Text de cerca: Resultats trobats: 432
Etiqueta: Economia Ordre

Arrenquen les rebaixes d'hivern Els comerços aplicaran, en les properes setmanes, descomptes del 50% de mitjana, i en alguns casos, arribaran al 70%

Passades les Festes i com és tradició, aquest dilluns han començat les esperades rebaixes d'hivern, un període que oficialment s'allargarà 2 mesos i que enguany vindrà marcat per descomptes "agressius" per intentar compensar el descens que hi ha hagut en les vendes, influït, principalment, per la situació econòmica i per la pujada de l'IVA. Per tot plegat, molts comerços van optar, durant el desembre,  per anar aplicant ofertes i promocions.

 

Els comerços engeguen la campanya amb descomptes del 50% de mitjana i que, en alguns casos, arribaren al 70%. Els articles més buscats seran, com cada any, la roba, el calçat i el parament de la llar.

 

La Confederació Espanyola de Comerç (CEC) calcula que els petits i mitjans establiments facturaran al voltant de 3.800 milions d'euros durant aquest període al conjunt de l'estat. En el sector tèxtil es calcula que la facturació es reduirà fins un 4% respecte a l'any passat. Els comerciants d'aquest sector concentren el 20% de les vendes anuals en aquest període i confien que els ajudi a remuntar la caiguda de les vendes després d'una campanya de Nadal "que no ha satisfet les expectatives del sector".

 

No obstant, les dades de la Federació d'Usuaris i Consumidors Independents revelen que cada ciutadà es gastarà una mitjana de 80 euros a les rebaixes, un 11,1% menys que a les rebaixes de l'any passat.

 

Per la seva banda, les associacions de consumidors mantenen les recomanacions habituals en períodes de rebaixes, com valorar la necessitat real de l'adquisició dels productes, la seva qualitat i preu actual per sobre de la sensació d'estalvi que pugui representar el percentatge de descompte.

Façana del Centre de Suport a l'Empresa de Gavà

 

El govern municipal de Gavà impulsa diferents plans de formació i ocupació per a persones desocupades A través del Centre de Suport a l'Empresa es posaran en marxa dos cursos de formació per desocupats, el programa "Joves per l'Ocupació" i la continuïtat del projecte de Treball als Barris

L'equip de govern ha posat en marxa un seguit de cursos de formació per ajudar als gavanencs i gavanenques que es troben en situació d'atur. D'una banda, el passat 27 de desembre de 2012 va donar inici el curs d'Activitats administratives en relació al client, amb certificat de professionalitat. Un total de 15 alumnes rebran 820 hores de formació, 120 de les quals són de pràctiques a empreses. D'altra banda, durant el primer trimestre d'enguany s'iniciarà el curs d'Anglès: atenció al públic, que consta de 220 hores. En total poden participar 15 persones. La selecció dels alumnes es farà al febrer de 2013.

 

L'Ajuntament, a través del Centre de Suport a l'Empresa gestionarà el projecte "Joves per l'Ocupació" que té per objectiu la incorporació dels joves al món laboral i a la formació. Per poder optar a aquest curs s'ha de tenir entre 16 i 24 anys, estar a l'atur i no tenir el certificat d'ESO. Els participants tindran 80 hores de formació en competències bàsiques on rebran nocions de llengua catalana, castellana i estrangera, matemàtiques i informàtica entre d'altres matèries. Posteriorment els i les joves faran 270 hores de formació professionalitzadora en instal.lador/a de fibra òptica. Un cop finalitzades les pràctiques tindran la possibilitat de ser contractats/ades durant sis mesos per empreses del sector. La novetat del programa d'enguany és l'incentiu a la participació que rebran els i les joves. Es tracta d'una ajuda de 150 euros que percebran durant els quatre mesos que dura la formació. La selecció per cobrir les 20 places es farà al febrer per començar el curs el mes de març. El programa té una durada de 15 mesos.

 

Finalment, es continua amb el Treball als Barris. L'aprovació del projecte suposa la continuïtat de la coordinadora del Pla de Barris i la contractació durant sis mesos a 10 persones amb la posada en marxa de plans d'ocupació. Els llocs a cobrir són: 1 dinamitzador/a socio-cultural, 3 monitors que faran l'acompanyament d'infants amb dificultats específiques, 5 persones per a la neteja de camins, boscos i vorals a l'entorn de la Serra de les Ferreres, i un orientador/a sociolaboral. La selecció de les 10 persones que optaran al programa es farà a finals de gener i iniciaran el seu contracte l'1 de febrer.

 

Els diferents cursos de formació, sol.licitats al Servei d'Ocupació de Catalunya del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, se sumen a d'altres iniciatives que ha engegat l'Ajuntament de Gavà amb l'objectiu de generar nous llocs de treball al municipi. Per l'alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, "en moments com aquests l'administració no es pot quedar parada i ha de contribuir a fomentar l'ocupació al seu territori. Per això hem impulsat un Pla de Promoció Econòmica que contempla diferents mesures per atraure nova activitat econòmica i que aquesta contribueixi a generar nous llocs de treball". Entre les iniciatives que s'estan impulsant l'alcalde destaca com a novedosa el Pla d'Ocupació Públic "adreçat a empreses que reben una subvenció per contractar durant sis mesos persones desocupades. Aquestes empreses a canvi s'han de comprometre a renovar el contracte durant sis mesos més".

 

Altres mesures per reactivar l'economia passen per oferir ajudes en la taxa d'obertura d'establiments i per adequació del local comercial.

 

 

Façana de l'Ajunatment de Gavà

El Pla d'ocupació de Gavà ja subvenciona 10 empreses per 12 contractacions El Govern municipal ha aprovat les ajudes a dues noves empreses i una desena continuen amb el procés de tramitació

La línia d'ajudes impulsada per l'Ajuntament de Gavà per promoure la contractació de persones aturades en l'empresa privada ja ha permès crear 12 llocs de treball per a ciutadans i ciutadanes de Gavà. La Junta de Govern Local va aprovar el passat divendres dues noves subvencions, que s'afegeixen a les vuit atorgades el passat més de desembre.

 

Fins el 31 de gener s'hi podran acollir a aquestes ajudes aquelles empreses del conjunt de l'Àrea Metropolitana que es comprometin a contractar durant un any persones empadronades de Gavà i registrades a l'Oficina de Treball de la Generalitat com a demandants d'ocupació. A través d'aquesta iniciativa, l'Ajuntament es fa càrrec del salari dels sis primers mesos. Es tracta d'una iniciativa pionera en els plans d'ocupació que impulsa l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

 

Les empreses a les quals es va aprovar divendres la subvenció són Innobaix, l'Agència per a la Innovació del Baix Llobregat, amb seu a Cornellà, i Grupo Prisma, de Santa Coloma de Cervelló. Cadascuna d'elles ha contractat un treballador/a a través de la Borsa de Treball del Centre de Suport a l'Empresa de Gavà. El fet que aquestes empreses siguin de fora de Gavà demostra l'interès que ha despertat la iniciativa més enllà de la ciutat. Innobaix i Grupo Prisma s'afegeixen a les vuit empreses a les quals es va atorgar l'ajuda el passat mes de desembre. D'aquestes, sis empreses són de Gavà, una de Sant Feliu de Llobregat i una de Viladecans, i han fet un total de 10 contractacions. La xifra d'empreses beneficiàries dels ajuts es podria ampliar en les properes setmanes atès que hi ha una desena de negocis que han iniciat el procés de tramitació.

 

A més d'afavorir la creació de llocs de treball, el projecte té l'objectiu d'acompanyar les persones contractades a través d'un itinerari professional que inclogui accions de formació i orientació, donar suport a les empreses i oferir-les els serveis necessaris per a la preselecció dels candidats i el seguiment posterior a la contractació.

 

Les bases Per atorgar les ajudes, es prioritzaran les empreses vinculades a sectors econòmics de l'àmbit social i la dependència, i del medi ambient i l'eficiència energètica o assimilats. Les podran sol·licitar les empreses, ja siguin persones físiques o jurídiques, amb seu social o radicades a l'Àrea Metropolitana, que no hagin efectuat acomiadaments improcedents en els 3 mesos anteriors a la data de contractació per a la qual sol·liciten la subvenció, que no tinguin deutes per cap concepte amb l'Ajuntament i que estiguin al corrent del pagament de les obligacions tributàries amb l'Estat i la Generalitat de Catalunya, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

L'Ajuntament estableix com a col·lectius prioritaris per contractar les persones desocupades que hagin exhaurit la prestació per desocupació sense dret al subsidi d'atur o hagin esgotat aquest subsidi, les persones en atur majors de 45 anys, les persones desocupades amb discapacitat, les persones que hagin estat en situació d'atur durant 2 anys o més, i les dones i joves també en situació d'atur.

 

El procés de selecció el realitzaran les empreses. Tot i això es recomana que les ofertes de treball es gestionin a través del Centre de Suport a l'Empresa i l'Oficina de Treball de la Generalitat, que podran col·laborar en el procés de preselecció de candidats i candidates. L'Ajuntament subvencionarà sis mesos de salari brut mensual inclosa la prorrata de les pagues extraordinàries (entre 1.200 i 1.500 euros, depenent del grup de cotització) i inclòs l'import de les quotes de la Seguretat Social corresponents a l'empresa. A més, l'Ajuntament formarà les persones contractades, dins de l'horari laboral en diferents temes: Habilitats socials per a la cerca de feina (5 hores), La cerca de feina per internet (5 hores), Crea el teu negoci (3 hores) i Sensibilització i conscienciació del medi ambient (3 hores).

 

Un altre dels aspectes que recull les bases és el seguiment i avaluació per part de l'Ajuntament per tal de comprovar el grau de compliment per part de l'empresa. En aquest sentit, des del departament de Promoció Econòmica es realitzaran entrevistes de seguiment i orientació amb l'objectiu d'augmentar les possibilitats de reincorporació al mercat de treball un cop finalitzat el projecte.

 

El termini per presentar les sol·licituds i la documentació finalitzarà al 31 de gener de 2013.La dotació d'aquesta iniciativa és de 398.550 euros a càrrec dels pressuposts de l'Ajuntament de Gavà, amb el finançament del Pla Metropolità de Suport a les Polítiques Socials Municipals 2012-2015. Aquest import correspon a 2012 i 2013, els dos primers anys del pla conjunt impulsat per les dues institucions.

 

Subvencions fiscals a l'activitat econòmica Aquesta línia d'ajudes s'emmarca en el Pla de Promoció Econòmica engegat per l'Ajuntament amb l'objectiu d'atraure nova activitat econòmica al municipi i que aquesta contribueixi a generar nous llocs de treball per als gavanencs i les gavanenques. Aquest pla inclou un seguit de mesures que han de permetre definir un nou model productiu que aporti valor afegit, més competitivitat, més ocupació i que estableixi estratègies i accions en col·laboració amb l'empresariat i els agents socials.

 

El Pla de Promoció Econòmica inclou, entre d'altres aspectes, les subvencions fiscals a l'activitat econòmica. En concret, ajudes per la taxa d'obertura d'establiments, ja sigui un local comercial, una nau al polígon industrial o un negoci que es trasllada des d'un altre municipi. Per a tots ells, s'aplicarà una subvenció del 50%, que es pot ampliar en funció de la generació de llocs de treball per a ciutadans/anes de Gavà, fins al 80% en contractar fins a 5 treballadors/es i del 100% si es contracten més. Les subvencions

 

també es fan extensives a l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) per adequació del local. En tots els casos, la subvenció arribarà al 50% de l'import.

Balmón, Balsera, Bosch i Ruiz en la primera petició d'inversions a Mas el setembre passat.

Els alcaldes de Cornellà, Gavà, Sant Boi i Viladecans reclamen a la Generalitat més inversions al Baix Els 4 batlles han demanat al president , Artur Mas, una reunió urgent per abordar la situació de crisi econòmica que pateix la nostra comarca

Els alcaldes de Cornellà, Gavà, Sant Boi i Viladecans  tornen a reclamar al President de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, mesures per afrontar la situació econòmica que pateix la comarca del Baix Llobregat. Després de quatre mesos des de la sol·licitud d'una reunió urgent per buscar alternatives al fracassat projecte Eurovegas, i de rebre com a única resposta una carta on el mandatari autonòmic tan sols manifestava que compartia la preocupació dels edils i la necessitat de treballar de forma conjunta; els alcaldes de Cornellà, Antonio Balmón, Gavà, Joaquim Balsera, Sant Boi, Jaume Bosch i Viladecans, Carles Ruiz,  insisteixen en la urgència de mantenir una reunió de manera imminent davant la gravetat de la situació.

 

Segons es desprèn de la missiva enviada pels alcaldes: "La ciutadania vol respostes de les institucions i no bones intencions, els que tenim responsabilitat de govern hem de remar conjuntament per intentar donar la volta a la situació". Els quatre alcaldes del Baix Llobregat manifesten que la situació a la comarca és insostenible donades les dades d'atur –amb una taxa del 16,5%-  i la constant destrucció de llocs de treball, que està portant a moltes famílies a viure en circumstàncies molt dures i en clar risc d'exclusió social: "Ni podem, ni volem mirar cap a un altre costat, el dia a dia ens menja. La política ha de ser un instrument útil per a la societat, i sinó és així, algú s'ho hauria de fer mirar".

 

Els representants municipals remarquen el grau de responsabilitat que tenen respecte als ciutadans i ciutadanes, alhora que exigeixen el mateix nivell de compromís del govern autonòmic  per concretar mesures i plantejar propostes des d'una postura de diàleg i cooperació "Hem tingut molta paciència però la situació és insostenible i cal abordar el problema; raó per la qual tornem a demanar-li una reunió amb caràcter d'urgència", remarquen els alcaldes a la carta remesa. El full de ruta dels edils del Baix Llobregat se situa en la necessitat de buscar noves alternatives d'inversió a la comarca i de perspectives de millora i creixement per a tots els ciutadans i ciutadanes del Baix Llobregat.

 

Tal com apuntaven en l'anterior carta, els alcaldes volen traslladar al president de la Generalitat les seves inquietuds, plantejar-los noves necessitat i conèixer de primera mà els projectes tant públics com privats amb els que està treballant el Govern de la Generalitat, per tal de fomentar el desenvolupament econòmic de la comarca, i que aquests projectes tinguin major consens territorial i social, i no tornar a cometre els mateixos errors del passat.

L'IBI domiciliat es pagarà en quatre terminis

El calendari fiscal de 2013 fracciona el pagament de l'IBI en quatre terminis També l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica es pot fraccionar en dos pagaments sense interessos

Aquest nou sistema de pagament fraccionat sense cost addicional s'aplicarà automàticament a tots els rebuts d'IBI (Impost de Béns Urbans de Naturalessa Urbana) i de i l'Impost de Vehicles que estiguin domiciliats. Els contribuents que vulguin acollir-se al sistema però que no tinguin domiciliats els rebuts poden fer la gestió fins al proper 31 de gener.

Per acollir-se al pagament de l'IBI fraccionat han d'adreçar una instància a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Gavà, de dilluns, dimecres i divendres i de 9 a 14,30 hores i dimarts i dijous de 9 a 19 a 19 hores. També poden fer aquesta gestió enviant un correu electrònic a tresoreria@gava.cat. Els rebuts es passaran pel banc els dies 1 de març, 1 de juny, 1 de setembre i 1 de desembre. Per a qualsevol consulta poden trucar al telèfon 932639100. En el cas de l'Impost de Vehicles, per poder pagar-lo en dos terminis, s'han d'adreçar a l'organisme de recaptació de la Diputació de Barcelona, al carrer del Centre número 27 o bé a través del web orgt.diba.cat.  Amb aquest sistema de pagament l'Ajuntament pretén facilitar a la ciutadania el pagament dels principals impostos.

 

La resta de tributs municipals no experimenta canvis respecte a anys anteriors. La taxa d'escombraries es pagarà entre el 15 d'abril i el 5 de juliol i les taxes d'escombraries comercials i del Cementiri s'abonaran entre el 16 de setembre i el 19 de novembre.

 Aquest any 2013 es redueix un 3,2%l'IBI, es congelen els impostos més significatius I s'aplica un increment del 2,7% a la resta d'impostos i taxes, un percentatge inferior a l'increment anual de la inflació.

Vídeo: Marc Farré

Xerrada a can Tries sobre els nous plans de formació i ocupació Es tracta del plans "Joves per l'ocupació" i "Treballar als barris" impulsats per la Generalitat i l'Ajuntament de Gavà

Desenes de persones han acudit, aquest dimecres, al casal de can Tries per interessar-se per l'oferta formativa i laboral que la Generalitat en col·laboració amb l'Ajuntament tiren endavant a la nostra ciutat. Durant la sessió, Cristina Rodríguez, coordinadora de la implementació del pla d'intervenció integral Serra de les Ferreres del Pla de Barris del govern autonòmic ha precisat que "des de fa mesos s'està fent molta feina tan a can Tries com a ca n'Espinós" i ha explicat que en matèria ocupacional, l'oferta d'enguany es tradueix en "11 llocs de treball, dels quals 1 és la continuïtat de la tècnica que coordina el projecte, i els altres 10 estan destinats, prioritàriament, a les persones del barri.D'aquests, 2 són de caire tècnic i la resta són de caire ocupacional i professional."

 

L'altra projecte d'inserció laboral s'anomena "Joves per l'ocupació" i es materialitza a través el Centre de Suport a l'Empresa. La seva responsable, Mari Carmen Martínez, explica que "és un pla de formació i ocupació per a 20 persones d'entre 16 i 24 anys que estiguin a l'atur i que no tinguin aprovada l'ESO. Es tracta d'un període de formació per ser instal·lador de fibra òptica". Per a més informació, Martínez ens avança que "el dia 29 de gener se celebrarà una xerrada al Centre de Suport a l'Empresa i després, entre els interessats, es farà la selecció a través d'entrevistes individuals". Els escollits faran la formació entre el març i el juliol i després tindran l'oportunitat de treballar en les empreses que se sumin al projecte i que obtindran bonificacions durant 6 mesos per part del Servei d'Ocupació de Catalunya.

 

El regidor de barri de can Tries, Miquel Ángel Díaz, ha afirmat que "des de l'equip de governi i per voluntat expressa de l'Alcalde, es considera fonamental abocar tots els esforços possibles en incrementar l'oferta ocupacional en un moment tan difícil com l'actual".

 

Aquesta mateixa sessió informativa es repetirà també aquest dijous al barri de ca n'Espinós.

Vídeo: Marc Farré/Lluís Martínez

El president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Joaquim Balsera, demana més col·laboració al Departament d'Ocupació de la Generalitat El govern comarcal posa en marxa tres programes ocupacionals per potenciar la inserció laboral

El president del Consell Comarcal del Baix Llobregat i alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, ha demanat una entrevista amb el conseller Felip Puig, responsable del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, per tal d'exposar-li les necessitats de la comarca en l'àmbit ocupacional. Balsera demana mes col·laboració a aquest departament i recorda que a l'anterior govern "se li va oferir la utilització del Consell Comarcal per tal de coordinar les polítiques d'ocupació al Baix Llobregat i posar en comú ajuntaments, Generalitat i el propi Consell Comarcal, però això no va ser possible". Balsera també es lamenta de que "en els dos anys de govern mai es va implementar al Baix Llobregat cap pla de xoc contra l'atur en una comarca com la nostra que té una taxa de desocupació preocupant i una renda familiar disponible de les més baixes de Catalunya". El president del Consell vol del nou conseller que "vegi que la col·laboració significa sumar", i per tant seria bo ajuntar els recursos del Consell, dels ajuntaments i de la Generalitat amb l'objectiu d'"inserir a les persones aturades en sectors emergents que generen ocupació i per innovar, posar-li imaginació i canviar les coses", uns objectius que només es poden assolir, destaca Balsera, "des de la col·laboració".

Per tal d'iniciar aquest camí, el Consell Comarcal del Baix Llobregat ha iniciat ja la gestió de tres projectes relacionats amb polítiques actives d'ocupació que tenen com a finalitat principal la inserció laboral de persones que es troben en situació d'atur. Es tracta de tres projectes innovadors en la mesura en que es caracteritzen per la transversalitat a l'hora d'aconseguir els seus objectius, i contemplen aspectes relatius tant a l'ocupació (intermediació, orientació), la formació i la inserció laboral.

Pel seu abast i la seva ambició, el programa amb més incidència de tots tres és el que el Consell va iniciar el passat 28 de desembre en col·laboració amb 19 ajuntaments de la comarca. Es tracta del programa "Joves per a l'ocupació", que ofereix un servei d'assessorament laboral i ajuda a la recerca de feina mitjançant accions d'orientació, tutorització i seguiment individualitzat. L'objectiu del programa és adreçar-se a joves que han abandonat el sistema educatiu de manera prematura per fer-los veure que la formació farà incrementar les seves possibilitats d'inserció laboral. Per aquest motiu, el programa s'orienta a joves desocupats d'entre 16 i 25 anys amb baixa qualificació laboral o amb dèficits formatius. En total es compta amb la participació de 80 joves en un programa que té una durada de 15 mesos i que, per tant, s'allargarà fins el març de 2014. Les especialitats formatives en què es centrarà el programa són aquestes: operacions bàsiques de cuina, atenció sociosanitària per a persones dependents en institucions socials, activitats auxiliars de magatzem, caixer reposador, i producció d'hortalisses ecològiques i fructicultura. Cal destacar la importància d'aquest darrer curs, que es una experiència pilot engegada en el Parc Agrari amb l'objectiu de formar a 16 joves aturats d'acord a les necessitats detectades dins del Parc. És un curs pioner a la nostra comarca que formarà als joves en l'especialitat detectada que pot tenir una major demanda dins de les produccions agràries del parc.

D'altra banda, el Consell i el Consorci de Turisme del Baix Llobregat han posat en marxa també el passat desembre un projecte vinculat a la recol·locació laboral de persones aturades dins del sector turístic, que a la nostra comarca "és un sector que està funcionant, i per exemple hem incrementat el nombre de visitants d'equipaments com la Colònia Güell i també hem consolidat durant el 2012 les places hoteleres, així que és un sector emergent que volem consolidar". El projecte, a més de la dinamització del sector turístic, es planteja també com una experiència pilot per testar un projecte integral d'ocupació que serveixi per recol·locar a persones aturades que provenen de sectors en crisi, com ara la construcció i la indústria, cap a sectors que tot i la situació de conjuntura desfavorable actual mostren signes positius de creixement tant a nivell productiu com d'ocupació. La innovació d'aquest projecte rau en el fet de que "posem la formació al servei de la inserció i de l'empresa, és a dir, al servei d'aquelles activitats econòmiques que puguin generar ocupació".

Per últim, i en col·laboració amb els ajuntaments de Sant Just Desvern i Vallirana, el Consell ha iniciat un programa d'ocupació per a persones aturades de llarga durada que atendrà un total de 20 persones d'aquests dos municipis.

Vídeo: Marc Farré

L'Ajuntament deixarà d'operar amb els bancs que promoguin desnonaments Així ho ha acordat el Govern Municipal, que també instarà la judicatura i el govern de l'Estat a què se suspenguin els processos de desnonament

L'Ajuntament de Gavà deixarà d'operar amb les entitats financeres que promoguin desnonaments de la residència habitual de les persones empadronades a la ciutat. Així ho ha decidit l'equip de govern municipal, que considera aquesta iniciativa com un gest per tal que bancs i caixes tinguin una major sensibilitat amb aquelles persones que estan en perill de quedar-se sense llar perquè no poden fer front al pagament de la seva hipoteca o lloguer, i com una mesura encaminada a garantir un habitatge digne per a tothom, un dret bàsic contemplat a la Carta de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat.

 

L'acord del govern municipal es materialitzarà en aquells productes financers que no estiguin subjectes a cap tipus de penalització en cas de rescindir el contracte, de manera que els interessos municipals no es vegin perjudicats.

 

Altres mesures que prendrà el govern municipal són demanar al Jutge Degà que faci arribar mensualment als Serveis Socials una relació dels processos judicials que poden acabar amb el desnonament de veïns i veïnes de Gavà. També es demanarà que els jutges suspenguin qualsevol acte de desnonament mentre no es verifiquin les clàusules abusives d'alguns contractes.

 

A aquestes accions s'afegeix l'assessorament a les persones afectades, disponible a través de l'Oficina Local d'Habitatge, i l'oferiment d'intermediació entre les persones afectades i les oficines bancàries per tal de facilitar acords satisfactoris per totes les parts.

 

El Govern municipal també insta el Govern de l'Estat a suspendre els desnonaments de la residència habitual fins que no es promulgui una nova normativa hipotecària que contempli, entre d'altres mesures, la dació en pagament i la possibilitat que el deutor pugui romandre al seu domicili sota una fòrmula de lloguer social. D'aquesta manera, l'equip de govern referma el seu suport a la Iniciativa Legislativa Popular impulsada per diferents moviments socials per la dació en pagament, la paralització dels desnonaments i el lloguer social, tal com va ratificar en el Ple municipal de maig de 2012 a través d'una declaració política presentada pel PSC i que va obtenir el suport de tots els grups municipals, tret del PP que es va abstenir.

 

Així mateix, s'insta el Govern de l'Estat a nacionalitzar l'estock de pisos que disposen els bancs i caixes que han rebut diners públics, i que aquests pisos puguin ser gestionats pels Ajuntaments consolidant el parc d'habitatges públics. Aquesta proposta va en línia amb la declaració política presentada per ICV-EUiA i que en el Ple municipal de juliol de 2012 va tenir el suport de tots els grups d'esquerres del Consistori.

 

A més d'aquestes accions, cal recordar la decisió d'eliminar la plusvàlua en aquelles execucions hipotecàries en què l'import recaigui en el veí o veïna desnonat, tal com estableixen les ordenances fiscals vigents per al 2013.

El CSE col·labora en el procés de preselecció

Aprovades les ajudes per a set noves empreses que s'acullen al Pla d'Ocupació El Pla d'ocupació de Gavà ha generat, fins ara, 25 llocs de treball

La Junta de Govern local ha aprovat avui l'ajuda a set noves empreses, cinc d'elles de Gavà, que donaran feina a 13 persones.

Les empreses de Gavà que rebran subvenció són: Thomlogics que contractarà 5 persones, Cosmètica Cibace i Bema Services 2012 que contractaran 2 persones cadascuna; i Forcadell Accessoris i Germán Martínez Fernández, que contractaran 1 persona cadascuna. A més d'aquestes cinc empreses gavanenques altres dues rebran les ajudes a la contractació, es tracta de Dulces Cupcakes de Castelldefels i Contradet de Barcelona.

Aquestes 7 empreses s'afegeixen a les deu que ja han rebut l'ajuda i que sumen 12 contractacions: 6 de Gavà, 1 de Sant Feliu de Llobregat, 1 de Cornellà, 1 de Viladecans i 1 de Santa Coloma de Cervelló.

Fins al 31 de gener es podran acollir a aquestes ajudes aquelles empreses, del conjunt de l'Àrea Metropolitana, que es comprometin a contractar durant un any aturats i aturades empadronades a Gavà i registrades a l'Oficina de Treball de la Generalitat com a demandants d'ocupació.

L'Ajuntament es fa càrrec del salari brut dels sis primers mesos d'entre 1.200 i 1.500 euros, depenent del grup de cotització i estableix com a col·lectius prioritaris per contractar les persones desocupades que hagin exhaurit la prestació per desocupació sense dret al subsidi o bé hagin esgotat aquest subsidi, les persones majors de 45 anys, les persones desocupades amb discapacitat, les persones que hagin estat en situació d'atur durant 2 anys o més i les dones i joves en situació d'atur.

El procés de selecció el realitzaran les empreses, tot i això es recomana que les ofertes de treball es gestionin a través del Centre de Suport a l'Empresa i l'Oficina de Treball de la Generalitat, que podran col·laborar en el procés de preselecció de candidats i candidates.

L'Ajuntament formarà les persones contractades, dins de l'horari laboral en diferents temes com habilitats socials per a la cerca de feina, la cerca de feina per internet i sensibilització I conscienciacio del medi ambient.

Per atorgar les ajudes, es prioritzan les empreses vinculades a sectors econòmics d'àmbit social i la dependència, i del medi ambient i l'eficiència energètica o assimilats. Les poden sol·licitar les empreses, ja siguin persones fisiques o juridiques, amb seu social o radicades a l'Àrea Metropolina, que no hagin fet acomiadaments improcedents en els 3 mesos anteriors a la data de contractació, que no tinguin cap deute amb l'Ajuntament i que estiguin al corrent del pagament de les obligacions tributàries amb l'Estat i la Generalitat de Catalunya, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.

La dotació d'aquesta iniciativa és de 398.550 euros a càrrec dels pressupost de l'Ajuntament amb el finançament del Pla Metropolità de Suport a les Politiques Socials Municipals 2012-2015. Aquest import correspon a 2012 i 2013, els dos primers anys del pla conjunt impulsat per les dues institucions.

Etiquetes: Economia
Vídeo: Juanjo Carrasco

Youcosmetics, una empresa d'èxit a Gavà Tot i la crisi, la firma que nodreix en exclusiva a Mercadona en laques d'ungla va facturar l'any passat 15,6 milions d'euros

Youcosmetics és una empresa amb seu a Gavà que, tot i la situació econòmica actual, treballa per créixer obtenint uns grans resultats. La firma, situada al carrer de la Ciència, al polígon Les Massotes, ha apostat fortament per innovar produint laca d'ungles, un producte, que tot i la crisi ha incrementat un 10% les seves vendes al nostre país. En els últims anys, aquest subsector ha baixat preus i ha multiplicat les seves varietats i colors, de manera que, segons afirma Marta Juanmiquel, que és fundadora de Youcosmetics "es tracta d'un producte, dins la cosmètica, assequible per la gent i que permet jugar amb tendències i colors. El client percep que simplement canviant el color de les seves ungles s'actualitza i va a la moda".

 

L'empresa compta amb 39 referències en laques d'ungles, més de 29 en accessoris pel cabell i 23 en pinzells de maquillatge i complements. Des de fa 5 anys Youcometics subministra els seus productes a Mercadona i ara s'ha convertit en la seva única proveïdora.

 

Segons Juanmiquel "encara es pot créixer molt en laques d'ungles. Estem a anys llum d'altres països. Cada vegada la gent a Espanya gosa més jugar amb les ungles i a decorar-les de maneres molt diferents". Per aquest any, Marta Juanmiquel afirma que el nostre objectiu és estabilitzar-nos i presentar productes nous que ens permetin ser pioners en colors i tendències".

 

A Espanya, Youcosmetics ha passat de 13 treballadors al 2009 als 77 actuals, mentre que a la planta de la Xina ha crescut de 50 empleats al 2008 als 88 actuals. L'empresa ha tancat el 2012 amb 15,6 milions d'euros de facturació i aquest any aspira assolir els 17 milions d'euros.

youcosmetics

Etiquetes: Economia Gavà Societat
Vídeo: Marc Farré

39 persones han obtingut feina gràcies al Pla d'ocupació de Gavà La Junta de Govern Local ha aprovat l'ajuda a altres 11 noves empreses  que contracten un total de 14 persones

La línia d'ajudes impulsada per l'Ajuntament de Gavà per promoure la contractació de persones aturades en l'empresa privada ja ha permés crear un total de 39 llocs de treball per a gavanencs i gavanenques. La Junta de Govern Local ha aprovat avui l'ajuda a 11 noves empreses, deu de les quals són de Gavà. Amb aquestes, ja són 28 les empreses que s'han vist beneficiades per aquestes ajudes. Les noves empreses gavanenques que contractaran durant un any persones desocupades de la ciutat són: Carolina García Raya, Ceplusge Uzeroquatre SL, Juan Carlos Martínez Lucea, La Maleta Roja SL, Maria José Calle Benítez, Montanals 2009 SCP, Kira Renting SCP, Servicios Integrales Serma 2006 SL, Thomlogis SL i el Club de Fútbol Gavà.

 

Les 11 empreses que avui han vist aprovades les subvenciones s'afegeixen a les 17 que ja han rebut l'ajuda. D'aquestes, un total de vint-i-quatre són de Gavà i la resta estan ubicades als municipis de Sant Feliu de Llobregat, Cornellà, Viladecans i Santa Coloma de Cervelló que han fet un total de 39 contractacions.

 

El termini per acollir-se a aquestes ajudes va finalitzar el passat 31 de gener. La subvenció la podien demanar empreses del conjunt de l'Àrea Metropolitana que es comprometen a contractar durant un any persones empadronades de Gavà i registrades a l'Oficina de Treball de la Generalitat com a demandants  d'ocupació. A través d'aquesta iniciativa,  l'Ajuntament es fa càrrec del salari dels sis primers mesos. Es tracta d'una iniciativa pionera en els plans d'ocupació  que impulsa l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

 

Aquesta línia d'ajudes s'emmarca en el Pla de Promoció Econòmica engegat per l'Ajuntament amb l'objectiu d'atraure nova activitat econòmica al municipi i que aquesta contribueixi a generar nous llocs de treball per als gavanencs i les gavanenques. Aquest pla inclou un seguit de mesures que han de permetre definir un nou model productiu que aporti valor afegit, més competitivitat, més ocupació i que estableixi estratègies i accions en col·laboració amb l'empresariat i els agents socials.

 

El Pla de Promoció Econòmica inclou, entre d'altres aspectes, les subvencions fiscals a l'activitat econòmica. En concret, ajudes per la taxa d'obertura d'establiments, ja sigui un local comercial, una nau al polígon industrial o un negoci que es trasllada des d'un altre municipi. Per a tots ells, s'aplicarà una subvenció del 50%, que es pot ampliar en funció de la generació de llocs de treball per a ciutadans/anes de Gavà, fins al 80% en contractar fins a 5 treballadors/es i del 100% si es contracten més. Les subvencions també es fan extensives a l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) per adequació del local. En tots els casos, la subvenció arribarà al 50% de l'import.

Etiquetes: Economia Gavà
Vídeo: Marc Farré

El 85% dels locals de les principals àrees comercials de Gavà estan oberts De 880 establiments existents, 740 mantenen la seva activitat i 140 estan tancats

L'Ajuntament de Gavà, a través de la Unitat de Comerç i Fires, ha realitzat un treball de camp per conèixer amb detall la situació real del cens comercial de la zona de centralitat comercial de la ciutat. S'ha incidit a la zona de l'Illa, delimitada per la Rambla i el carrer Sant Pere fins la plaça de Jaume Balmes, i també s'ha estudiat l'àrea d'influència delimitada entre la carretera Santa Creu de Calafell, carrer Montflorit, avinguda Diagonal i els carrers Santa Teresa i Antoni Gaudí.

 

En total s'ha treballat sobre una base de dades de 880 establiments. Aquests negocis es dediquen a la venda al detall, als serveis i a la restauració. L'estudi ha permés establir el nombre de negocis oberts que se situa en 740, xifra que representa un 85% del total. D'altra banda, 140 establiments han tancat les seves portes, el que suposa un 15%.

 

Dels 140 negocis que estan tancats, 127 locals estan en disposició de comercializar-se, i d'aquests 127, hores d'ara 48 establiments ja estan en procés de comercialització. Això suposa el 38% del total dels locals tancats. Els locals disponibles per poder obrir un negoci oscil·len entre els 50 metres quadrats i els 300, sent els establiments d'entre 51 i 150 metres quadrats on es concentra la major oferta. 

 

La tinenta d'alcalde de l'Àmbit de Promoció Econòmica, Raquel Sánchez, ha afirmat que "les dades extretes d'aquest treball es poden considerar força positives, i posen de relleu el dinamisme del sector comercial i l'esforç dels comercials i empresaris que, malgrat les dificultats, treballen per tirar endavant el seu negoci i mantenir-se actius a la nostra ciutat". Sánchez ha afegit que "si comparem les dades amb d'altres municipis de l'entorn, observem que proporció de locals tancats a Gavà és inferior ". 

 

Un altre dels factors que per Raquel Sánchez han fet possible que es mantingut un bon nivell comercial el constitueixen les iniciatives engegades per l'Ajuntament i en concret el Pla d'Activació Econòmica. En aquest sentit, ha recordat que "fa un any l'alcalde va fer una aposta decidida per plantejar accions que contribuissin a reforçar i consolidar el teixit comercial de Gavà, i amb mesures com les subvencions per la contractació de persones desocupades, bonificacions per a negocis que iniciïn la seva activitat o ajudes per pagar taxes i impostos a l'hora d'establir un negoci a Gavà, s'estan obtenint resultats notables".

L'estudi, en aquesta primera fase, no ha contemplat altres zones del municipi que també tenen una forta activitat comercial com ara el carrer Sant Lluis, l'avinguda Eramprunyà o la plaça Catalunya. Aquests indrets seran objecte d'un proper anàlisis. En aquest sentit Raquel Sánchez ha avançat que "amb totes aquestes dades, impulsarem properament la creació d'un portal immobiliari on aquelles persones que busquin un local per obrir un negoci a la nostra ciutat trobaran la informació necessària per la seva elecció com ara les característiques dels locals o la seva ubicació".

 

Cens d'activitat comercial analitzat en aquesta primera fase de l'estudi

El cens d'activitat comercial al 2012 indica que:

- A l'Illa i carrer Sant Pere, dels 219 locals existents n'hi ha 195 oberts, el que suposa un 89% del total. L'11%, 24 locals, estsn tancats.

-A la Rambla (Rambla Joaquim Vayreda, Maria Casas, Salvador Lluch, Passeig Ramblas i Plaça Batista i Roca) hi ha un total de 132 establiments comercials, dels quals un 84% (111 locals) estan oberts, i un 16% (21 locals) es troben tancats.

- A la carretera Santa Creu de Calafell hi ha 91 locals comercials, 84 dels quals estan oberts (el 92%), mentre que n'hi ha 7 de tancats (8%).

-Al carrer Montflorit, d'un total de 83 locals, 69 mantenen la seva activitat, representant el 83%, i 14 estan tancats, el que suposa un 17%.

-Al carrer Colomeres, 52 negocis estan oberts d'un total de 67. Aquestes dades representen un 78% d'activitat mentre que hi ha tancats 15 locals, és a dir un 22%.

-Al carrer del Centre trobem 49 locals, dels quals 37 estan oberts (76% del total), mentre que tancats n'hi ha 12 (24%).

-Al Passeig Maragall hi ha oberts 34 locals d'un total de 39, el que suposa una activitat comercial del 87%. En aquesta zona hi ha tancats 5 locals, fet que suposa un 13%.

-A l'avinguda Diagonal, d'un total de 33 locals, oberts n'hi ha 26, és a dir el 96%,  mentre que 7 estan tancats (4%).

-Al carrer Santa Teresa trobem 31 locals, dels quals 22 estan oberts (71%) mentre que 9 estan tancats (el 29%).

-Al carrer Mare de Déu de Montserrat, d'un total de 30 locals n'hi ha oberts 22, que és un 73%, i 8 han tancat, el que representa el 27% del total.

-Al carrer Antoni Gaudí trobem 23 locals; d'aquests, 19 estan oberts, és a dir el 83%, i 4 estan tancats (17%).

-Al carrer Sant Josep Oriol es comptabilitzen 20 locals i una activitat comercial del 95% donat que hi ha 19 locals oberts i només 1 de tancat.

-Al carrer Sant Joan hi ha 21 locals, 18 d'ells oberts, un 86%, i 3 tancats que representen el 14%.

-A la plaça Jaume Balmes, dels 17 locals que hi ha 16 estan oberts. Això representa el 94% mentre que únicament hi ha tancat un local.

-Al carrer Sant Nicasi hi ha 14 locals, 11 estan oberts representant un 79%, mentre que 3 estan tancats, el que suposa un 21%.

-Al carrer Rectoria, dels 11 locals, 5 estan oberts, el que representa el 45%, mentre que 6 estan tancats el que suposa un 55%.

La  Perfumeria Refan és un dels comerços oberts recentment a Gavà

Diversos emprenedors gavanencs obren negocis en temps de crisi Entrevistem a quatre exemples que representen apostes personals per la dinamització econòmica tot i l'actual escenari mundial

Tots en tenim consciència de la gravetat de la situació econòmica mundial, però tot i aquest escenari, encara hi ha emprenedors que s'arrisquen a engegar un negoci. Si aquesta ja és per si mateixa una iniciativa arriscada, en l'actual context encara ho es més. Però a Gavà en trobem diversos exemples de persones que han decidit plantar cara a la crisi i que, per un motiu o un altre, han decidit aparcar la por i obrir un negoci.

 

És el cas per exemple de Rafael del Moral, que ha obert fa molt poques setmanes un local al carrer Salvador Lluch on ha instal·lat Happy Family Photo, un servei especialitzat en reportatges fotogràfics d'estudi. Del Moral ens explica que ha trigat una mica en obrir el local perquè "havíem de preparar un local antic per adequar-lo com a estudi fotogràfic, el que era un tema bastant diferent perquè això no és una botiga normal sinó que és un espai on la gent s'ha de sentir còmoda, un espai ampli i adequat per treballar la nostra especialitat que és el retrat fotogràfic". Del Moral també destaca que el més important no és només tenir esperit emprenedor sinó més aviat "fer una cosa que t'agradi, que dominis professionalment i per las qual estiguis preparat, perquè obrir un negoci té una vessant comercial que és molt important però també té una vessant professional que és la que hem de donar al client per oferir un bon producte, i aquí és important la passió que has de tenir pel teu ofici".

 

David Badia és el director de Perfumeria Refan, que va obrir el passat Nadal en el cor de la zona comercial de Gavà, al carrer Sant Pere. Es tracta d'una botiga que ofereix una variació a mig camí entre la perfumeria alternativa i els sabons artesanals fets a mà amb productes naturals. Badia argumenta que es va decidir a engegar precisament ara aquest negoci perquè el seu és "un producte molt ben acceptat en època de crisi i ara és un moment perfecte per trobar oportunitats en lloguer de locals". La localització de la botiga va ser en el seu cas un factor determinant per obrir la botiga ja que "és una ubicació perfecta, de fet si no era en aquest carrer segurament no hauríem obert perquè no ens hauria interessat, el carrer Sant Pere és el millor de Gavà, el més transitat, i el que en principi al menys un cop per setmana hi passa tothom".

 

L'Hamburgueseria Sunset, de la seva banda, va obrir les seves portes la passada tardor a la Rambla de Gavà. David Amores, el seu propietari, ens explica que el local era del seu pare i "estava llogat, però es va quedar buit i no sabíem què fer amb ell, així que el meu germà i jo vam pensar que era el moment d'obrir alguna cosa". L'elecció d'una hamburgueseria va venir donada pel fet de que "feia temps que volíem fer una cosa com aquesta, pensàvem que a Gavà feia falta ja que no hi ha res semblant". De moment els negoci els esta anant força bé, i no només ells es poden sentir satisfets d'aquest èxit ja que una de les característiques de l'hamburgueseria és que la majoria dels seus proveïdors són de Gavà, una decisió conscient "perquè en temps de crisis és important ajudar-nos entre tots, i aquesta és una bona manera d'ajudar a la ciutat".

 

Carmen Pedrosa, per últim, va obrir poc abans de Nadal la joieria que porta el seu nom a la zona comercial de l'Illa. Pedrosa sempre havia treballat en complements, i d'aquí ve la decisió d'obrir precisament una joieria. Ella justifica la decisió perquè "no et pots quedar a casa, t'ho has de pensar molt avui en dia però tinc fills en edat d'estudiar i m'he llençat per ells, perquè he de tirar endavant, recolzar al meu marit, i no volia quedar-me a casa amb l'atur". El fet d'obrir la botiga just abans de Nadal li va permetre salvar aquesta campanya perquè "ja sabem tots que ni que sigui un detall sempre el fem", però confessa que ara el panorama "està molt negre, estem lluitant molt, de fet s'ha de lluitar cada dia tenint en compte els problemes que tenen totes les famílies, però amb la intenció de tirar-lo endavant s'ha muntat això".

emprenedors-gavanencs

Vídeo: Marc Farré/ Juanjo Carrasco

Ajuntaments i món empresarial estrenyen la col·laboració per dinamitzar l'economia L'Alcalde de Gavà i President del Consell Comarcal, Joaquim Balsera, ha participat d'aquesta trobada on s'ha posat de manifest la importància de les administracions locals

La seu de PIMEC al Baix Llobregat, ha acollit, aquest dimecres, la trobada anual d'alcaldes de la zona amb el món empresarial per analitzar el moment actual i cercar formes de cooperació per promoure, en la mesura del possible, la dinamització econòmica i la creació d'ocupació. En el marc de la reunió s'ha posat de manifest l'important paper que juguen els ajuntaments com administracions més properes a la ciutadania i a l'empresariat i en el retrocés que suposaria la reforma, que des del govern central, es vol portar a terme, per la notable reducció de competències i recursos que comportaria.

 

Entre les noves accions presentades, hi ha la creació de la nova Sectorial de Joves Empresaris, que segons ha explicat el seu president, Miquel Camps, "pretén donar servei, des dels ajuntaments, als joves emprenedors que vulguin crear i consolidar els seus negocis, oferint assessorament, cobertura i acompanyament en aspectes burocràtics, i d'accés al crèdit i als mercats internacionals".

 

Un altre projecte esmentat és el programa "Avança" que s'ofereix a les PIMES per fer una diagnosi de les seves necessitats financeres i estudiar el ventall de solucions amb un acompanyament bancari.

 

Des de PIMEC del Baix Llobregat el seu president, Ramon Pons, ha lloat "el paper que han fet i fan els ajuntaments amb unes polítiques de promoció econòmica acurades i amb projectes, com els vivers d'empreses, que donen els seus fruits". Pons ha afirmat que "el pitjor de la crisi ja ha passat" i que "a partir de l'estiu començarem a crèixer". El president el Consell Comarcal i alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, també és optimista en aquest sentit, i després de lloar "les grans potencialitats del Baix Llobregat en matèria econòmica" ha precisat que "els grans reptes són el turisme i l'impuls d'empreses que treballen en el sector del coneixement" tot recordat que "el passat estiu vam obtenir molt bones xifres en ocupació hotelera".

 

Balsera ha fet una ferma defensa del món local tot, cercant "el suport i complicitat del món empresarial i també de la societat civil" afirmant que "la reforma que des del govern central serà molt nociva i suposarà un greu retrocés" i si bé considera que "potser cal fer correccions per evitar duplicitats de competències i per assolir un millor finançament, el que no es pot fer és desempoderar la societat civil i l'empresa. Reclamem el creixement de la proximitat i no el seu decreixement".

 

Balsera ha valorat molt positivament aquesta 5 trobada dels ajuntaments amb les pimes, "perquè es una antena permanent amb el món empresarial respecte a le decisions que nosaltres podem prendre" i ha recordat que "de totes elles n'han sorgit idees que s'han transformat en accions concretes que han permès millorar en matèria de promoció econòmica" i ha posat com a exemples algunes infraestructures "des del soterrament de les vies a Sant Feliu a l'arribada del tren a la nova terminal de mercaderies al port.

Vídeo: Marc Farré

Conveni pel desenvolupament econòmic del Parc Agrari L'acord, formalitzat aquest divendres, entre el Consell Comarcal i la Generalitat de Catalunya, pretén desenvolupar l'agricultura periurbana del Baix Llobregat

El president del Consell Comarcal Joaquim Balsera i el conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat Josep Maria Pelegrí, han signat, aquest divendres, un conveni per tirar endavant un programa de desenvolupament de l'agricultura periurbana al Baix Llobregat.

 

Segons l'acord, que té una durada de 6 mesos, amb possibilitat de prorrogar-se 6 mesos més, la Generalitat aportarà, amb càrrec seu, un tècnic que elaborarà un anàlisi de l'agricultura a la comarca, un pla estratègic de desenvolupament i un programa d'actuacions dinamitzadores de les explotacions i del sector agrícola que tindran en compte el foment de la modernització de les explotacions, la valoració de les produccions i l'accés al mercat de proximitat. El Consell Comarcal, de la seva banda, nomenarà un tècnic perquè doni suport al treball i facilitarà les contactes i accés a les persones entitats o ajuntaments que puguin aportar informació o opinions necessàries.

 

El Pla d'Actuacions es desenvoluparà tenint en compte àmbits com les infraestructures de reg i camins, la normativa, els serveis, la producció i la comercialització i serà analitzat per una Comissió de Coordinació que estarà formada per dos representants tècnics de cadascuna de les entitats signants que es reunirà, com a mínim cop al mes i que adoptarà acords per consens. Per al president del Consell Comarcal, Joaquim Balsera, l'acord "suposa poder posar desenvolupar, encara més, les 3900 hectàrees del nostre Parc Agrari perquè puguin ser font de riquesa i esdevenir el rebost de Barcelona de manera productiva i eficaç". Balsera precisa que "el conveni permet avançar també en la línia de recuperar sòl de cultiu abandonat amb polítiques de formació creant, així, ocupació".

 

El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat, Josep Maria Pelegrí, explica que "el conveni demostrarà que som capaços de tenir col·laboracions institucionals sense cap cost extra per recuperar i les arrels agrícoles de la comarca i fer competitives les explotacions perquè tinguin garantida la seva continuïtat"

 

L'acord defineix l'agricultura del Baix Llobregat com a "diversa, amb llarga tradició, un marcat caràcter periurbà i amb explotacions bàsicament familiars", amb horta i fruiters de regadiu al delta i la vall baixa, que és la zona productiva més rellevant, cirerers a les muntanyes de la serralada litoral, vinya i fruiters de secà a la depressió prelitoral, i olivera a les muntanyes del peu de Montserrat.

 

El conveni entén que "els espais agrícoles del Baix Llobregat tenen un paper important en la qualitat ambiental de la comarca, ja que, a més de la funció productiva, tenen un paper rellevant en la conformació del paisatge, l'equilibri dels usos del territori i la preservació de la biodiversitat" i posa en valor "la seva ubicació dins de l'àrea metropolitana, com a font d'oportunitats per accedir de manera directa als consumidors finals".

El Centre de Suport a l'Empresa obté una valoració de 9 en els seus serveis La valoració correspon a l'opinió que han expressat els usuaris i usuàries respecte als diferents serveis que ofereix l'equipament

El Centre de Suport a l'Empresa (CSE) compta amb un certificat de qualitat des de maig de 2003, segons la norma UNE_EN_ISO 9001:2008 en les seves àrees d'activitat. L'entitat certificadora de 2012 és TÜV Sud Management Service. La certificació en qualitat implica descriure els procediments i processos de cadascun dels serveis, recursos i mitjans dels quals disposa el CSE per posar en pràctica la política de qualitat i aconseguir l'assoliment dels objectius proposats.

 

A l'any 2012 la satisfacció global dels usuaris dels diferents serveis ha obtingut una puntuació de 9,3. Aquest resultat és fruit de mesurar l'opinió dels usuaris i usuàries de tots els serveis del centre com ara la borsa de treball, el servei d'orientació per cercar feina, el servei de creació d'empreses, les consultes empresarials i la formació dirigida a persones desocupades, persones emprenedores i empreses, entre d'altres.

 

La tinenta d'alcalde de Promoció Econòmica, Urbanisme, Medi Ambient i Planificació Estratégica, Raquel Sánchez, ha expressat la seva satisfacció per la bona valoració dels processos i serveis que s'ofereixen al Centre de Suport per part de les persones usuàries: "És una bona notícia perquè hem de tenir en compte que són moments complicats i en moltes ocasions les consultes estan marcades per un element d'angoixa i requereixen una atenció i un assessorament personalitzats".

 

Per a Raquel Sánchez, aquesta puntuació de 9,3 "és també un reconeixement a la feina dels professionals que s'hi dediquen, un reconeixement que també fem extensiu des de l'equip de govern perquè aquests treballadores i treballadores tenen un esperit de permanent de millora que coincideix amb la voluntat del govern municipal de facilitar les coses, d'atendre a la ciutadania per sobre de tot en un àmbit, el de la promoció econòmica, que és una de les nostres prioritats".

 

Al llarg de l'any passat, 715 persones van ser informades per cercar feina i inscrites a la borsa de treball. Es van gestionar 141 ofertes de treball i 1085 currículums que es van enviar a empreses. Es van fer 320 entrevistes d'orientació per cercar feina i 200 persones van participar en sessions i accions de formació per a persones emprenedores i empreses. A més, durant el 2012 es van realitzar 1145 hores de formació en tres cursos ocupacionals per a persones desocupades, es van atendre 110 consultes d'empreses, es va informar a 150 persones emprenedores i es van crear 23 empreses.

 

De cara a aquest 2013, les prioritats passen per seguir oferint el millor servei a les persones usuàries del Centre de Suport a l'Empresa, amb eficàcia i eficiència. Una atenció pensada sempre en aconseguir la màxima satisfacció en el marc de les polítiques de promoció econòmica establertes per l'equip de govern i la filosofia de millora contínua. L'objectiu últim de tot plegat és oferir un servei de màxima qualitat.

Vídeo: Josep. A. Moreno/ Lluís Martínez

Es crea una plataforma de PIMES del Baix Llobregat que pretén competir amb les grans empreses La iniciativa compta amb el suport d'Innobaix i aplega a vuit empreses amb un volum de facturació anual superior als 70 milions d'euros

PSIntegrals-Plataforma de Serveis Integrals es va constituir com a societat anònima el passat mes de gener però no ha estat fins avui que s'ha presentat als mitjans de comunicació en una trobada informal. La plataforma integra a vuit empreses del Baix Llobregat que s'han unit amb la intenció de superar les seves limitacions com a PIMES per tal de poder assolir un model de producció sostenible que els permeti subsistir en el futur. Sergi López, conseller delegat de PSIntegrals, així ho destaca quan ens explica que el principal objectiu seria "agafar múscul financer i solvència tècnica per poder contrarestar a les grans empreses, i en aquest cas contrarestar vol dir anar al joc del mercat, pujar fort i tenir oportunitats per seguir navegant cap endavant". Segons López, si no es porten a terme iniciatives com aquesta el teixit empresarial de la PIME patirà greus dificultats d'aquí a dos o tres anys. La plataforma neix arran de la detecció en certs municipis de la comarca de la necessitat de serveis integrals a la comunitat. D'aquesta manera, PSIntegrals "posa a l'abast uns engranatges estructurals amb els quals estem en diferents punts del territori en diferents centres de treball i amb diferents persones que poden donar resposta tant de caire estratègic com comercial o estructural, per posar uns exemples".

 

El president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Joaquim Balsera, ha destacat que Innobaix és cabdal des del punt de vista del desenvolupament de la promoció econòmica ja que la seva funció és "crear noves empreses". Per tant, el recolzament a PSIntegrals des del Consell Comarcal és necessari tenint en compte que "el nivell d'inversió de la Generalitat de Catalunya en el Baix Llobregat per la creació de noves empreses és zero". Balsera ha posat l'accent en aquest punt i ha destacat que "el Consell Comarcal no té competències en aquesta matèria i hem fet més que qui té les competències". El president del Consell Comarcal posa com a exemple els plans d'ocupació i assegura que el Consell i l'Àrea Metropolitana son les úniques administracions que han fet aquests tipus de plans a la nostra comarca. Balsera destaca, doncs, que el Consell Comarcal, "a través d'Innobaix i d'altres accions som la única administració, en unió amb els Ajuntaments, que estem actuant en aquesta matèria en el territori".

 

De la seva banda, Luis Bahamonde, que és el president d'Innobaix, ha defensat aferrissadament la creació de treball a nivell de PIMES amb una dada força significativa: "si cada PIME catalana contractés només a una persona, s'acabaria l'atur a Catalunya". Bahamonde recorda "que també Europa diu que si ens volem sortir d'aquesta crisi hem d'impulsar que les PIMES creïn treball, a Europa no parlen de les grans empreses ja que sense PIMES les grans no vindrien a instal·lar-se". Bahamonde posa exemples gràfics d'aquesta paradoxa quan diu que "no hi hauria una Seat a Martorell si no hi hagués una xarxa de PIMES que li donés subministrament, i Nissan no hauria renovat per fer el seu vehicle si no tingués una xarxa de PIMES que li donés productes". Bahamonde no subestima la importància de les grans empreses però té molt clar que "interessa que vinguin a instal·lar-se al territori per potenciar la xarxa de PIMES, però sense PIMES tampoc vindran al nostre territori".

 

Les vuit empreses que formen part de PSIntegrals són Convi Sistemas der Seguridad, Ferrer Ojeda, Freematica Software Development, Net-Expres, Policlinic Domiciliary Care Services, Prvenció Informatitzada Aplicada, Senfo (Serveis Educació No Formal), i Advisual Global Communication.

Parker Olaer tancarà el 4 d'abril el seu centre a Gavà i planteja un ERO de mobilitat geogràfica Segons els sindicats, l'empresa no dona cap altra opció als treballadors que traslladar-se a Madrid o acceptar un acomiadament de 20 dies per any

Fa uns dos mesos que Parker Olaer, amb seus de treball a Gavà i a L'Hospitalet de Llobregat, va presentar un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) per mobilitat geogràfica per tal de procedir al tancament definitiu d'aquests dos centres de treball. Davant de la impossibilitat d'arribar a un acord, els treballadors s'han manifestat a les portes del centre de L'Hospitalet per demanar a l'empresa un tracte més just. Segons els sindicats, Parker Olaer no els ha donat cap marge en la negociació que es va establir amb els treballadors i els ha ofert només la possibilitat d'anar a treballar a Madrid o acceptar un acomiadament que, amb la llei a la mà, seria de 20 dies per any treballat. Segons Xavier Sanchís, que és un dels representants dels treballadors, l'empresa "en teoria justifica econòmicament l'ERO però no hi ha cap mena de justificació, senzillament volen tancar els dos centres i ens volen acomiadar pagant el mínim possible que marca la llei, que són 20 dies per mobilitat geogràfica". Els treballadors demanen a l'empresa que es faci un acomiadament improcedent tot i que Sanchís deixa clar que els treballadors "òbviament voldríem seguir treballant però l'empresa no ens ha donat la oportunitat de mantenir oberts els dos centres de Barcelona". Segons Sanchis, "l'únic punt en que l'empresa ha volgut negociar ha estat en el de les indemnitzacions", tot i que amb un marge de maniobra molt pobre ja que "ha accedit a pagar 23 dies per any treballat i, en el millor dels casos, 25 dies".

 

Parker va comprar Olaer l'any passat i és una multinacional nord-americana que té en nòmina més de 58.000 treballadors i que, segons fonts sindicals, factura 13.000 milions de dòlars i preveu un creixement per aquest 2013 del 5% amb un increment de vendes a nivell local també del 5%. En total hi ha 31 famílies afectades per aquest ERO entre els dos centres de treball barcelonins. En teoria, el dia 4 d'abril es tancaran definitivament aquests dos centres, el de Gavà i el de l'Hospitalet, i se suposa que els treballadors haurien d'incorporar-se a treballar a Madrid. Tot i això, ara ja s'ha acabat la negociació col·lectiva i els treballadors han iniciat una demanda judicial en considerar l'ERO com a no correcte, un procés que es pot allargar fins a tres mesos. Els treballadors, d'altra banda, també han demanat la suspensió immediata de la decisió de tancar l'empresa fins que els jutjats no es pronunciïn ja que, si finalment se'ls hi dona la raó, el tancament ja serà un fet irreversible. El dijous 21 de març hi ha prevista una nova reunió amb l'empresa per tal de mirar d'acostar posicions.

Etiquetes: Actualitat Economia
Vídeo: Marc Farré/ Lluís Martínez

PIMEC Joves Empresaris presenta la seva cartera de serveis a Gavà El centre de Suport a l'Empresa esdevé l'equipament municipal des d'on aquest ens dóna cobertura als nous emprenedors

PIMEC Joves Empresaris de Catalunya ha triat Gavà per explicar els serveis que ofereixen als empresaris joves que volen tirar endavant el seu negoci. A GavàA Gavà, la delegació treballa des de ja fa algun temps oferint assessorament i cobertura en temes burocràtics i de finançament

 

Miquel Camps, president PIMEC joves, explica que "tot sovint, el que passa és que hi ha joves amb talent i un gran coneixement del seu producte, però que es troben perduts en temes externs, com ara els tràmits administratius o aspectes com la morositat i aquí és on nosaltres els ajudem per vetllar pels seus interessos i perquè no se sentin sols."

 

Camps ha recordat que "PIMEC organitza també jornades de netwoorking, trobades i formació" i que "actua com agent social, la qual cosa és clau per poder vehicular propostes i fer-les arribar a bon port". També ha lloat "el bon funcionament del Centre de Suport a l'Empresa de Gavà i la bona disposició de l'alcalde, Joaquim Balsera, alhora d'afrontar aquests projectes".

 

Sergi Fuster, delegat de PIMEC Joves a Gavà, precisa que "a la nostra ciutat hi han molts joves empresaris amb molta il·lusió i força. Nosaltres ho notem amb el degoteig de persones del territori que venen per col·laborar, professionals que busquen feina i molta gent amb idees noves. Veig que hi ha ganes de transformar la situació en l'actual context de dificultat econòmica".

 

La tinenta d'alcalde de l'àmbit de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Gavà, Raquel Sánchez, ha afalagat les iniciatives i serveis que ofereix PIMEC i considera "essencial poder estar al costat dels qui inicien nous projectes, especialment la gent jove, que possiblement té menys experiència i necessita acudir en aquests espais". Sánchez ha ofert Gavà com a territori per als nous emprenedors que estiguin estudiant ubicació tot destacant "les grans potencialitats de la nostra ciutat a nivell d'infraestructures, connexions i on portem temps treballant per afavorir l'obertura de noves activitats amb el Pla d'Activació Econòmica"

 

Sánchez ha dit que "després de Setmana Santa posarem en marxa la Finestreta Única Empresarial que permetrà canalitzar, en un únic espai punt, consultes i tràmits de l'activitat econòmica". Sánchez ha destacat també "l'èxit del projecte 6+6" i s'ha referit a tots el paquets de bonificacions encaminades a ajudar a la petita i mitjana empresa, perquè segons reconeix, "són el veritable motor de l'economia a Catalunya."

Vídeo: Marc Farré/ Lluís Martínez

Una entitat bancària de Gavà pacta amb una veïna de L'Hospitalet per posar fi a un conflicte hipotecari L'oficina de La Caixa a la Rambla es veu forçada a l'acord a causa de la pressió de dotzenes de persones que han ocupat la sucursal aquest matí

Ha estat necessari el concurs decisiu de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca per tal de resoldre la seva situació, però la Isabel Fernández, veïna de l'Hospitalet de Llobregat, avui pot respirar una mica més tranquil·la. El seu cas s'arrossega des de 2008, quan a l'oficina de La Caixa de la Rambla de Gavà li van proposar contractar uns productes anomenats Swaps per associar-los a dues hipoteques que tenia, una del seu pis de L'Hospitalet i l'altra d'un local de Gavà on regenta un negoci. El funcionament d'aquests productes es força complex, però val a dir per fer-los entenedors que es tracta d'unes cobertures que asseguren un sostre en cas de pujada de l'Euribor, però si aquest índex baixa del nivell pactat és l'usuari el que ha d'assumir la diferència. Aquesta darrera part es la que, segons la Isabel, en el banc no li van explicar, i amb l'enfonsament de l'Euribor en els darrers anys aquesta dona s'ha trobat en la delicada situació d'haver d'afrontar les dues hipoteques més dos rebuts mensual força considerables.

 

Entorn de les deu del matí la Isabel s'ha presentat amb dotzenes de membres de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) i han entrat en la sucursal de La Caixa per pressionar al director a parlar i a negociar. L'acció dels membres de la PAH contra la sucursal ha estat contundent: han llençat bombes fètides, han deixat el terra ple de papers i de confeti, han tacat mobiliari i han enganxat cartells de denuncia a tot arreu. Però segons fonts de la plataforma, ni tan sols amb aquest panorama i amb la sucursal literalment envaïda pels membres de la PAH el director s'ha avingut a parlar-hi. Ha estat a suggeriment dels Mossos d'Esquadra i de la Policia Local que finalment el director ha accedit a reunir-se amb la Isabel. Després de poc més d'una hora, la Isabel, entre plors, ha sortit del despatx del director i ha explicat que "ha vingut el delegat de zona que ha al·lucinat perquè no tenien ni idea del que estava passant, ni de que cinc mesos després de la signatura el procediment seguia en curs, ni que m'havien cobrat les costes judicials". Finalment la Policia ha anat als jutjats per tal de comprovar que efectivament el procediment està aturat i se li ha abonat tots els diners de les costes judicials. D'aquesta manera, la situació de la Isabel queda regularitzada: el seu pis queda amb el lloguer social d'uns 400 euros derivat de la dació en pagament i el procediment judicial relatiu al local de Gavà queda aturat.

 

Gemma Campos, membre de la PAH del Penedès que és la secció que avui ha donat recolzament a la Isabel, s'ha declarat satisfeta amb la resolució d'aquest cas i assegura que aquesta mena d'accions "són l'últim recurs, quan es porten a terme és perquè abans s'ha intenta arribar a un acord amb l'entitat i s'ha parlat diverses vegades". Campos es lamenta de que "desgraciadament els bancs no solen reaccionar fins que muntem aquest tipus d'accions".

 

L'acció d'avui ha estat el final d'un llarg i tortuós camí que va començar quan la Isabel va recórrer judicialment contra aquests Swaps que van fer que arribés a pagar 1.900 € per la hipoteca del local ubicat a Gavà i 3.000€ per la del seu pis de L'Hospitalet. Va guanyar el judici, però el banc va apel·lar i va acabar executant un desnonament en el pis. Aquest conflicte va acabar amb una dació en pagament i amb un lloguer social, és a dir, que el banc va arrendar el propi pis a la Isabel amb un lloguer mensual. Però segons l'afectada, "el banc va deixar de cobrar-li el lloguer mensual amb la intenció de procedir al desnonament", acció que efectivament el banc va intentar de tirar endavant de nou tot i quer finalment es va poder aturar. Pel que fa al local de Gavà, la Isabel denuncia que "la oficina de Gavà va enviar per error l'ordre de desnonament al meu germà, que originalment havia participat en la compra però que ens havia venut la seva part al meu marit i a mi". Això va provocar un embolic que suposadament va acabar quan el banc "va assegurar que retiraria la demanda contra el meu germà, que va patir una crisi d'ansietat i fins i tot va haver de ser ingressat, però aquesta demanda mai va arribar". Després d'intentar aturar el procediment en diverses ocasions, "el banc va cobrar les costes judicials d'un procés que en teoria estava aturat". 

 

Tot i que la Isabel té el seu local a Gavà, cal destacar que en aquest cas no han actuat els serveis socials gavanencs perquè ella no és veïna de la nostra ciutat, però el protocol de l'Ajuntament estipula que en aquest tipus de casos amb afectats veïns de Gavà sí que s'aporta d'ofici tot el recolzament necessari per part de serveis socials.

Etiquetes: Actualitat Economia
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

bannerpdf

Això és gavatv.cat

Roca: Històries paral·leles / Museu, fins el 23/09

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Mane Ferret, "Amor del bueno"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.