Promoció del comerç local PDF Imprimeix Correu electrònic
Javi Cózar   
dimarts, 21 de novembre de 2017 14:51

ramon-castellano-urban-shopping

Castellano, amb una imatge de la campanya

Gavà i altres quatre municipis del Delta promouen el comerç de proximitat per Nadal

La campanya arrenca avui i vol transmetre la idea que el petit comerç configura en realitat una gran oferta

Gavà és un dels cinc municipis del Delta del Llobregat que promouen la campanya “Quina gran compra!”. La intenció de la campanya, que tot just arrenca avui, és promoure el comerç de proximitat de cara a les dates Nadalenques.


Ramon Castellano, que és tinent d’alcalde de Comerç i Promoció de la Ciutat, ha assegurat que “l’Ajuntament de Gavà treballa amb el comerç local evidentment no només la campanya de Nadal, sinó que treballa al llarg de tot l’any dia rere dia, però també és veritat que l’època de Nadal és un moment de força compra i per tant el comerç local necessita més que mai posar-se en valor i tenir aquest recolzament”.


Els altres municipis a banda de Gavà que promouen aquesta iniciativa són Viladecans, Castelldefels, Sant Boi i El Prat. És el segon any consecutiu que aquests ajuntaments es posen d’acord per posar de relleu els valors del comerç local mitjançant la marca comuna “UrbanShopping”.


Segons explica Castellano, els cinc ajuntaments “estem molt satisfets perquè el sector del comerç acull aquesta campanya amb gratitud, i perquè els cinc municipis des del primer moment hem aconseguit fer un exemple de treball transversal i d’optimitzar recursos que no tenia precedents i que pot ser un exemple de futur per a molts altres territoris”.


La campanya s’allargarà fins el 7 de gener i el lema d’enguany és “UrbanShopping. El comerç petit no té res de petit”. Així es vol transmetre la idea que el petit comerç és la suma de molts esforços que configuren en realitat una gran oferta comercial.


Ramon Castellano destaca que l’Ajuntament està “satisfet i content perquè vam posar en marxa aquest projecte amb tota la bona voluntat i la il·lusió de no només recolzar al petit comerç sinó també de posar-lo en valor, i ens adonem de que en realitat el petit comerç és molt gran quan som conscients d’aquests valors que trobem en ell i que no trobem en altres elements comercials com ara les grans superfícies”.


La campanya té imatges específiques per als diferents segments comercials com ara l’equipament de la llar, la roba i els complements, l’alimentació o les joguines. Les diferents imatges s’adapten a cadascun dels cinc municipis a través de múltiples formats i canals com ara publicitat exterior, retolació d’autobusos interurbans o publicitat en premsa escrita.

Darrera actualització de dimarts, 21 de novembre de 2017 14:59
 
Turisme PDF Imprimeix Correu electrònic
Rosa Yélamos   
dimecres, 22 de novembre de 2017 02:02

hotel-ac-221117

Creixement del turisme al Baix Llobregat

La comarca es va situar l’any passat en la segona posició de la demarcació de Barcelona superant el milió de viatgers

El Baix Llobregat va rebre més d’un milió de visitants el passat any, convertint-se en la segona comarca amb més volum de la demarcació de Barcelona (menys el Barcelonès i després del Maresme). Així ho reflecteix l’Informe sobre “Activitat turística a la Destinació de Barcelona”, elaborat per Turisme de la Diputació de Barcelona.

 

La comarca va rebre un 5% més de viatgers en hotels, el que significa més de 50.000 turistes més. D'aquesta manera, tal com assenyala l'estudi, el turisme és una activitat molt significativa en el conjunt de l'estructura econòmica comarcal.

 

D'altra banda, els indicadors d'evolució turística del Baix Llobregat van presentar un creixement del 0,3% en el nombre de places dels establiments hotelers, és a dir, 30 places noves, i els càmpings i els establiments de turisme rural van mantenir el nombre de places estables respecte al 2015. D’altra banda, les places d'apartaments turístics i habitatges d'ús turístic (HUT) van aportar al Baix Llobregat un total de 867 i 968 places respectivament. Aquestes representen per a la comarca un augment d'un 4,1 % en apartaments i un 63,2 % en HUT.

 

El volum de turistes allotjats en hotels es va incrementar un 13,9 % (144.822 en nombres absoluts). A més a més, el grau d'ocupació hotelera va créixer 12,7 pp, molt en línia amb l'ocupació mitjana de l'entorn de Barcelona.

 

El turista del Baix Llobregat va ser el perfil d’un home (66,1 %), amb una edat mitjana de 44 anys. El lloc de residència va ser principalment l'estranger, un de cada dos turistes foren internacionals. Així, Catalunya només va representar el 14,3 % dels turistes i de les províncies d'Espanya el 26,1 %, és a dir, pràcticament un de cada quatre turistes. Pel que fa a les nacionalitats estrangeres destaca la francesa amb un 10,3 %, seguida de l'anglesa amb un 6,3 % i la italiana amb un 6,1 %.

 

D’altra banda, la despesa de l'allotjament per persona i nit es va situar per sobre de la mitjana de l'entorn de Barcelona amb 56,9 €, 10 € per sobre. En la mateixa situació es troba la despesa durant l'estada per persona i nit, que es va situar en els 52,5 €.

 

El 60 % dels turistes de la comarca van viatjar acompanyats per la família, el 29 % amb la parella i el 33 % amb els fills. Les motivacions per visitar el Baix Llobregat es troben bastant repartides entre vacances i/o oci i professionals, 47,1 % el vacacional i 40,6 % el professional.

 

El transport més utilitzat per arribar a la destinació va ser l'avió, 59,5 %, principalment per les bones comunicacions que té la comarca del Baix Llobregat on es troba el mateix aeroport de Barcelona-el Prat. El següent mitjà més utilitzat va ser el vehicle propi (27 %).

 

L'allotjament més utilitzat a la comarca del Baix Llobregat és l'hotel (82,1 %), que creix quasi un 2% respecte l'any passat, seguit del càmping (11,5 %), cosa que es correspon amb els diferents pesos de les tipologies d'allotjament de l'estructura de l'oferta turística del Baix Llobregat.

 

Respecte el nombre de nits d'estada al Baix Llobregat, un 27,7 % s'està 1 nit; el 22,2 %, 2 nits; el 15,2 %, 3 nits; però es destaca que el 12,8% està entre 6 i 10 nits. Aquest repartiment situa l'estada mitjana a la destinació en 4,0 nits, pràcticament una nit per sota de la mitjana de l'entorn de Barcelona.

 

Pel que respecta a la cerca d'informació sobre la destinació, destaquen els mitjans tecnològics com Internet, les xarxes socials i els blogs en primer lloc amb un 47,7 % i un important 28,8 % relatiu a les empreses i els centres d'estudi. Aquesta dada, juntament amb la motivació principal i altres de les variables que s'han analitzat, posen de manifest la importància del turisme de negocis per a aquesta comarca. A més a més, el percentatge corresponent a l'empresa en la variable de les fonts d'informació és, en el cas del Baix Llobregat, el més alt de tot l'entorn de Barcelona.

 

La valoració global de l'estada se situa en els 8,2 punts sobre 10, el mateix que la mitjana de l'entorn i d'entre els aspectes a puntuar, els millor valorats han estat el caràcter i l'amabilitat de la gent (8,6), la seguretat (8,4) i les platges (8,4).

Etiquetes: Turisme
Darrera actualització de dilluns, 20 de novembre de 2017 14:10
 
<< Inici < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Següent > Final >>

Pàgina 1 de 193

bannerpdf

Economia

Això és gavatv.cat

10 anys de l'Espai Maragall

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Marc Grau - "Eden of love"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.