Repunt del turisme PDF Imprimeix Correu electrònic
Rosa Yélamos   
dilluns, 2 de març de 2015 02:34

hotel-ac-020315Entrada de l'hotel AC, a Gavà Mar.

Augment de l’ocupació hotelera al Baix Llobregat al 2014

La procedència del client dels establiments hotelers es distribueix de manera igual entre estrangers i nacionals. També ha pujat la demanda de lloguer d’apartaments

L'ocupació hotelera a la comarca al 2014 va ser del 61,5%, la qual cosa significa quatre punts percentuals més que l'any anterior. Als apartaments, aquest increment és de dos punts (situant-se en el 59% del total de l'oferta). Aquests són les principals dades que es desprenen del darrer informe fet públic per l'Observatori Comarcal.

 

En set dels dotze mesos de l'any, l'ocupació de 2014 supera l'observada en els dos anys anteriors. Els mesos de juliol i agost segueixen sent els de major ocupació i els mesos de març i abril són els que han experimentat un major augment.

 

En la majoria dels mesos, els establiments d’una i dues estrelles són els que presenten un percentatge d'ocupació més elevat. En els mesos d'estiu els establiments de categoria superior presenten el major percentatge d'ocupació de la comarca i els mesos de maig, juny i octubre els establiments d’una i dues estrelles registren els majors percentatges d'ocupació.

 

Quant a les tarifes en els establiments hotelers de la comarca disminueixen; mentre que als apartaments continuen augmentant. Segons zones territorials, la zona Delta és la que presenta les tarifes més altes (al febrer arriba als 77 euros). Les tarifes més baixes es registren a la zona Nord en el mes d'agost (48 euros) i en els establiments d’una i dues estrelles en el mes de desembre (41 euros). La disminució constant de les tarifes ve acompanyada de l'increment de la seva ocupació.

 

Un altre de les dades que recull l'informe és la mitjana de nits d'estada dels clients dels hotels i apartaments de la comarca, que se situa en les dues nits.

 

La procedència del client dels establiments hotelers es distribueix de manera igual entre estrangers i nacionals. Als apartaments, en canvi, predomina el client estranger (57% del total de la seva ocupació). Respecte en 2013 cal destacar l'increment del client madrileny (augmenta un punt percentual i representa el 16% del total de l'ocupació espanyola) i britànic (creix 0,4 punts percentuals i representa el 10,8% del total de l'ocupació estrangera) als hotels del Baix Llobregat.

 

Als apartaments també destaca el major nombre de clients madrilenys (creixen 3 punts percentuals i suposen el 18% del total de l'ocupació espanyola) i britànics (creix gairebé en 3 punts percentuals i suposen el 10% del total de l'ocupació estrangera).

 

Els negocis són el principal motiu de l'estada dels clients en els establiments hotelers. El 2014 és l'any que registra un major percentatge de client vacacional en els mesos d'estiu (de ser el 46% en el 2008, 60% en 2013 a suposar el 62% del total dels clients del Barcelona).

 

El 52% del total de les estades es produeixen per negocis i el 35% per vacances. Els esdeveniments concrets (reunions familiars, trobades ..) (6%), les activitats esportives (4%) o salut (3%) són els altres els motius principals en la pernoctación en els establiments hotelers.

Etiquetes: Economia Turisme
Darrera actualització de divendres, 27 de febrer de 2015 12:55
 

bannerpdf

Economia

Això és gavatv.cat

Gavà, Naturalment

Els cinemes d'abans a Gavà

Minuts Musicals: Panam - "River"

Cuinem a casa: Tiramisú

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.