació de vocacions científiques, tecnològiques i innovadores entre els i les adolescents. L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, al finalitzar l’acte va destacar que es tracta d’un projecte que té per objectiu “motivar l’alumnat que té capacitats i actituds a continuar els estudis a través d’aquest projecte que els apropa a la ciència, al coneixement, al món universitari d’una manera divertida, a través d’un treball en equip”. Sánchez va destacar la col·laboració “entre els ajuntaments, el món educatiu, i la universitat” i va incidir en que “per a l’Ajuntament de Gavà els projectes educatius son projectes estratègics i que continuarem treballant”.

 

Durant l’acte de cloenda del Mart XXI tres alumnes de cada un dels municipis participants van exposar els seus treballs, van fer visibles els seus aprenentatges i vivències des d'un punt de vista personal, generant la participació del grup, i estimulant així la seva responsabilitat i autoestima. Posteriorment es van lliurar diplomes al centres i als estudiants que han participat

El coordinador del programa Jordi Gutiérrez es mostrava molt satisfet del treball fet per aquests nois i noies “Els alumnes han complert amb escreix el que s’esperava d’ells, han dissenyat la colònia de Mart i han arribat a la conclusió de que és possible malgrat que molt cara. Aquest fet m’ha alegrat molt perquè sovint el grup decideix que tecnològicament és impossible quan en realitat és viable, però molt car”. Gutiérrez va remarcar que han aconseguit l’objectiu de que l’alumnat s’hagi divertit: “Això ens agrada molt, ja que un dels nostres objectiusés que els alumnes descobreixin que la tecnologia, a banda de pràctica, és molt divertida i realment creiem que ha estat un gran èxit”.

 

Per a Marc Adan, estudiant del col·legi Sagrada Família ha estat una experiència molt bona “hem pogut aprendre coses noves. Els professors han estat magnífics, hem conegut gent meravellosa i ha estat una oportunitat de conèixer per dins la universitat. Gràcies a aquest treball jo que estava indecís sobre si fer mòduls o estudiar batxillerat, m’he donat compte que m’agradaria fer una carrera, en concret Arquitectura”.

 

Enguany, durant cinc sessions celebrades al mes de gener i febrer, els i les joves han dissenyat una suposada colònia humana al planeta Mart. Amb aquest punt de partida han treballat aspectes relacionats amb llançament, navegació, aterratge i sistemes de locomoció; telecomunicacions; sistemes de producció i consum d'energia; domòtica, robòtica, producció alimentària, suport vital i gestió de residus; sistemes d'obtenció, distribució i consum d'aigua; tractament de la llum, i arquitectura.

 

Els joves, molt actius a l'entrada de l'Espai Maragall

Òpera per a joves a l’Espai Maragall Uns 200 alumnes gavanencs de 1r i 2n d’ESO gaudeixen d’un espectacle per apropar aquest gènere musical

Uns 200 alumnes de 1r i 2n d’ESO de l’Institut de Bruguers i l’Institut Calamot han pogut gaudir aquest matí d’una experiència que segurament no hauran viscut mai abans: han assistit a un espectacle de la companyia Òpera amb tu a l’Espai Maragall en el que han pogut sentir peces de diverses òperes. La iniciativa va sorgir de la Coordinadora d’AMPAS de Gavà, on el seu president, Luis Alberto Guitart, va veure aquesta obra fa un any i va considerar que “seria molt bo portar-la a Gavà per tal de que els nens coneguin el que és una òpera, ja que sentiran fragments de diverses òperes i operetes, i també era una bona forma de que interactuïn ja que als nens se’ls fa pujar a l’escenari, no cantaran però sí que actuaran com a extres de l’òpera”. Guitart admet que l’òpera “és un gènere musical que costa apropar als joves, a ells no els treguis de la seva música moderna, però d’aquesta manera si que podem fer que s’acostin, que participin, i que coneguin altres gèneres musicals”.

Des de l’Ajuntament de Gavà s’ha recolzat aquesta proposta i s’ha vist amb bons ulls. La regidora d’Educació, Laura Barrufet, ha destacat que “és una molt bona iniciativa que a més va molt en la línia que s’està seguint des de l’Ajuntament de treballar per una educació global”. Respecte a la teòrica dificultat que suposa apropar l’òpera als joves, Barrufet vol deixar clar que “tot i que és un gènere musical que no és molt proper als nens, això no vol dir que no els agradi, així que quan la coordinadora d’AMPAS ens va fer aquesta proposta la vam considerar ideal”.

Sílvia Borges, la directora de la companyia Òpera amb tu, apunta que la interactivitat és un dels elements principals del seu muntatge ja que “ens hem adonat que avui dia la gent no es conforma amb veure un espectacle i veure com ho fan els altres, sinó que a la gent li agrada participar, hi ha moltes vocacions entre el públic i molta gent que estant de públic voldria provar el que és estar a dalt d’un escenari, i nosaltres els donem aquesta oportunitat”. L’espectacle, que ja ha passat per moltes localitats del Barcelonès, està assolint un èxit espectacular, i de fet Borges ens assegura que “si alguna impressió ens queda després de cada representació és que la gent se’n va transformada perquè han vist una obra inesperada”.

De la seva banda, l’actriu protagonista de l’obra, Donna Reinhard, no dubta en assegurar que la intenció de la companyia és “divulgar la lírica i l’òpera per tal que ningú tingui mai més por d’aquest gènere una mica estrany per alguns, i que no sigui mai més un tabú o un gènere elitista reservat només a les persones que poden anar al Liceu”. Reinhard està totalment compromesa amb aquesta missió de transmetre als joves el gust per l’òpera, i de fet no creu que sigui una tasca tan complicada: “es tracta de comprendre com artistes el que la música et dona com a missatge, un missatge que en el cas de Verdi, Puccini, o fins i tot Wagner, no és tan complicat ja que parlen d’amor, de mort, de problemes de parella i problemes de la vida”. Reinhard compara l’òpera amb “els vídeo-clips actuals, que avui dia els tenim integrats però que en aquella època no existien i la comunicació era més directa”.

 ”La Ventafocs, el musical amb ritme dels 50”, un gran èxit de la Roda Produccions

El 18 de desembre l’Espai Maragall acollirà l’activitat l’Escola fa Nadal Prop d’un milers d’escolars de 6 i 7 anys podran gaudir amb la representació musical "La Ventafocs" de la Roda Produccions

Com és tradició per aquestes dates, l’Ajuntament ofereix als escolars de 1r i 2n de primària, uns 981 escolars de 6 i 7 anys, una obra de teatre amb motiu de les festes nadalenques perquè puguin gaudir tots plegats d’un espectacle adient a la seva edat i en dies tan especials com és el Nadal.

 

Aquest any, la companyia La Roda Produccions farà la representació musical de "La Ventafocs". Es tracta d’una exitosa versió dels anys 50 amb molt de ritme i diversió, però també carregada de valors, com el de la igualtat d’oportunitats, la persecució dels somnis, la solidaritat i la competitivitat d’un mateix.

L’Escola fa Nadal tindrà lloc el 18 de desembre a l’Espai Maragall i es faran dues sessions, una a les 9.30 i l’altre a les 11.15 hores.

 

 

Gavà diu adéu al Carnaval amb l’enterrament de la sardina Gavanencs gavanenques es van aplegar ahir a la tarda a la Torre Lluc per donar l’últim comiat al Carnava

Centenars de persones van participar de l’acte d’enterrament de la sardina, ahir Dimecres de Cendra, amb el qual es  posava punt i final als dies de festa i disbauxa del Carnaval i es donava pas a la Quaresma.

 

Molts infants venien preparats i portaven les sardines de casa, els que no, van poder fer-les en un taller de manualitats pensat per a l’ocasió. Totes després van ser enterrades en un sorral instal·lat al centre de la plaça del parc de la Torre Lluc. Enmig d’aquest sorral hi era una gran sardina construïda per la Companyia General del Foc. Ramon Lloch, el seu president  explicava que “per fi hem aconseguit que tot l’esforç de construir la sardina ens hi sortís bé després de 8 o 9 anys. Estem contents que tingui una presencia la sardina i del seguiment d’aquesta activitat per un part d’un públic infantil que s’ha anat consolidant”

 

Després que la vella Quaresma llegís el testament del rei Carnestoltes va arribar el moment de cremar la sardina, posant punt i final al carnaval gavanenc.

 

Un carnaval molt participatiu que per al regidor de Cultura, Miquel Àngel Diaz tanca amb un balanç “molt positiu” i que ha estat possible gràcies a la “col·laboració de moltes entitats, de la gent, de les escoles, de la ciutadania en definitiva, que aprofiten aquesta festa per fer una miqueta de disbauxa, per fer Gavà i per fer cultura”.

 

 

 

Lorenzo Silva.

Lorenzo Silva conversarà amb alumnes de l’Institut Bruguers L’escriptor de novel·la negra i Premi Planeta, Lorenzo Silva, assistirà a una trobada amb estudiants de 4t d’ESO de l’Institut Bruguers de Gavà

Els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Bruguers, que tenen com a lectura obligatòria durant el curs la novel·la de l’escriptor de novel·la negra i Premi Planeta, Lorenzo Silva, Algún día, cuando pueda llevarte a Varsovia, podran intercanviar impressions amb l’autor, afincat a Viladecans, el proper 12 de març a la Biblioteca Marian Colomé. Segons Trini Castillo, professora de l’institut: «És una novel·la especialment interessant, ja que reflecteix la relació dels veïns d’un barri de Getafe amb la immigració, i com treu a la llum determinats valors tan importants per als nostres joves». 

Un dels moments de la trobada de Silva a Gavà.

Lorenzo Silva: “La literatura és un exercici de comunicació” L’escriptor madrileny afincat a Viladecans s’ha trobat amb alumnat de l’Institut Bruguers per parlar de la seva novel·la “Algún día, cuando pueda llevarte a Varsovia”

L’escriptor madrileny afincat a Viladecans, Lorenzo Silva, ha estat a la Biblioteca Marian Colomé de Gavà per intercanviar opinions amb els joves de l'Institut Bruguers que han llegit la seva novel·la en castellà “Algún día, cuando pueda llevarte a Varsovia” que és lectura obligatòria des de fa anys.

 

Trini Castillo, que és la professora de castellà del centre, assegura estar “molt satisfeta amb aquesta activitat, que ha estat possible gràcies a la col·laboració de la nostra biblioteca, i a la bona disposició de Silva que, viu aquí al costat i, sempre és obert a fer trobades amb joves”.

 

Silva va escriure l’esmentada novel·la al 1997. Aquesta no es pas la primera vegada que l’autor es troba amb els joves lectors, la qual cosa, assegura “és bo i sempre sorprenent, ja que cada lector és un món i té una visió pròpia del mateix llibre. D’aquesta novel·la n’he parlat amb molta gent en aquests últims 17 anys i he vist clar que cada lector renova la història amb aportacions enriquidores. Cal tenir present que la literatura és un exercici de comunicació entre el qui explica la història i el que l’acaba d’explicar quan la llegeix”.

En aquesta edició han participat al certamen 8 centres educatius de la ciutat.

Gavà celebra la 28ª edició dels Jocs Florals Escolars La tradicional gala de lliurament de premis, es va fer aquest diumenge al Casal Municipal de Cultura American Lake

L’American Lake va acollir, aquest diumenge, l’acte de lliurament dels premis de la 28ª edició dels Jocs Florals Escolars. Com és tradició, el concurs poètic s’estructurava en tres temes i es van lliurar tres guardons diferents en cadascun d’ells.  Aquest 2015, en l’apartat Englantina, que premia la millor poesia patriòtica, el tema era “La Venus de Gavà”, en l’apartat Viola, destinat a reconèixer la millor poesia religiosa, el tema era “La responsabilitat” i en l’apartat Flor Natural que reconeix la millor poesia amorosa, el tema escollit era “Els avis”.

 

En aquesta edició han participat al certamen 8 centres educatius de la ciutat, és a dir un menys que al 2014, ja que enguany no ho ha fet l’institut Bruguers. Els estudiants han triat majoritàriament el temàtica dedicada als avis. Segons el coordinador dels Jocs Florals, Isidre Olivella, “ens han arribat composicions molt i molt maques d’aquests joves. Realment els avis i àvies de Gavà poden sentir-se molt contents de tot que se’ls estimen”.

 

Els participats tenen edats compreses entre els 10 i els 18 anys i el jurat ha rebut, en aquesta ocasió, prop de 240 poemes, tot i que Olivella precisa que “la participació ha estat molt més gran, però a nosaltres només ens arriben les obres que els propis centres han seleccionat”.

 

L’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, també va voler reconèixer “la feina feta per l’alumnat”, i va assegurar que “les seves composicions permeten veure com els infants i joves veuen la vida a través de la paraula”.

 

El diputat de la Comissió Executiva de la Diputació de Barcelona i regidor de CiU a l’Ajuntament, Ramon Castellano, també present a l’acte, va lloar la feina que fa el Centre Cultural “per mantenir aquesta tradició que esdevé molt valuosa per seguir potenciant la llengua i la cultura catalana”.

Gavà apropa la cultura del circ a tothom de la mà del Circ Raluy Coincidint amb l’estada del circ Raluy a la plaça de Francesc Màcia, s’han organitzat activitats per a totes les edats que s’incorporen a la programació cultural de la ciutat

L’Ajuntament de Gavà i el Circ Raluy presenten una proposta única i singular per apropar l’art del circ al conjunt de la ciutadania a través d’activitats paral·leles a l’espectacle “The big top”, que es pot veure per primera vegada a Gavà després de la seva estada a Barcelona i que posteriorment girarà arreu del món.

 

En la nova carpa, que permet als espectadors endinsar-se en un univers captivador i guarnit de detalls que remeten al passat; els números circenses conviuran durant uns dies amb diferents activitats de la programació cultural de la ciutat.

 

L’alcaldessa de Gavà Raquel Sánchez ha donat la benvinguda a Gavà a la “gran família del circ Raluy” a qui ha felicitat per la seva llarga i reconeguda trajectòria amb premis de gran prestigi. Segons Sánchez, “el circ Raluy va ser a Gavà ara fa tres anys, però en el seu retorn fem un pas endavant. Hem estat capaços de confeccionar un ampli programa d’activitats, que inclou un taller de circ, visites guiades, una Hora del Conte especial i assajos oberts al públic. Unes propostes que, sens dubte, donen un valor afegit al gran espectacle que el Raluy ens porta a Gavà”.

 

Els representants del Circ Raluy han mostrat la seva satisfacció per poder estar a la nostra ciutat i divulgar la història del circ. Així mateix, s'ha mostrat molt contents per poder col.laborar amb l'Ajuntament a fer difusió de la cultura que l'envolta. En aquest sentit,  Rosa Raluy, ha manifestat que les instal.lacions estan al servei de l’Ajuntament i que estan obertes per poder acollir qualsevol representació de l’agenda cultural. Així mateix, Raluy ha explicat que “tenim un guia que explica a les escoles i grups el museu ambulant que acull una de les caravanes, la tradició del circ Raluy, els carros d’època que hi ha i la història del circ en general”.

 

Des del circ Raluy han agraït la bona acollida que han tingut a Gavà i el treball intens i compartit  amb l’Ajuntament de Gavà que permetrà, durant uns dies, apropar la cultura del circ a la ciutadania gavanenca.

 

Propostes per a tothom

 

Dilluns 22 de febrer, de 17.30 a 19.30 hores, l’Espai Escènic de Gavà es traslladarà al circ Raluy per oferir un taller de clown amb la col·laboració especial del clown Globó per a infants de 6 a 8 anys.

 

L’endemà,  23 de febrer a les 17.30 hores, l’Hora del Conte es traslladarà a la carpa del Circ Raluy amb les “Històries sobre un circ fabulós”, a càrrec de Rubén Martínez, d’entrada lliure i gratuïta.

 

Dimecres 24, la Cia. La Coquera de Barcelona realitzarà un assaig obert del seu espectacle “Carrussel”, que té com a protagonista el circ i els seus personatges, d’accés obert i gratuït.

 

Visites guiades i entrades gratuïtes

 

Una altra de les propostes és la Raluy Experience. Es tracta d’una visita guiada adreçada a les escoles de Gavà i a d’altres col·lectius que mostra el circ Raluy i tot el seu museu, que inclou caravanes singular d’època.

 

En el marc d’aquesta col·laboració, el circ Raluy ha posat a disposició de l’Ajuntament entrades/invitacions per fer-les arribar a les persones i col·lectius que es consideri oportú.

 

A banda de les activitats que tindran lloc a la carpa del Raluy, l’Ajuntament ha organitzat activitats paral·leles per promoure la cultura circense: un tastet de circ a  l'Espai Jove La Casa Gran, el 24 de febrer, i el curs “Expressa't amb el Circ" que tindrà lloc els dilluns del 7 de març al 2 de maig al nou Espai Sant Jordi.

 

Diaz va visitar amb gran interès l'expsició.

Alumnes del Sagrat Cor exposen les seves fotos de Gavà La mostra titulada “Gavà, un clic” és fruit d’un taller de 14 hores que una quinzena de joves d’ESO han fet al centre escolar per tercer any

Una quinzena d’alumnes de quart d’ESO del col·legi Sagrat Cor exposen aquets dies les fotografies que han fet de la nostra ciutat en l’exposició “Gavà, un clic”. La mostra, instal·lada al hall de l’Espai Maragall fins a finals de maig, presenta una vintena d’instantànies de diferents indrets del municipi que, per una raó o altra, els han cridat l’atenció i han captat en picat, és a dir, de dalt a baix de l’escena a captar col·locant la càmera amb angulació. Per als joves l’experiència, asseguraven, ha estat “molt gratificant i divertida” i segons Albert García, alumne d’aquest taller, “ens ha permès, d’una banda, tenir una visió diferent de Gavà del que estem acostumats, i de l’altra, treballar la creativitat”.

 

El professor d’aquest curset, que ha constat de 14 hores de durada (8 de teoria i 4 de pràctica), Daniel Viñuales, explica que han treballat “les regles bàsiques de la fotografia, com ara l’exposició, la regla dels terços, els diferents plànols i la perspectiva, que en aquesta ocasió hem forçat de dalt a baix”.

 

A l’acte d’inauguració d’aquesta exposició, que ha tingut lloc aquest dimecres, no hi faltà, per part de l’Ajuntament, el tinent d’alcalde de l’àmbit de Benestar i Acció Social, Miquel Àngel Diaz, qui després de felicitar els joves i lloar el seu talent i ganes d’aprendre va assegurar que “projectes com aquests demostren que comptem amb gent jove creativa i decidida a implicar-se amb propostes creatives. És per això que des de l’àmbit municipal, i entenent que aquesta és una bona pràctica educativa seguirem treballant per fomentar-la”.

Foto de família de la gala dels XXIX Jocs Florals de Gavà 

Gavà celebra els seus XXIX Jocs Florals 8 centres educatius de la ciutat han participat enguany en aquest històric certamen de poesia en català

Gavà ha celebrat aquest dissabte el lliurament de premis dels seus XXIX Jocs Florals Escolars, l’històric certament literari organitzat pel Centre Cultural i que pretén fomentar entre l’alumnat el gust per la poesia en català. 8 centres educatius de la ciutat: els col·legis Sagrat Cor, Safa, Immaculada, les escoles Jacme March, l’Eramprunyà, Marcel·lí Moragas, Salvador Lluch, i l’institut el Calamot han pres part en aquest concurs de composició poètica que, en aquesta ocasió, ha triat com a temes “els avis”, en l’apartat “Amor”, “el respecte a les persones” a la categoria “Fe”, mentre que en “Pàtria” el tema ha esta “la meva terra”.

 

El jurat ha hagut de llegir 230 composicions, que han estat les seleccionades prèviament pels centres, i que s’han repartit en 117 en el tema “Amor”, 81 a “Pàtria” i 32 a “Fe”. Pel que fa a les categories per edats, 72 treballs han estat presentats per alumnes de 5è i 6è de Primària, 48 corresponien a 1er i 2on d’ESO, 66 a 3er i 4art d’ESO ,i 44 a estudiants de 1er i 2on de Batxillerat. Segons Isidre Olivella, organitzador del certamen, “el gruix important dels treballs han estat els dedicats als avis amb creacions molt emocionants”. Des del jurat, Montse Cos, també destacava “les boniques paraules que els dediquen, com que els avis són estrelles i tresors i que els troben molt a faltar”.

 

Durant l’acte, que per primer any s’ha celebrat a l’Espai Maragall, el president del Centre Cultural, mossèn Xavier Ribas, assegurava que “conrear la poesia és important perquè ens permet expressar els sentiments” i l’alcaldessa Raquel Sánchez, qui tampoc es va voler perdre aquest esdeveniment, qualifica de “fantàstic poder mantenir aquesta festa de la cultura amb prop de 700 anys de tradició”. Per a Sánchez, “en una era tecnològica com l’actual, on tot va tan ràpid aquest exercici esdevé un bon treball de concentració i reflexió. Us animo a seguir llegint i escrivint perquè el valor del a paraules és essencial per expressar els sentiments i resoldre els conflictes”.

 

El jurat ha qualificat el contingut dels poemes i ha destacat que “en alguns d’ells és admirable el domini del vocabulari”. Isidre Olivella també subratlla que “a través de la poesia els nostres joves poden desenvolupar l’intel·lecte” i que “el concurs no pretén ser competitiu”.

Sánchez, parlant amb estudiants aquest matí

Gavà Talent Factory: a la caça dels joves emprenedors gavanencs Avui arrenca aquest projecte que incentiva el talent emprenedor entre els estudiants dels centres educatius de Gavà

Avui s’ha presentat a l’Espai Maragall el Gavà Talent Factory, una iniciativa de l’Ajuntament de Gavà que té l’objectiu de potenciar el talent emprenedor entre la joventut de la nostra ciutat. El programa va adreçat als estudiants gavanencs, concretament poden participar els alumnes de 4rt d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat, cicles formatius de grau mitja i grau superior, i programes de qualificació professional inicial matriculats en qualsevol centre educatiu de Gavà. Els joves que vulguin participar han de formar grups de dos o tres membres i pensar en una idea de negoci que sigui innovadora, creativa, i que pugui ser viable. D’entre tots els projectes s’escolliran 25 semifinalistes que, amb l’ajut d’un mentor, hauran de desenvolupar la idea i fer el pla d’empresa del projecte. Els 10 finalistes obtindran com a premi un programa de formació que, depenent de l’edat dels guanyadors, serà o bé un basat en el Business Model Canvas (menors d’edat) o bé un d’alt rendiment basat en la metodologia Lean LaunchPad d’Steve Blank.

 

Però el premi gros se l’emportaran els tres millors projectes que sortiran d’entre aquests 10 finalistes: el tercer premi permetrà als seus guanyadors participar en el Barcelona Entrepeneur Experience Day, que inclou un programa de visites a una ronda de finançament incubadora d’empreses i accions formatives en emprenedoria; el segon premi suposarà un viatge de dos dies a Brussel·les amb un programa de visites a institucions i organismes relacionats amb l’emprenedoria i la innovació en l’àmbit europeu; i el primer premi consisteix en un viatge de 4 dies a Sillicon Valley (San Francisco), amb un programa de visites a les empreses més representatives de sectors innovadors.

 

Tot plegat fa que la tinenta d’alcalde de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Gavà, Raquel Sánchez, qualifiqui aquesta iniciativa com “un projecte on l’important no és tant aconseguir un dels premis finals, que també, sinó més aviat participar en tot el procés”. Sánchez ha destacat l’alta participació en la presentació d’aquest matí, gairebé 400 alumnes gavanencs, i ha assegurat que “només per ells i pel fet de que participin i comencin a treballar en aquesta dinàmica d’emprenedors ja val la pena haver posat en marxa aquesta iniciativa”.

 

Un dels mentors que faran de guia d’un dels 25 projectes semifinalistes és Josep Maria Vallés, gerent de Millenium Baby. Vallés ens assegura que “aquests projectes m’encanten perquè a les escoles s’ensenya molta teoria però la pràctica te la trobes a base de bufetades a la vida. A més, crec que l’edat dels estudiants és molt bona per començar a tenir idees, a emprendre, i sobre tot a pensar diferent del que hi ha establert”. Vallés també defineix una mica quina serà la funció dels mentors que, com ell, guiaran els 25 projectes semifinalistes: “nosaltres posarem una mica de seny en aquestes idees que moltes vegades són genials però també una mica boges, així que els farem tocar una mica de peus a terra i els farem veure que a nivell econòmic, financer i de mercat les idees siguin viables”. Tot i aquesta funció, Vallés és de l’opinió que els mentors també “és important que no tallem cap iniciativa, s’ha d’animar-los a continuar i no posar pals a les rodes, hem d’advertir-los dels riscos que han de tenir en compte però al mateix temps animar-los a que tinguin idees i les tirin endavant”.

 

Un altre dels mentors que participa en el projecte és Manel Armengol, xef del restaurant gavanenc Major 36. Armengol admet que aquesta iniciativa és totalment nova per ell però la qualifica com a “fantàstica” i destaca que els mentors no només guiaran als alumnes en el seu aprenentatge sinó que també hi haurà un retorn “ja que ens posarem en contacte amb els joves i ens ajudaran a despertar una mica del nostre dia a dia, que és l’arbre que no ens deixa veure el bosc, ja que de vegades estem tan ficats en la nostra feina que no ens assabentem del que passa al voltant”.

 

També s’ha valorat molt positivament aquesta iniciativa entre els responsables dels centres educatius que hi participen. Per exemple, Ramon Sebastià, que és professor d’Economia del col·legi Bon Soleil, creu que el Gavà Talent Factory “és una iniciativa molt interessant en la que els alumnes podran aprendre moltíssimes coses, creixeran i es formaran com a ciutadans capaços de desenvolupar-se en la societat d’avui dia”. De la seva banda, Rosario Robles, professora del col·legi Santo Ángel de Gavà, no es talla en assegurar que el Gavà Talent Factory “és una idea impressionant perquè engresca als alumnes i això és molt motivador, els professors necessitem oportunitats d’aquests tipus per empènyer als alumnes a ser més creatius”.

 

Gavà Talent Factory és una iniciativa molt curiosa ja que surt de l’impuls entre el sector públic i el privat: l’Ajuntament de Gavà és qui l’ha engegat però ho ha fet en col·laboració amb tots els centres educatius gavanencs, públics i privats, i amb diverses empreses que volen fomentar l’emprenedoria i la innovació empresarial.

 

Castellano, satisfet amba quest taller de consum

Taller de consum pels escolars de Gavà La Diputació porta a terme una iniciativa per ensenyar als infants els drets bàsics dels consumidors

Diferents escoles de Gavà han acollit aquesta setmana un taller en el que els infants aprenen quins són els seus drets bàsics com a consumidors. Es tracta del taller “Oh!! La joguina no juga”, que està adreçat a alumnes de P4 i P5 i que el passat dimecres es va fer a l’escola l’Eramprunyà. Durant una sessió lúdica es tracten aspectes com ara l’etiquetatge, la identificació del preu, el tiquet de compra, la conformitat del producte o les funcions del servei local de consum.

Els infants participen en un simulacre de compra-venda de joguines, etiqueten els articles, els trien, i els paguen a caixa. Meritxell Alonso, que és tècnica de consum de la Diputació de Barcelona, ens explica que aquest taller “té l’objectiu de que els nens s’endinsin una mica en el tema del consum, sobretot el consum responsable, i els hi expliquem què és l’etiqueta, que totes les joguines han de tenir l’etiqueta amb el preu, que demanin el tiquet, com funcionen els diners, i que les joguines han d’estar en perfecte estat”.

Aquest taller està organitzat conjuntament per la regidoria de comerç de l’Ajuntament de Gavà i l’Àrea de Consum de la Diputació de Barcelona. Ramon Castellano, tinent d’alcalde de comerç de l’Ajuntament de Gavà, ha destacat que “des del departament de consum de l’Ajuntament el que pretenem és arribar a la canalla des de ben petitets per tal que, a través del joc, puguin adquirir els coneixements i el concepte de què és el consum per tal que després, al llarg de la seva vida, puguin reclamar els seus drets com a consumidors”.

El taller s’ofereix a les escoles dels municipis de la província que estan adherits a la Xarxa Local de Consum. Durant aquest curs la Diputació ha fet 110 sessions, el que suposa un gran èxit de convocatòria, segons fonts de la Diputació. Alonso destaca que en aquestes sessions “els infants demostren que són molt espavilats, ens quedem bastant sorpresos de com agafen els conceptes”.

Giménez (de vermell), amb un grup d'alumnes

Sessió formativa del Talent Factory a l’Institit El Calamot Els alumnes han rebut nocions sobre els passos que cal seguir per crear un pla d’empresa

Dintre de la primera fase de sessions formatives en la que es troba actualment el Talent Factory, avui ha estat el torn dels alumnes de l’Institut El Calamot. 88 alumnes d’aquest centre han participat aquest matí en una d’aquestes sessions en la que han rebut coneixements sobre com es fa un pla d’empresa. Però no un pla d’empresa tradicional, sinó que els joves han utilitzat una eina de treball anomenada Business Model Canvas que LaSalle Technova utilitza molt en la seva incubadora d’emprenedors.

L’encarregada de dirigir aquesta sessió formativa ha estat Isabel Giménez, que és directora de LaSalle Technova. Giménez ha destacat la idoneïtat d’utilitzar el Business Model Canvas atès que “és una eina molt senzilla, fàcil d’entendre, amb una dinàmica de treball basada en post-its de colors i retoladors, i només amb icones i paraules, d’una manera molt visual, els joves reben el concepte i entenen molt bé com muntar una empresa”. Giménez destaca que des de LaSalle Technova “intentem que les idees es focalitzin una mica més en allò social, i per tant mirem que sorgeixin temes de mobilitat, medi ambient, d’ajudes a refugiats o relacionats amb la tercera edat, amb l’objectiu de que aquests reptes socials serveixin per tal que els joves ajudin a crear un món millor però pensant des de la proximitat, pensant en els nostres veïns i en la gent que ens envolta”.

La professora de comerç de l’Institut El Calamot, Pilar Albiol, s’ha mostrat molt contenta amb aquesta sessió formativa que, segons ella, “permetrà als alumnes desenvolupar les seves capacitats i podran descobrir que tenen una capacitat innovadora de portar un projecte a terme que fins ara potser no s’havien adonat, i per tant segurament serà el primer cop a la seva vida que veuran que poden tirar endavant un projecte”. Albiol destaca que aquesta sessió servirà precisament “per endreçar aquestes idees que tenen sobre com muntar una idea, i es treballarà per exemple a nivell de com fer un pla d’empresa, com crear el logotip, quins recursos s’han de tenir en compte, on poden buscar el finançament, etc.”.

El director del Talent Factory, Juan Castilla, ha presentat la sessió d’avui i ha destacat que “amb aquestes sessions formatives el que intentem al final és que els joves tinguin les eines necessàries per poder desenvolupar la seva idea que després es transformarà en una empresa”.

La fase de sessions formatives del Talent Factory va començar fa dues setmanes i acabarà el proper dilluns, 27 de març, després d’haver passat per gairebé 600 estudiants de Gavà i Viladecans. Segons fonts de l’organització, enguany s’espera arribar prop dels mil projectes presentats en aquesta fase inicial, el que representaria un notable increment respecte als 200 que es van presentar en l’anterior edició d’aquesta iniciativa. Els joves tenen fins el dia 30 de març per presentar les memòries de les seves idees de negoci, i d’aquí en sortiran els 24 millors projectes, 12 de Gavà i 12 de Viladecans, que passaran a la segona fase del Talent Factory.

D’altra banda, demà dimecres començarà el “Train to Trainers”, que és una de les novetats d’aquesta edició i que consisteix bàsicament en un curs de formació per als professors dels centres educatius que s’allargarà fins el proper dimecres 29 de març.

Giménez, conversant ambn unes alumnes del Sagrat Cor

Darrera sessió formativa del Talent Factory al col·legi Sagrat Cor Els alumnes han rebut nocions sobre els passos que cal seguir per crear un pla d’empresa

Avui ha acabat la primera fase formativa en la que es troba actualment el Talent Factory amb una sessió al col·legi Sagrat Cor de Gavà. Una vintena d’alumnes de 4t d’ESO d’aquest centre han participat aquest matí en aquesta sessió en la que han rebut coneixements sobre com es fa un pla d’empresa. Però no un pla d’empresa tradicional, sinó que els joves han utilitzat una eina de treball anomenada Business Model Canvas que LaSalle Technova utilitza molt en la seva incubadora d’emprenedors.

L’encarregada de dirigir aquesta sessió formativa ha estat Isabel Giménez, que és directora de LaSalle Technova. Giménez ha destacat la idoneïtat d’utilitzar el Business Model Canvas atès que “és una eina molt senzilla, fàcil d’entendre, amb una dinàmica de treball basada en post-its de colors i retoladors, i només amb icones i paraules, d’una manera molt visual, els joves reben el concepte i entenen molt bé com muntar una empresa”. Giménez destaca que des de LaSalle Technova “intentem que les idees es focalitzin una mica més en allò social, i per tant mirem que sorgeixin temes de mobilitat, medi ambient, d’ajudes a refugiats o relacionats amb la tercera edat, amb l’objectiu de que aquests reptes socials serveixin per tal que els joves ajudin a crear un món millor però pensant des de la proximitat, pensant en els nostres veïns i en la gent que ens envolta”.

La professora de socials del Sagrat Cor i tutora del curs que ha rebut la formació, Elia Rayo, ha defensat la participació dels alumnes en aquesta sessió atès que, “com que són nois que s’estan preparant de cara a un futur professional, nosaltres incloem el Talent Factory a l’escola perquè veiem que aquesta és una eina important per poder-la utilitzar en el futur”. Rayo també ha destacat que, “tot i que per la majoria dels alumnes el tema és una mica ambigu i no saben ben bé com enfocar-lo, ja està bé començar a donar-lis idees per tal d’introduir el món de l’empresa, encara que la veritat és que sí que els hi costa una mica”.

La fase de sessions formatives del Talent Factory va començar fa tres setmanes i acaba avui després d’haver passat per gairebé 600 estudiants de Gavà i Viladecans. Segons fonts de l’organització, enguany s’espera arribar prop dels mil projectes presentats en aquesta fase inicial, el que representaria un notable increment respecte als 200 que es van presentar en l’anterior edició d’aquesta iniciativa. Els joves tenen fins el proper dijous per presentar les memòries de les seves idees de negoci, i d’aquí en sortiran els 24 millors projectes, 12 de Gavà i 12 de Viladecans, que passaran a la segona fase del Talent Factory.

D’altra banda, demà passat començarà el “Train to Trainers”, que és una de les novetats d’aquesta edició i que consisteix bàsicament en un curs de formació per als professors dels centres educatius.

Un moment de la sessió

Sessió del Talent Factory al col·legi San Pedro Dues mentores del Centre de dia Ohana mantenen una xerrada formativa amb els alumnes del centre

Una trentena d’alumnes de 4t d’ESO del col·legi San Pedro han assistit aquest matí a una sessió formativa del Talent Factory 2017. En aquesta sessió, que ha tingut lloc al mateix centre educatiu, han rebut una xerrada de dues mentores del Centre de dia Ohana de Gavà. Després els alumnes han tingut l’oportunitat de fer preguntes i finalment s’han reunit amb les dues mentores per parlar de les idees que estant pensant en desenvolupar.

Sandra Camacho, una de les propietàries del Centre de dia Ohana, ha intentat explicar en la seva xerrada “què suposa muntar un negoci, en especial el nostre, que és un centre de dia per a persones majors”. Camacho destaca que es van implicar amb el Talent Factory “per donar-nos a conèixer i perquè creiem que és bo que els alumnes sàpiguen que s’ha de ser emprenedor i que tot i la crisi es pot ser emprenedor, només cal tenir ímpetu i ganes perquè voler és poder”.

De la seva banda, Rafa Rodríguez, que és el director del col·legi San Pedro, assegura que la idea del Talent Factory “per una banda m’agrada molt i em sembla molt interessant perquè se’ls fa participar a la societat de manera activa i real, però personalment no tinc clar si és bo avançar tant aquestes coses, crec que en edats de 4t ESO, és a dir 15 anys o 16 anys, sí és bo però abans no, jo he sentit projectes per introduir l’emprenedoria i el món empresarial i competitiu a nens de Primària i crec que això és contraproduent, crec que qualsevol pedagog et dirà que això no és adequat”. Rodríguez va més enllà en posar de manifest que “avui dia hi ha una obsessió per avançar les coses, quant abans millor i quant més millor, però aquesta fórmula explotarà i arribarà un moment en què no tindrà sentit, jo crec que les coses han d’arribar al seu temps i si no arriben al seu temps i al ritme que haurien de tenir poden explotar i poden fer-nos tenir una visió un tant diferent de la realitat”.

Quintela, amb els dos estudiants

Sessió de mentoratge del Talent Factory a càrrec de Santiago Quintela El propietari de l’hotel Bel-Air assessora el projecte de dos estudiants del CEFP Núria

Santiago Quintela, propietari de l’hotel Bel-Air de Castelldefels, ha mantingut aquest matí una sessió de mentoratge dins del projecte Talent Factory amb dos alumnes del Centre de Formació Professional Núria. La sessió ha tingut lloc a les instal·lacions del mateix hotel i en ella els alumnes han intercanviat la seva visió del projecte amb Quintela, qui al seu torn ha bolcat tota la seva experiència en ajudar i orientar als estudiants en el disseny del seu projecte empresarial.

Santiago Quintela ens ha explicat que un dels punts més importants a l’hora de tirar endavant un projecte empresarial és “pensar sempre en el client, per descomptat, però potser abans que el client en el proveïdor, perquè sense proveïdors no tenim clients”. Quintela també recorda que al principi “no és tan important el cost com la idea, però al final acaba sortint la competència i per tant sí que és important tenir un preu que pugui fer front a aquesta competència”.

Respecte als dos joves als quals està assessorant, Quintela destaca que “estan molt engrescats i són gent molt preocupada pel detall i pel projecte”, i al mateix temps destaca que la idea de projecte que han tingut els dos estudiants “és molt bona i té una evident utilitat pràctica perquè hi ha un públic objectiu que no té aquest producte i que el podria obtenir a un preu molt baix o fins i tot subvencionat per entitats governamentals, i podria resoldre un problema greu que fins i tot costa vides”.

Però de quin producte estem parlant? Un dels dos estudiants, Santiago Guzmán, ens l’explica: “El nostre és un projecte social que es diu “Homebag” i que consisteix en una motxilla que, a banda de que serveixi per portar coses, també sigui habitable per la gent del carrer, i per tant estem enfocant-ho de cara a que tingui un preu assequible o per donacions a ONG’s o similars”. La idea va sorgir arran de que el company de Guzmán “treballa ajudant a la gent del carrer i va pensar en què podien necessitar que no tinguessin, i es va adonar que el que necessiten sobretot és una protecció a la nit pel fred, així que vam anar posant idees i fins i tot hem pensat en col·locar-li una petita placa solar que doni llum, és un projecte innovador”.

Guzmán també agraeix la col·laboració de Santiago Quintela qui “ens està ajudant moltíssim perquè és un empresari excel·lent, ens està ajudant en tot el que està a la seva disposició i fins ara el projecte està anant molt bé, nosaltres li estem posant moltíssimes ganes”.

Delibes, amb els dos estudiants als que assessora

Sessió de mentoratge del Talent Factory a Barnasud El director del centre comercial assessora el projecte de dos estudiants del col·legi Immaculada Concepció

Dos estudiants de 1r de Batxillerat del col·legi Immaculada Concepció de Gavà han mantingut aquest matí una sessió de mentoratge al centre comercial Barnasud. El seu mentor és Santiago Delibes, que és el director d’aquest centre comercial propietat d’Unibail-Rodamco. En la sessió d’avui, Delibes ha repassat el projecte dels dos joves, assessorant-los en aspectes com l’organització empresarial o el preu dels proveïdors. La sessió ha inclòs també una visita a zones del centre comercial que no són accessibles pel públic general per tal de fer-se una idea del funcionament intern de Barnasud.

Santiago Delibes ha destacat que “el projecte d’aquests estudiants és molt interessant”, i també ha posat de manifest que la idea del Talent Factory “és una iniciativa molt interessant perquè amb apostes com aquesta es fomenta que els joves tinguin sentit de l’emprenedoria i desenvolupin una sèrie de competències que es trobaran més endavant en la seva vida professional”.

De la seva banda, un dels dos alumnes als quals assessora Delibes, Pol Sánchez, ens ha explicat en què consisteix el projecte amb el qual concursen al Talent Factory: “El nostre projecte s’anomena Windscreen i són unes finestres que permeten canviar l’ambient d’un habitacle i que estan fetes d’un material que és el grafè, que avui en dia s’està investigant molt degut a les seves possibilitats i a què és el material més resistent que es pot trobar a l’actualitat, de fet gràcies a aquest material podríem fer unes finestres que fossin transparents i tinguin la seva funció de finestra i al mateix temps poguessin projectar imatges, sons i olors per tal que canviï l’experiència a l’habitacle”.

Manteca, amb les dues joves que assessora

Sessió de mentoratge del Talent Factory a Rio Import El director de la xarxa de concessionaris assessora el projecte de dos estudiants del col·legi Bon Soleil

Dos estudiants de 4t d’ESO del Lycée Français de Gavà Bon Soleil van mantenir ahir al matí una sessió de mentoratge a Rio Import de Castelldefels. El director comercial d’aquesta xarxa de concessionaris de vehicles Audi al Baix Llobregat, Julio Manteca, va repassar el projecte amb les dues noies que assessora i va dirigir-les en aquells aspectes que va considerar necessari. L’objectiu, com el de la resta de mentors del Talent Factory era que el projecte de les joves quedés el millor possible per la seva participació en el concurs.

Julio Manteca ens va destacar que “el projecte que presenten és molt bonic, de fet em va sorprendre que la seva intenció és solucionar problemes propis que elles tenen, no era una qüestió de muntar una empresa per guanyar diners, no buscaven això sinó que buscaven solucionar problemes, i això és il·lusionant”.

De la seva banda, una de les dues alumnes a les quals assessora Manteca, Silvia Serrano, ens va explicar en què consisteix el projecte amb el qual concursen al Talent Factory: “El nostre projecte és un bus nocturn que funciona quan els serveis normals d’autobusos i metro deixen de funcionar i que fa que, quan els locals d’oci nocturn tanquen, puguem portar als adolescents de manera segura”. El servei funcionaria mitjançant una app “que serviria per saber on estan les diverses parades, per geo-localitzar als usuaris, per conèixer les freqüències de pas del bus, i fins i tot per comprar el bitllet i validar-lo”.

El bus que planteja aquest projecte funcionaria principalment a Viladecans, Gavà i Castelldefels, per donar servei a la zona d’oci de Platjafels.

<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

bannerpdf

Això és gavatv.cat

Roca: Històries paral·leles / Museu, fins el 27/08

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Mane Ferret, "Amor del bueno"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.