Text de cerca: Resultats trobats: 48
Etiqueta: Pepe Oriola Ordre

Pepe Oriola

Pepe Oriola corre aquest cap de setmana al Japó Després de la mala sort patida a Miami, el pilot de Gavà mirarà de remuntar posicions en les dues curses que es disputaran al circuit de Suzuka

Pepe Oriola mirarà de treure’s, aquest cap de setmana, al Japó, el mal regust de boca que li va quedar a Miami, quan per culpa de problemes mecànics va haver d’abandonar abans d’hora. Així, el pilot de Gavà, al volant del seu Chevrolet, ho té tot a punt per donar-ho tot a Suzuka, en una nova proba del Mundial de Turismes.

 

Suzuka és un dels circuits més antics del país i un dels pocs del món que presenta un traçat en forma de "8". Naturalment, no existeix cap intersecció en la pista, sinó que una secció de la pista passa per sobre de l'altra per mitjà d'una secció elevada. El traçat llarg mesura 5.807 metres, i es divideix en dos traçats (amb la recta principal, de 3.470 metres) i oest (amb la recta oposada, de 2.240 metres).

 

Oriola és ara setè a la general, que amb 127 punts, una classificació que  segueix liderant còmodament i en  solitari Yvan Muller amb 399 punts, amb gran diferència del segon que és Grabriel Tarquini qui suma 199 punts.

Vehicle de Pepe Oriola.

La mala sort persegueix Pepe Oriola Aquest cap de setmana el pilot de Gavà no va poder acabar cap de les dues curses de la prova del mundial al circuit japonès de Suzuka

Pepe Oriola no s’ha pogut desempallegar encara de la mala sort que arrossega des de Miami, i és que aquest cap de setmana no ha pogut puntuar al Japó en haver d’abandonar abans d’hora en les dues curses. En la primera carrera, tot i fer una bona sortida, guanyar una posició en les corbes inicials i mantenir un bon quan havia superat dos terços de cursa, el pilot de Gavà es va veure atacat per Monteiro, que el va tocar diverses vegades en la pujada cap al revolt Dunlop, posant-se en paral·lel i causant una col·lisió entre ambdós vehicles. Així Oriola va rebre un “drive through” per la maniobra i va preferir retirar-se.

 

Els mecànics del seu equip  van fer una gran tasca durant el breu període de temps existent entre curses i van poder reajustar el cotxe per tal de sortir a temps per no perdre la seva posició a la graella en la segona prova, on partia quart. Oriola va arrencar seguint l’estela de Tarquini, però ambdós van sortir abans d’hora, raó per la qual va ser sancionat novament amb un “drive through”, i arran d’això va optar per la retirada.

 

Al final, Pepe Oriola, en un gest d’esportivitat va voler felicitar en el podi a Yvan Muller qui es va proclamar ja campió de pilots. Després d’aquesta cita, el de Gavà ocupa la vuitena plaça de la general amb 127 punts. La propera prova del WTCC tindrà lloc al circuit xinès de Shangai International de l’1 al 3 de novembre

 

Després d’aquest Gran Premi, el pilot de Gavà manifestava que havia tingut “un dia desafortunat”, la qual cosa “és una llàstima perquè el cotxe es comporta molt bé i havia tingut molt bons sensacions durant tot el cap de setmana”. Oriola admet que “ara toca passar pàgina i descansar per afrontar la pròxima cita a la Xina amb tota la força possible”.

Cotxe de Pepe Oriola.

Pepe Oriola torna a puntuar El pilot de Gavà fa fet cinquè i setè en les dues curses del Mundial de Turismes disputades aquest cap de setmana al circuit xinès de Shangai International

Després d’algunes jornades de mala sort el pilot de Gavà Pepe Oriola ha aconseguit sumar punts, aquest cap de setmana a Shangai.

 

La pluja i la boira van obligar a les autoritats esportives a reduir les carreres de 13 a 10 voltes. Així mateix, es decidia que es partiria darrere del Safety Car. Davant una previsió meteorològica incerta, Pepe Oriola va optar per muntar pneumàtics de pluja, a diferència d'altres participants. Es donava la sortida amb el cotxe de seguretat però, contràriament a l'esperat, aquest romania en pista durant dues voltes, allargant la distància total de carrera a dotze.

Després de retirar-se el Safety Car, Pepe Oriola realitzava una gran primera volta, en la qual prenia el liderat de la carrera, posant terra pel mig pel que fa als seus seguidors. No obstant això, l'absència de pluja feia que els seus pneumàtics es degradessin molt ràpid, la qual cosa li portava a caure a la tercera posició. En l'última volta, i amb les rodes en les lones, era avançat de nou, aconseguint creuar la línia de meta en cinquena posició, i sumant uns valuosos punts.

Per a la segona carrera, encara amb boira però amb una pista seca, Oriola feia una bona sortida des de la vuitena posició en la graella. Es mantenia a esclat dels seus predecessors però, la lluita entre ells i les particulars característiques d'aquesta pista feien que no pogués consumar l'avançament, especialment amb una bandera groga que va mantenir el tercer sector inutilitzat durant vuit de les deu voltes. En l'últim gir, Oriola aconseguia imposar-se a Coronel, per acabar en setena posició, tornant a puntuar.

 

En acabar Oriola afirmava que s’havia “arriscat muntant pneumàtics de mullat en la primera carrera. Realment, el problema va ser la segona volta del Safety Car, sense la qual, haguéssim pogut acabar en el podi. En la segona, amb la nit caient, hi havia poca visibilitat.” I afegia que “el cap de setmana ha estat positiu, perquè hem demostrat que som molt competitius, que podem mesurar-nos amb els pilots més ràpids del campionat i hem tornat a puntuar, després de dues carreres amb molt mala sort.”

 

Després d'aquesta cursa, Pepe Oriola és novè en la classificació general de pilots, amb un total de 146 punts.El gavanenc romandrà en terres xineses durant aquestes dues setmanes que queden fins a la carrera de Macau, que tancarà la temporada, i que tindrà lloc entre el 15 i 17 de novembre.

Vehicle d'Oriola.

Pepe Oriola busca acabar l'any amb un bon resultat a Macau Aquest cap de setmana es disputa la dotzena i última cita del Campionat Mundial de Turismes (WTCC) 2013, en el circuit Guia situat a la ciutat de Macau

El pilot de Gavà, Pepe Oriola, que ha estat per terres xineses des de l'última prova, i que va arribar a Macau fa diversos dies, encara aquesta última cita de l'any amb l'objectiu d'aconseguir el podi que se li va escapar en les condicions canviants que van imperar en el circuit de Xangai. L'Oriola arriba a una pista complicada i excitant, en la qual els Chevrolet Cruze de nou portaran el llast màxim de 40 quilos, com és habitual en les últimes dues temporades.

El gavanenc és actualment novè en la classificació provisional del mundial, amb un total de 146 punts. Però malgrat tot, el Tuenti Racing Team ja s'ha enfrontat al seu primer contratemps abans de l'inici de la competició.

Tots els integrants de l'equip van decidir passar aquests dies entre carreres prenent-se un temps de descans. Mentre Oriola va estar a Sanya, els seus mecànics van optar per la illa filipina de Boracay, on es van veure afectats de ple pel tifó Haiyan. Després de passar dos dies incomunicats, i amb el dubte de si podrien abandonar el país a temps per a la carrera, en estar els ports i aeroports tancats, dimecres tots els membres del Tuenti Racing Team van poder aterrar a Macau, posant fi a la seva particular odissea.

Pepe Oriola: “Volem culminar a Macau el treball que portem fent des del juny amb el Chevrolet Cruze, i aconseguir un resultat en el podi, que a Xangai se'ns va escapar per les condicions canviants".El de Gavà afegeix que “Macau és un circuit que m'agrada, i en el qual sempre m'he sentit còmode perquè és ràpid i presenta un desafiament per als pilots. Però també és un dels més perillosos, i les proteccions a peu de pista no perdonen, així que també és necessari anar amb compte.”

Oriola al podi de Macao.

Pepe Oriola fa segon a Macau Després d’una brillant remuntada, el de Gavà tanca la temporada convertit en el pilot més jove de la història en aconseguir un podi al circuit Guia de Macao

Pepe Oriola ha culminat, aquest cap de setmana, la temporada 2013 del Campionat Mundial de Turismes (WTCC) amb una fantàstica actuació al mític i complicat circuit urbà Guia de Macao.

 

El pilot de Gavà sortia des de la tretzena posició en ambdues carreres, després de l’accidentada sessió de classificació de divendres. Així, en la primera cursa, Oriola va fer una gran sortida, avançant fins a 5 posicions i va acabar vuitè.

 

A la segona prova però, va ser quan va fer el seu recital. Aquesta cursa va començar amb una aturada per culpa de l’accident múltiple que va produir en la primera volta i que Oriola va aconseguir esquivar. A la represa, el gavanenc va sortir rapidíssim, remuntant fins la setena plaça, fins que un altre accident múltiple va obligar a parar novament la competició. Després d’una nova i llarga pausa, Oriola va sortir novament rapidíssim i molt concentrat, i va anar avançant fins acabar segon, convertint-se, així, en el pilot més jove de la historia en aconseguir un podi al circuit Guia de Macao.

 

Després d’aquesta cita, Pepe Oriola acaba la seva primera temporada competint en el campionat absolut de pilots en octava posició, amb un total de 168 punts.

 

Pera Oriola explica que “la primera cursa va ser complicada perquè sortia des de la meitat de la grella, però vaig lluitar i vaig aconseguir remuntar, per poder sumar uns punts molt valuosos”.

Oriola assegura també que “en la segona cursa vaig sortir a per totes. En l’accident de la primera volta em vaig veure envoltat de cotxes xocant uns contra els altres però vaig passar sense patir danys. Després de la segona interrupció vaig veure el pòdium a l’abast i no vaig dubtar en lluitar per aconseguir-lo. Ha estat una gran cursa. M’he divertit molt i estic molt feliç del resultat”.

Pepe Oriola.

Pepe Oriola col·laborarà amb All 4 Action com especialista de cine El pilot gavanenc tornarà a competir després de l’estiu al Mundial de Turismes (TC2) amb Campos Racing

Pepe Oriola debutarà al cinema com a especialista a All 4 Action. El pilot de Gavà col·laborarà com especialista conduint en les properes produccions d’aquesta companyia, la qual, fins ara, ha participat, entre d’altres en pel·lícules com Titànic, James Bond, Invasor, Knigth and day, Combustión o el Niño.

 

Oriola admet que “mai abans s’havia plantejat ser especialista de cine. Conduir és el millor que se fer, i segur que m’ho passaré molt bé”. El pilot, que continua també treballant intensament per tornar al Mundial de Turismes després de l’estiu gràcies al seu patrocinador Cali Group Macao, a Macao, assegura que “la meva màxima prioritat són les curses. Ha esta un any diferent, on he tingut l’oportunitat d’exercir de coach per a pilots de Campos Racing a l’ETCC, però també sóc mànager del meu germà Jordi per a la Seat León Eurocup. No obstant, ja queda menys per tornar als circuits, en un campionat, en el qual, em vaig donar a conèixer fa ja tres temporades”.

 

En les darreres setmanes s’ha conegut que al 2015 es disputarà un nou campionat internacional de turismes: la TC3 International Series. Aquesta competició compartirà alguns escenaris amb la Fòrmula 1. Pepe Oriola és un dels noms que sona amb força per competir en aquest recentment creat campionat mundial admet que “hi ha algun equip que ja ha contactat amb mi, però hores d’ara encara no hi ha res tancat. M’agradaria participar-hi, però el cert és que de moment m’estimo més centrar-me en les darreres curses del Mundial de Turismes i fer un bon paper a Àsia, així com el meu debut al cine, que serà a Colòmbia aquest agost”

Pepe Oriola correrà a Macao.

Pepe Oriola confirma la seva reaparició a Macau El jove pilot de Gavà estarà de nou a la FIA WTCC en darrera carrera a Macao al volant del SEAT León 1.6 T dirigit por Campos Racing

El pilot de Gavà Pepe Oriola ha confirma la seva reaparició al Mundial de Turismes a la prova de Macao. Oriola conduirà un SEAT León 1.6 T dirigit por Campos Racing. Oriola ha admès que està “molt emocionat de tornar a la competició. Macau és sempre una pista interessant i gràcies al meu patrocinador Cali Grup Macau podre ser-hi. Seria bonic estar en el podi de la categoria TC2T ".

Pepe Oriola, qui recentment ha participat en carreres de turismes com a entrenador controlador per a Campos Racing en el European Touring Car Cup, era un competidor regular en el FIA WTCC durant les temporades 2011-13, conduint cotxes de SEAT i Chevrolet.

 

A més de fer segon en el Trofeu Yokohama 2012, es va convertir en el guanyador més jove de la història de la FIA WTCC, quan va portar a la seva SEAT a la victòria en la carrera 2 en Marrakech l'any passat.

El pilot gavanenc formarà part de l'estructura Campos Racing.

Pepe Oriola, a punt per al seu retorn al WTCC a Macau El pilot de Gavà substituirà Dusan Borkovic al Campos Racing, als comandaments d'un Chevrolet RML Cruze TC1.

Pepe Oriola està llest per a l'assalt de Macau. El pilot gavanenc formarà part de l'estructura Campos Racing en les dues últimes carreres de la temporada del Mundial de Turismes en el Circuit da Guia. Per a Oriola, únic representant nacional en aquest campionat, és una oportunitat única per demostrar la seva qualitat al volant, després d'un any en blanc, amb un Chevrolet RML Cruze TC1.

"Per mi estar a Macau ja és un premi, gràcies al meu patrocinador Cali Group Macau. Però que pugui competir en el WTCC és una oportunitat que no penso desaprofitar. No ho tindré fàcil, ja que competeixo davant rivals de gran qualitat, però no m'he marcat cap objectiu, sinó fer un bon paper en la pista i gaudir del moment. Espero que aquestes carreres em serveixin de preparació de cara el 2015", comenta sobre aquest tema Pepe Oriola.

La passada temporada, el pilot de Campos Racing va aconseguir pujar al podi en la segona carrera de Macau després de finalitzar en 2ª posició. "No nego que m'agradaria pujar al podi, però cal ser realistes perquè no estic en igualtat de condicions. Aquestes són els meus dues primeres carreres de la temporada en el Mundial, però que ningú dubti que em deixaré la pell en la pista. Compto amb un gran cotxe, un Chevrolet  RML Cruze, que em permetrà ser competitiu. L'important és poder estar a Macau i treure profit d'aquesta oportunitat que se'm presenta gràcies a Campos Racing", afegeix Pepe Oriola.

Les carreres s'oferiran en directe per Eurosport, encara que recordem que a Macau el fus horari és de CET +7 hores. "Sóc conscient que els seguidors hauran de matinar en la jornada del diumenge per seguir en directe les dues carreres i espero compensar-los amb un bon resultat", sentència Pepe Oriola

Pepe Oriola conduint el seu cotxe.

Un accident als entrenaments impedeix Oriola participar a Macau El pilot de Gavà es va estavellar en dues ocasions contra el mur del circuit provocant desperfectes irreparables en el seu vehicle

Pepe Oriola no ha pogut prendre part, aquest cap de setmana a Macau, en les darreres curses del Mundial de Turismes. El pilot gavanenc va topar contra el mur del circuit amb el seu Chevrolet Cruze en la jornada de divendres, durant la sessió lliure afectant el frontal i la suspensió posterior del seu cotxe. El vehicle va poder ser reparat per a la qualificació de la tarda, gràcies també a l'ajuda dels altres equips Chevrolet que li van cedir parts a Oriola. Per desgràcia, en la seva primera volta en la Q1, amb els pneumàtics en fred, va colpejar de nou la paret i els danys van ser ja irreparables. Aquesta circumstància va relegar Oriola fins la darrera posició de la qualifyig, raó per la qual, i després de meditar-ho força, l’equip tècnic de Campos Racing i el propi pilot, van decidir retirar-se “per motius de seguretat”, Oriola ha perdut doncs, la seva única oportunitat de participar aquest any al WTCC, encara que valora “l’oportunitat “que se li ha brindat d’estar a Macao.

 

Oriola reconeixia que “participar hauria suposat un risc innecessari perquè no ens jugàvem res en aquest campionat”, i admet sentir-se “satisfet per haver-ho intentat donant-t’ho tot a la pista. M’ha agradat força trobar-me amb la gent i vibrar competint”.

 

D’altra banda, Pepe Oriola és un dels confirmats per formar part de la graella de la TC3 International Series al 2015 i espera, en breu, donar a conèixer l’equip pel qual ha fitxat. Oriola reconeix que “Macao m’ha servit  per provar-me, pensant ja en la propera temporada. En les properes setmanes espero poder donar més detalls de l’equip i del meu nou cotxe”.

Pepe Oriola.

Pepe Oriola es converteix en pilot professional El piloto de Gavà compleix així el seu somni en turismes i disputarà la recentment creada TCR International Series este 2015

Pepe Oriola fa un pas molt important en la seva carrera professional i es converteix en pilot professional de la mà de Craft Bamboo Racing. El pilot de tan sols 20 anys d'edat competirà amb un SEAT León Cup Race per disputar les TCR International Series aquest 2015. Oriola compleix així amb un somni que venia perseguint des dels 8 anys, quan es va iniciar en aquest esport dins del karting, fins a la seva consagració en el Mundial de Turismes (WTCC) on es va convertir en el pilot més jove de la història a guanyar una carrera de la FIA amb tan sols 18 anys, superant el rècord de Sebastian Vettel.

“Ha estat un camí difícil i sacrificat, però ha valgut la pena. Ara tinc la recompensa de convertir-me en pilot professional i de participar en una nova competició que marcarà una fita en els campionats internacionals de turismes com són les TCR International Series. Això no hagués estat possible sense el suport de la meva família i dels meus patrocinadors que han confiat en mi durant tots aquests anys i sobretot a Lukoil, Cali Group Macau, Craft Bamboo Racing i Racc pel seu suport”, declara Pepe Oriola.

 

El gavanenc compaginarà els 11 meetings que conformen les TCR International Series amb la seva carrera universitària. Actualment, està cursant tercer de Dret a la Nebrija Universitat de Madrid. “Haig d'agrair a Faluga i Genikart per apostar per mi al món del karting. A Monlau i Tuenti Racing Team; i especialment a Jaime Puig de SEAT Sport perquè sense ells no hagués aconseguit arribar fins a aquí. Amb Craft Bamboo Racing les sensacions són molt positives i ja hem començat a treballar per preparar les TCR International Series que segur que seran el campionat de referència. Hi ha 24 cotxes inscrits i sis marques que competiran en els millors circuits internacionals. Compta amb un calendari molt atractiu i diverses carreres coincidiran amb la Fórmula 1. Això és un plus per a aquest campionat”, afegeix Pepe Oriola.

Les TCR International Series arrencaran el proper 29 de març en Sepang. Al llarg de les 11 curses passarà per tres continents: Europa, Àsia i Amèrica. Les TCR International Series arribaran al nostre país el 3 de maig al Circuit Ricardo Tormo de València.

Pepe Oriola.

Pepe Oriola és a punt per a l'assalt a Malàisia El pilot gavanenc afrontar la primera cita de la temporada de les TCR International Series

La competició compartirà cartell amb la Fórmula 1 i per al pilot de Craft-Bamboo Lukoil és una bona oportunitat per demostrar el seu potencial i presentar oficialment les seves credencials per a aquesta temporada.

“Després de l'any passat on només vaig poder córrer a Macau gràcies al meu patrocinador Cali Group Macau, ara arriba la meva oportunitat de debò i no la vull desaprofitar. Les TCR International Sèries són una competició molt interessant, on l'espectador també gaudeix. Tinc ganes que arribi el moment d'estar a la pista i encara que m'han col·locat el cartell de favorit, el meu objectiu és ajudar a l'equip i quedar entre els cinc primers del campionat”, reconeix Pepe Oriola.

Les altes temperatures i la humitat de la ciutat seran, sens dubte, el gran handicap per al pilot de Gavà que, en aquesta ocasió, es retrobarà en la pista amb el seu germà Jordi, qui disputarà les Free Practice amb Campos Racing. “Feia molts anys que el meu germà Jordi i jo no coincidíem en la pista i encara que el seu treball a Malàisia amb Campos Racing serà la de posar a punt el cotxe, el meu objectiu a Kuala Lumpur és un altre. Haig de començar a treballar per l'equip des del principi. No vull pressionar-me perquè és un campionat nou i el traçat és desconegut per a mi. Encara que he emprat moltes hores en el simulador, és en la pista on haig de demostrar-ho”, afegeix Pepe Oriola.

Les curses seran emeses en directe des del dial 65 de Canal+ i també es podran veure en streaming des de la web de les TCR International Sèries www.tcr-series.com. “Les carreres s'emetran a diversos canals internacionals i això contribuirà a popularitzar un campionat, on segur els espectadors van a gaudir molt. Espero brindar un bon resultat a la meva afició en la sessió inaugural”, sentència Pepe Oriola.

Pepe Oriola celebrant el seu triomf al podi.

Pepe Oriola fa podi a Malàisia El pilot de Gavà va ser segon després d’Stefano Comini en la primera prova de les TCR Sèries al circuit de Sepang

El pilot de Gavà Pepe Oriola ha protagonitzat aquest cap de setmana una brillant actuació en la diputa de les TCR Sèries al circuit de Sepang en què ha estat segon per darrere d’Stefano Comini en una cursa on va protagonitzar una extraordinària remuntada des de la setena posició des d’on partia a la graella que sortida.

 

Ha estat una carrera intensa i emocionant, ja que Gianni Morbidelli intentava arrabassar-li el segon lloc, però Oriola va aconseguir tancar-li totes les portes, per tornar a pujar al podi. Un gran treball d'equip per al pilot de Cali Group Macau que va contribuir a sumar un nou doblet per Craft- Bamboo Lukoil, al costat de Gené com a vencedor de la carrera. Amb això, l'escuderia es manté al capdavant de la classificació per equips i Oriola es converteix en l'únic pilot que ha pujat al podi en les dues carreres del cap de setmana.

 

“Estic content amb el segon lloc, després de la pobra sessió de qualificació. Una pena perquè en els lliures vaig ser molt ràpid. En carrera em van colpejar un parell de vegades en la primera volta, però després vaig poder trobar el camí i aconseguir el segon lloc. Però per llavors ja no tenia temps d’atrapar Stefano”, va dir Pepe Oriola.

 

El pilot de Gavà ja espera la cita de Xangai, que tindrà lloc els dies 11 i 12 d'abril, i les TCR International Sèries tornaran a compartir cartell amb la Fórmula 1 en el traçat xinès. “La calor ha estat, sens dubte, el gran inconvenient del cap de setmana, però ho hem superat, així que esperem a Xina repetir l’actuació d'equip i, a nivell individual, m'encantaria tornar a estar al podi. Ha estat un cap de setmana espectacular i estar al capdavant de la classificació, sobretot per a l'equip, ha de ser el més important”, afegeix Oriola.

El cotxe d'Oriola a Shangai.

Pepe Oriola acaba quart a Shangai El pilot de Gavà va protagonitzar una nova sortida espectacular remuntant dues posicions tot i el problema mecànic al seu SEAT i el llast de 20 quilos

Pepe Oriola ha tornat a demostrar la seva gran habilitat al volant aconseguint una preuada quarta posició a la cursa disputada aquest cap de setmana al circuit xinès de Shangai. El pilot de Gavà, que sortia sisè per la graella invertida, va  remuntar dues posicions, col·locant-se a roda dels tres cotxes de Target Competition que lideraven la carrera.

 

De fet, Oriola aviat va superar el pilot danès Mykjaer i es va situar darrere de Belicchi, lluitantper la segona posició. Malgrat aconseguir avançar l'italià, un problema en el pedal del gas li impedí mantenir la posició, mentre que per darrere pressionava el Profunda Civic de Gianni Morbidelli que el va atrapar i el va relegar al quart lloc.

 

La cursa però, va guanyar emoció quan un problema en el cotxe de l ‘expilot de Fórmula 1, quan liderava la prova, li va fer perdre diverses posicions, situant a Oriola tercer. No obstant això, l'italià va poder redreçar el rumb i amb la seva millor velocitat punta, va tornar a imposar-se a Oriola, qui finalment va acabar quart.

 

“Ha estat una carrera molt emocionant, amb diversos intercanvis de posicions, fins que ha arribat Morbidelli. Estic molt content d'haver pogut mantenir el quart lloc, malgrat el problema en el pedal del gas del cotxe. Volia pujar al podi, però tal com han anat les coses, sumat al llast de 20 quilos que he tingut durant el cap de setmana, estic molt content del que he aconseguit. Espero que els espectadors també hagin vibrat amb l’espectacle que els hem ofert a la pista”, ha declarat Pepe Oriola, qui, hores d’ara també és quart a la classificació general de pilots.

 

Ara, Oriola ja espera la següent cita que tindrà lloc de l'1 al 3 de maig, al Circuit Ricardo Tormo. “Córrer a casa serà un valor afegit i segur que vindrà molta gent a animar. El circuit valencià és un dels meus favorits, on he aconseguit grans èxits, i espero fer un bon paper”, ha conclòs Oriola.

Pepe Oriola.

Pepe Oriola preparat per córrer a València El pilot de Gavà assegura que “Ricardo Tormo és dels meus circuits favorits” i que “aquesta cursa a casa esdevé una motivació extra per a les seves aspiracions”

Pepe Oriola s'ha preparat dur per afrontar, aquest cap de setmana, la primera de les cites europees de les TCR International Series que recalen al nostre país, concretament en el Circuit Ricardo Tormo de València. El pilot gavanenc torna a l'acció amb el ferm propòsit de pujar al podi en un traçat que coneix molt bé i en el qual ha aconseguit diversos èxits en la seva carrera esportiva.

“Cheste és un dels meus circuits favorits i em ve de gust molt córrer aquí per dos motius: perquè tindré a prop a la meva afició, a qui espero brindar-li un bon resultat, i perquè no un podi com va ocórrer en la sessió inaugural de les TCR a Malàisia; i d'altra banda, perquè fa molt temps que no rodo en aquest traçat en competició oficial”, ha reconegut Pepe Oriola, qui al 2010 es va convertir en el primer pilot de la història a guanyar les dues carreres d'una mateixa prova de la SEAT León Eurocup en aquest mateix circuit.

Per aquesta cursa, Oriola s'allibera de qualsevol llast i admet que tenir a ratlla als Honda serà vital per complir amb les expectatives marcades en la primera prova  europea de les TCR. Ara per ara, el pilot de Cali Group Macau és quart de la general amb 49 punts.

“Córrer a casa serà una motivació extra, però, tal com s'ha demostrat, no serà gens fàcil. Serà vital obtenir un bon resultat en la cronometrada per estar en les posicions davanteres, sobretot, en la primera carrera als punts. Serà la primera reunió de la temporada en què no coincidim amb la Fórmula 1, sent nosaltres els caps de cartell del cap de setmana, i espero que molts aficionats als turismes gaudeixin amb la nostra actuació des de les graderies”, afegeix Pepe Oriola.

Oriola celebrant el triomf.

Triomf de Pepe Oriola a Cheste El pilot de Gavà ha guanyat la primera de les curses disputades, aquest cap de setmana, a València, superant els seus companys Afanasyev i Jordi Gené

Pepe Oriola s’ha erigit, aquest cap de setmana, vencedor de la primera de les curses disputades al circuit valencià de Cheste. El de Gavà ja va confirmar el seu domini en les jornades prèvies, essent el millor en els entrenaments lliures i en la qualificació del dissabte. El jove pilot de Seat va dominar la primera carrera des del semàfor. Després d'una sortida neta, Oriola va començar la seva escapada i els seus dos companys d'equip, el rus Sergey Afanasyev i el també català Jordi Gené, lluitant per la segona posició després d'una sortida brillant per part de Gené que partia de la sisena plaça de la graella.

 

"Una carrera bona i fàcil" ha explicat Pepe Oriola, que ha vist complerts els seus "desitjos després d'aconseguir la pole el dissabte. Hem tingut un gran cotxe aquest cap de setmana i ho hem pogut rendibilitzar amb un bon nombre de punts".

 

La segona carrera va començar amb un accident en plena recta de meta després de la sortida. Oscar Nogués va ser copejat i arrossegat per Poleman Andrea Morbidelli per la recta fins que vaxocar amb Jordi Gené, qui després d'un violent impacte contra les proteccions va poder sortir del cotxe pel seu propi peu però es va quedar fora de cursa. Després de l'aparició del Safety Car el suís Stefano Comini va aprofitar per prendre uns metres d'avantatge que li van donar la victòria gràcies a la lluita que s'establia per darrere protagonitzada per Pepe Oriola.

 

La propera cita de les TCR Sèries tindrà lloc, aquest cap de setmana, al traçat portuguès de l'Algarve, a Portimao.

Pepe Oriola.

Pepe Oriola a punt per conquerir Monza El pilot de Gavà al volant del Craft-Bamboo Lukoil lluirà al seu SEAT León el lema “Help Nepal” donant suport a les víctimes dels terratrèmols que han sacsejat el país

Pepe Oriola afronta aquest cap de setmana la seva cinquena cita de la temporada de les TCR International Series al mític circuit italià de Monza. El pilot gavanenc, que ha pogut gaudir d’una setmana de descans en aquest mes de maig tan intens, ha aprofitat per memoritzar el traçat que ja coneix molt bé. Recordem-ho que ja va debutar-hi amb només 15 anys amb el SEAT León Eurocap i que hi ha corregut durant tres anys seguits al Mundial de Turismes (WTCC)

 

Oriola diu que vol aprofitar “aquestes últimes curses, tot i que a Portimao vaig quedar a les portes de podi a la segona mànega, per demostrar que sóc un pilot ràpid a Monza, una pista que m’agrada força. El meu millor resultat va ser una primera posició a la categoria d’Independents del WTCC al 2013”. Oriola precisa però, que “el més important és sumar per al campionat”, qui hores d’ara és segon a la general, amb només 12 punts del líder Stefano Comini.

 

Val a dir que Oriola se solidaritza amb les víctimes dels terratrèmols del Nepal, indret on manté un fort vincle perquè hi resideixen les alumnes de la Fundació Vistare a les quals considera com a germanes seves. Per aquesta raó lluïrà al seu vehicle el lema “ Help Nepal”

Oriola al podi a Monza.

Pepe Oriola treu rendiment de la primera carrera de Monza El pilot de Gavà de Craft Bamboo Lukoil ha pujat al podi com a segon classificat en la cursa disputada aquest cap de setmana al circuit italià

Pepe Oriola marxa de Monza amb un bon sabor de boca. El pilot de Craft Bamboo Lukoil ha tret rendiment de la seva gran actuació en la primera mànega, que li ha permès, durant uns instants, situar-se al capdavant de la classificació general de pilots amb 125 punts, encara que en la segona s'ha vist obligat a abandonar després d'un incident amb Morbidelli.

En la primera cursa, Oriola partia de la tercera posició i en la sortida no s’ho va pensar dues vegades per posar-se en paral·lel als seus rivals directes: Stefano Comini i el poleman Gianni Morbidelli, guanyant-los en velocitat a la recta. Així, i malgrat i sentir la pressió dels seus rivals, va mantenir el liderat diverses voltes, i va veure abandonar Comini

De la seva banda, Morbidelli agafava la davantera, posició que ja no abandonaria fins a la bandera a quadres, amb un espectacular Pepe Oriola que pujava al podi com a segon  classificat, en una accidentada carrera on només van acabar 10 dels 15 cotxes en pista.En la segona cursa, el pilot de Gavà partia vuitè a la graella invertida, i mentre el suís anava escalant posicions, Oriola va haver de batallar dur amb Belicchi, fins que, mancant quatre voltes per al final, en una ferotge lluita entre Morbidelli i Comini, el pilot italià va tocar Oriola, que també buscava la seva oportunitat, i el va enviar a la grava, trencat la suspensió de seu SEAT León i abandonant.

El gavanenc es mostrava “content del resultat” i lamentava que a la segona cursa no hagués pogut mantenir la cinquena plaça després que “em tragués de la pista Morbidelli i no pogués continuar”. Segons Oriola, “s’estan veient carreres molt agressives perquè ja arribem a l'equador de la temporada, però seguirem lluitant pel campionat”

 

“Malgrat l'abandonament de la segona carrera, marxo satisfet de Monza perquè en la primera he pogut pujar al podi i dedicar-li-ho a les meves ‘germanes’ de la Fundació Vistare que han pogut sobreviure al terratrèmol de Nepal. Estan vivint una situació dramàtica en tot el país i espero que l'ajuda arribi per reconstruir un país totalment devastat”, afegeix Pepe Oriola, qui afrontarà la setmana vinent la sisena prova de la temporada de les TCR International Series al Circuit de Alzburgring (Àustria) els dies 30 i 31 de maig.

Pepe Oriola.

Pepe Oriola vol marcar la diferència a Salzburgring El jove pilot de Gavà ja es va proclamar subcampió d'Europa al 2011 en aquest mateix circuit austríac

Pepe Oriola tanca aquest cap de setmana un intens mes de maig al mític Circuit de Salzburgring (Àustria). El pilot de Craft-Bamboo Lukoil no vol perdre de vista el líder provisional de la general de pilots, posició que ocupa Gianni Morbidelli, que està a 21 punts de distància, i esper en el traçat austría seguir sumant per optar al títol a final de temporada.

“Està sent un campionat molt atapeït, on pot passar de tot. Després d'acabar segon en la primera carrera de Monza, em vaig col·locar líder provisional del campionat; però després d'haver d'abandonar en la segona volta en trencar la suspensió per un xoc amb Morbidelli, estic en tercer lloc, encara que a pocs punts d’ell. A Salzburgring tancarem un mes de maig molt intens a nivell competitiu, on hem afrontat quatre premis gairebé de forma consecutiva. No obstant això, hem demostrat que som un equip molt competitiu i que anem a per totes en cada cursa.” Comenta Pepe Oriola.

El traçat austríac es caracteritza per les seves dues llargues rectes, on la velocitat punta pot marcar l'estratègia. “No em preocupa el comportament de la resta de rivals, sinó ser regular durant tot el cap de setmana. Si hagués pogut acabar la segona carrera a Monza, podria haver marcat una petita distància amb la resta de pilots de la general, però les curses són així. La meva prioritat, hores d'ara, és puntuar, sense arriscar de forma innecessària, per no haver de lamentar-ho al final. Ara per ara, els objectius s'estan complint i vull seguir sent un ferm candidat al títol”, afegeix Pepe Oriola, qui ja sap el que és coronar-se a Salzburgring. No en va, al 2011 es va proclamar subcampió d'Europa, després de vèncer en la segona carrera als punts i classificar-se segon en la primera.

Pepe Oriola al podi aquest cap de setmana a Àustria.

Pepe Oriola fa podi a Salzburgring El pilot de Gavà va ser segons amb el seu SEAT León en la segona cursa disputada aquest cap de setmana a Àustria

Pepe Oriola ha complert amb l'objectiu marcat aquest cap de setmana al Circuit de Salzburgring, després de puntuar en les dues carreres d'Àustria i aconseguir un espectacular podi en la segona cursa (2on). Amb això, el pilot de Craft-Bamboo Lukoil es manté en 3ª posició de la general de pilots del campionat, amb 153 punts, 4 menys que Stefano Comini i a 22 del líder Gianni Morbidelli.

En la primera carrera, el de Gavà partia des de la quarta posició i, malgrat que davant d’ell se situaven els seus rivals més directes , Morbidelli i Comini. Durant diverses voltes, Oriola va intentar superar Morbidelli per la tercera plaça i en la volta 9 ve veure la seva oportunitat, però en una dubtosa maniobra del pilot italià, trencava la suspensió del seu cotxe. Tot i això encara va poder aguantar i creuar sota la bandera a quadres en una meritòria 6ª posició.

En la segona cursa, Oriola partia setè de la graella invertida i es va veure obligat a protagonitzar una espectacular remuntada per situar-se tercer en la cinquena volta, després de superar el seu company d'equip Jordi Gené. Tot i que, una taca d'oli a la pista va estar a punt d'acabar amb les aspiracions d'Oriola, ja que va haver de controlar la seva SEAT León per no acabar la grava, es va afermar al segon lloc. A més, durant cinc voltes, va haver de batallar dur amb Morbidelli. Al final, nou podi per a Pepe Oriola, que es manté com el millor pilot espanyol de les TCR International Series.

“Marxo molt satisfet de Salzburgring. Des dels lliures he estat molt ràpid i sabia que podia tenir opcions en les dues carreres als punts. En la primera, un xoc amb Morbidelli m'ha deixat fora del podi, però malgrat i tenir el cotxe tocat he pogut puntuar, que és l'important. En la segona prova, partia des de molt enrere, però he pogut anar escalant posicions i pujar de nou al podi en aquest circuit on, ja fa 4 anys, em vaig proclamar subcampió. M'ha portat molt bons records”, ha declarat Pepe Oriola, qui després d'un intens mes de maig, amb carreres gairebé cada cap de setmana, reprendrà les TCR International Series el proper 20 de juny al Circuit de Sochi (Rússia).

Pepe Oriola afronta com a líder la cursa a Singapur.

Pepe Oriola preparat per a Singapur El pilot gavanenc torna a les TCR International Series amb el seu Seat Leon, com a líder de la general, en el que suposarà la seva primera cursa nocturna

El pilot de Gavà, Pepe Oriola, reprèn, aquest cap de setmana la competició a les TCR International Series amb una cursa nocturna a Singapur. Oriola, integrant de Craft-Bamboo Lukoil i al volant del seu Seat Leon, suma, hores d’ara, 225 punts, 2 més que el seu rival més directe, Stefano Comini, i se situa a 24 punts del seu company, Jordi Gené, qui és tercer.

Pepe Oriola però, haurà de portar un llast de 30 quilos, després de ser el pilot que més punts va obtenir en la darrera cursa a Aústria. Val a dir, que els seus adversaris més directes també rebran un handicap: Comini (20 quilos) i Gené (10 quilos). A més, la cursa serà en horari nocturn, compartint cartell amb la Fórmula 1, aspecte que per a Oriola “resulta nou i emocionant. Per a mi, és una novetat i, per aquesta raó, m’he entrenat dur en un simulador. De totes maneres, fins que no arribi al circuit no tindré unes impressions reals. Sóc conscient que el liderat està en joc, però no arriscaré més del necessari, ja que el més important és sumar punts de cara a la classificació final”.

 

La prova de Singapur és tot un espectacle perquè els pilots hauran de posar els cotxes a molta velocitat en els més de 5 quilòmetres de recorregut urbà. El pilot de Gavà assegura que es troba “en un bon moment esportiu” i tot i que admet que “no serà fàcil perquè hi ha molta rivalitat ho donaré tot. El meu somni és proclamar-me campió de les TCR”.

<< Inici < Anterior 1 2 3 Següent > Final >>

bannerpdf

L'agenda del cap de setmana

"Roca: Històries paral·leles" / Museu, fins el 27/08

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Mane Ferret, "Amor del bueno"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.