Establiments comercials PDF Imprimeix Correu electrònic
Javi Cózar   
dimarts, 15 de març de 2016 14:08

estudi-consumidorsCastellano, aquest matí conversant amb la propietària d'un comerç gavanenc

L'Ajuntament impulsarà accions per millorar i garantir els drets dels consumidors i usuaris

Ramon Castellano ha presentat avui, Dia Mundial dels Drets dels Consumidors, un estudi sobre consum a Gavà

La informació dels aspectes bàsics de consum que ofereixen als seus clients els establiments comercials de Gavà és millorable. Aquesta és la principal conclusió d’un estudi que ha portat a terme l’Ajuntament gavanenc, amb el suport tècnic de la Diputació de Barcelona, sobre 121 comerços de la nostra ciutat. Va ser el passat octubre de 2015 quan l’Ajuntament de Gavà, com a garant de la defensa dels drets dels consumidors i usuaris, va programar una campanya informativa per avaluar “el grau de compliment de les normatives i garanties que els establiments ofereixen davant del ciutadà”, segons ens ha explicat Ramon Castellano, que és tinent d’alcalde de Comerç de l’Ajuntament de Gavà.


Les conclusions de l’informe que sorgeix d’aquesta campanya són concloents: el 50% dels establiments no disposava de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia; el 50% no disposava de la informació i documentació almenys en català; el 49% exhibia els horaris de forma incompleta; el 27% exhibia els preus de forma incorrecta; i el 23% no lliurava el preceptiu tiquet o factura.


Ramon Castellano no ha dubtat en qualificar d’“alarmants” algunes d’aquestes dades, i és que “tot i que alguns barems són normals, altres com el tiquet o factura, que sempre s’ha de donar; la informació en català; la informació del preu públic dels productes abans que el client els pugui comprar; o fins i tot els horaris dels comerços, que han d’estar exposats, arriben a un incompliment important”. El tinent d’alcalde adverteix que “l’Ajuntament de Gavà, per tal de defensar els interessos i els drets dels consumidors, ha d’avançar en la conscienciació del comerciant respecte al deure del compliment de la normativa”.


És precisament en aquest sentit que l’Ajuntament ha avaluat propostes d’accions de millora per garantir els drets dels consumidors i usuaris i, alhora, proporcionar eines al sector comercial. Entre aquestes eines hi ha un espai dins el Portal Econòmic amb la informació de consum relacionada amb l’espai empresa, connectant directament amb el web de l’Agència Catalana del Consum; la propera inclusió de publicacions periòdiques al diari Bruguers sobre temes de consum; o la realització d’activitats formatives adreçades al sector comercial sobre “Requisits mínims exigibles als establiments”.


Aquesta informació s’ha fet pública avui, 15 de març, aprofitant que es celebra el Dia Mundial dels Drets del Consumidor. Per aquest motiu, l’Ajuntament recorda que disposa d’un servei d’atenció directa i gratuïta per ajudar els consumidors i usuaris a defensar els seus drets: és l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). Montse Sellés, cap de Salut Pública i Consum de l’Ajuntament de Gavà, destaca que “les persones que poden acudir a l’OMIC són bàsicament residents domiciliats a Gavà que han fet algun ús d’un comerç, ja sigui ubicat a Gavà o a qualsevol altre indret”. Segons ens explica Sellés, “les denúncies que ens arriben són de qualsevol ciutadà, resideixi on resideixi, però referides a un establiment de Gavà, per la qual cosa nosaltres hem de fer la tramitació”.

Darrera actualització de dimarts, 15 de març de 2016 14:28
 

bannerpdf

Economia

Això és gavatv.cat

Roca: Històries paral·leles / Museu, fins el 27/08

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Mane Ferret, "Amor del bueno"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.