Turisme PDF Imprimeix Correu electrònic
Rosa Yélamos   
diumenge, 6 de setembre de 2015 23:00

hotel-ac-020315Els clients provinents de Catalunya, Madrid i València van concentrar el 59% dels clients espanyols que s’allotgen a la comarca. 

L’ocupació hotelera al Baix Llobregat al segon trimestre va ser del 76,9%

És la més elevada dels darrers set anys i supera a la del conjunt de Catalunya i a la de la província de Barcelona

L’Observatori Comarcal ha donat a conèixer l'ocupació hotelera i d'apartaments del segon trimestre de 2015 en el Baix Llobregat. Segons les dades publicades hi ha hagut un augment tant respecte el trimestre anterior com respecte el mateix trimestre de 2014. Així, en el segon trimestre de 2015 ha estat de gairebé el 77% a hotels i del 73% a apartaments del Baix Llobregat. Una ocupació superior al conjunt de Catalunya (64%) i a la de la província de Barcelona (69%), i que és la més elevada dels darrers set anys a la comarca.

 

Les principals motivacions dels clients en els hotels i apartaments de la comarca han estat els negocis i les vacances (el 51% dels clients van pernoctar per negocis, el 37% per vacances i el 7% per activitats esportives). Augmenta de manera progressiva el pes de les activitats esportives en les motivacions d'estada dels clients dels hotels del Baix Llobregat.

 

El 7% dels clients d'aquest trimestre, van pernoctar al Baix Llobregat per aquest motiu. En aquest sentit, el segment de l’ocupació principal de la comarca va ser el client individual (el 63%). El 52,9% dels clients provenien del mercat espanyol –tot i que disminueix respecte l’anterior trimestre però augmenta respecte el segon trimestre de l’any anterior- i el principal motiu d’estada ha estat negocis (el 51% del total). Els clients provinents de Catalunya, Madrid i València van concentrar el 59% dels clients espanyols que s’allotgen a la comarca. El client estranger va venir principalment de França, Alemanya i Regne Unit (representant gairebé el 41% del total de clients estrangers).

 

D’altra banda, els establiments que han presentat major percentatge d’ocupació han estat els de categoria inferior i els ubicats en la Zona Centre. El principal canal de reserva ha estat el directe (41% del total de reserves). Les reserves per internet es concentren a la zona Delta i als establiments d’1 i 2 estrelles. A més, els establiments de categoria superior i els de la zona Delta són els que van registrar un major volum de grups.

 

Van augmentar les tarifes de les habitacions respecte el primer trimestre de 2015 (0,8 euros més) com també respecte el mateix trimestre de l’any anterior (2,8 euros més). El preu mitjà d’una habitació en el segon trimestre del 2015 va ser de 61,3€. La diferència tarifària entre els establiments de major i menor categoria fou de 21,3 euros, i per zones, la Delta ha estat la que ha ofert una tarifa més elevada.

Etiquetes: Economia Turisme
Darrera actualització de dilluns, 7 de setembre de 2015 07:49
 

bannerpdf

Economia

Això és gavatv.cat

Gavà, Naturalment

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Mane Ferret, "Amor del bueno"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.