MSC Bikes a la Titan Desert PDF Imprimeix Correu electrònic
Javi Cózar   
dijous, 25 d'abril de 2013 13:49

marc-guasch-msc-bikes-titan-desert

Guasch, provant el model de bici amb que competirà

L’empresa gavanenca MSC Bikes fabrica un model de bicicleta que participarà a la Milenio Titan Desert

El pilot de motos Marc Guasch serà l’encarregat de portar-la al llarg dels 600 quilòmetres de la prova

L’empresa gavanenca MSC Bikes ha fabricat un model de bicicleta per tal de competir a la Milenio Titan Desert, una de les curses en bicicleta més dures que hi ha. El model té unes prestacions molt especials per tal de poder ser competitiu en aquesta prova. Ferran Marias, CEO de MSC Bikes, ens explica que la bicicleta “té suspensió davantera, per tenir el mínim pes possible, i roda de 29 polzades perquè amb aquest diàmetre tan gran permet rodar millor, un major confort sobre la marxa, el que es molt important quan fas desplaçaments de 80 ó de 90 quilòmetres en terra”. La bicicleta pesa només 9,5 quilos ja que s’ha fabricat amb materials molt lleugers com el titani o el carboni que “permeten buscar no només el mínim pes possible sinó també el compromís, és a dir, la màxima fiabilitat”.

 

MSC Bikes participa a la Milenio Titan Desert des de fa 5 anys i cada any ho fa amb un concepte diferent per tal de no repetir el mateix d’un any a l’altre. Enguany han decidit associar-se amb l’equip català Gas Gas i el pilot de motocicletes Marc Guasch, un fet molt important perquè “és important crear sinèrgies entre empreses, i aquí parlem d’una empresa de prestigi com Gas Gas amb els que sempre es poden després trobar moltes vies de col·laboració i d’enteniment”. En referència a Gas Gas, Marias també posa de manifest que “la proximitat és un factor clau” en ser una empresa ubicada a Girona, i també destaca que les dues empreses “tenen una manera molt similar de fer les coses, estem d’acord en molts punts i per tant ens hem avingut molt bé”.

 

La Milenio Titan Desert es correrà entre el 28 d’abril i el 3 de maig i té un recorregut que cada any canvia completament. L’edició 2013 es disputa al Marroc i té sortida a la població de Boumalne Dades, a les muntanyes de Jbel Sarhro, per acabar sis dies després a Maadid. En total els participants correran gairebé 600 quilòmetres amb una mitjana diària de 100 quilòmetres i amb punts veritablement complicats com és el cas del penúltim dia quan la prova passa pel Erg Chebbi, un cordó de dunes de 4 quilòmetres que els corredors hauran de travessar a peu arrossegant les seves bicicletes.


Per pilotar aquesta bicicleta s’ha escollit al pilot de motos Marc Guasch, que ha corregut recentment el Dakar 2013 Perú-Argentina-Chile. El pilot està habituat al treball amb bicicletes perquè les utilitza en els entrenaments tot i córrer amb moto, però el fet de decidir participar en aquesta prova fa només un mes l’ha forçat a “una preparació curta però intensa d’un mes, he deixat completament l’entrenament en moto i he fet només bici, tant mountain bike com carretera, per tal d’acostumar les cames, i crec que arribo en bones condicions”. Guasch destaca que aquesta cursa “té una certa semblança amb el Dakar i ho encararé amb las mateixes ganes i amb la mateixa il·lusió”. A més, els terrenys per on transita la Milenio Titan Desert “els coneixem bé perquè per allà és per on entrenem de cara al Dakar, això no és un avantatge però sí que estem acostumats”.

Darrera actualització de dijous, 25 d'abril de 2013 13:53
 

bannerpdf

Esports

L'agenda del cap de setmana

"Roca: Històries paral·leles" / Museu, fins el 27/08

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Mane Ferret, "Amor del bueno"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.