Arranjament viari PDF Imprimeix Correu electrònic
Javi Cózar   
dimarts, 21 de maig de 2013 11:57
Vídeo: Marc Farré


Gavà arranjarà tota l’avinguda de Bertran i Güell i el tram que queda de l’avinguda del Mar a partir de la primavera de 2014

El projecte permetrà un traçat continu des de la plaça de la Terra fins a la C-245, el que suposarà la unió real entre Gavà Mar i el nucli urbà

L’ajuntament de Gavà ha encarregat a l’Àrea Metropolitana de Barcelona el projecte d’arranjament de l’avinguda de Bertran i Güell i l’avinguda del Mar entre la carretera C-245, en el nucli urbà de la ciutat, i la plaça de la Terra, ja en zona agrícola. L’actuació afectarà sencera l’avinguda de Bertran i Güell, que va des de la mateixa C-245 fins el pont de l’autopista C-32 i tindrà una superfície d’intervenció de 10.537 metres quadrats, i es perllongarà pel tram de l’avinguda del Mar que va des d’aquest pont de l’autopista fins a la plaça de la Terra, en aquest cas amb una superfície d’intervenció molt més petita de 1.933 metres quadrats. El pressupost previst és de 1.690.000 euros, finançats per l’Àrea Metropolitana de Barcelona, i les obres haurien de començar la primavera de 2014, un cop feta la redacció definitiva del projecte i enllestit el procés d’adjudicació, per estar acabades la primavera de 2015.

 

L’alcalde de Gavà, Joaquim Balsera, ha destacat que tota aquesta actuació suposarà la unió efectiva i real entre el nucli urbà i el front marítim, i per tant “és un projecte molt important perquè ja fa anys que treballem en una mobilitat molt més amable de la ciutat amb la connexió de la nostra zona marítima, el barri de Gavà Mar, i el centre de la ciutat, és a dir, salvar aquesta distància d’entre vuit i nou quilometres, que hi ha entre els equipaments de platja i el centre de la ciutat”. Amb aquesta actuació, doncs, Gavà aconseguirà “un gran eix cívic d’unió entre els barris compactats de la ciutat i el barri de Gavà Mar”, eix que, en el seu tram ja existent fins ara, “ha estat un èxit d’utilització per part de la ciutadania pel que fa tant a les zones d’esbarjo com al passeig, que és utilitzat a qualsevol hora del dia”.

 

El tram existent de l’avinguda del Mar entre la plaça de la Terra i el pont de l’autopista C-32 es troba en mal estat de conservació. El paviment presenta una superfície malmesa per l’ús i un ferm irregular degut a les arrels dels pollancres que limiten amb els horts. L’actuació en aquest tram consistirà a realitzar un arranjament sense modificar la tipologia, és a dir, mantenint el seu caràcter de passeig que transcorre per un entorn agrícola. El que es farà, doncs, és tornar a pavimentar la superfície actual amb formigó de color groc i es mantindrà l’arbrat existent d’alineació en el seu llindar amb els camps, així com la cuneta de desguàs en el seu llindar amb la carretera. Serà una intervenció suau i respectuosa amb l’actuació realitzada en el tram inferior de l’avinguda del Mar comprés entre la plaça de la Terra i l’avinguda d’Europa, a Gavà Mar.

 

De la seva banda, l’avinguda de Bertran i Güell, que transcorre majoritàriament per sòl urbà industrial, té una secció de 20 metres d’amplada amb una calçada central de dos carrils de circulació rodada en doble sentit. A cada banda hi ha un lateral amb carril bici a nivell de calçada de 90 centímetres d’amplada, una banda d’aparcament en filera i una vorera de vianants amb escossells. L’actuació aquí incidirà en aspectes que tenen a veure amb la linealitat: carril bici, arbrat, verd, passeig de vianants i enllumenat. També es treballarà la transversalitat, és a dir, passos de vianants, cruïlles, i els guals d’accés a les finques per part dels vehicles industrials.

 

El projecte proposa una nova alineació de les illes, eliminant la banda d’aparcament en filera per eixamplar la vorera. Aquesta nova vorera incorporarà un sistema unificat de guals i un nou enllumenat de columna cilíndrica de 8 metres amb doble lluminària a doble alçada per donar servei tant al vial com al passeig. L’arquitecte director d’aquest projecte, Josep Muxart, ha destacat precisament que “unificar els guals permetrà que no hi hagi pegats sinó que hi haurà una única manera d’actuar que possibilitarà el passeig del ciclista, l’accés a les finques industrials, i l’accés transversals dels vianants”. A més, aquest sistema també permet en un futur “fer nous guals sense tenir que fer pegats a l’espai públic quan hi hagi creixement de noves naus o canvis de parcel·lació”.

 

També està previst nou arbrat en alineació a l’existent sobre un parterre de verd longitudinal a l’avinguda, i la creació d’un carril bici de doble sentit segregat de la calçada i a la mateixa alçada del passeig. L’objectiu de l’actuació en aquest tram concret és potenciar-lo com a espai públic i no tant com a vial de circulació rodada.

 

Probablement, la part més sensible d’aquest projecte serà l’actuació a l’avinguda de Bertran i Güell en el seu pas per sota de la via del tren. Actualment, aquest pas té 8,36 metres d’amplada distribuïts en una calçada central de 6 metres i dos passos laterals a banda i banda de dimensions molt reduïdes: 1,56 metres al costat Viladecans i 0,80 metres al costat Castelldefels. Balsera destaca que en aquest tram “l’objectiu fonamental és garantir la seguretat, ja que moltes vegades veiem com passen per aquí les persones amb la bicicleta o amb els cotxets dels nadons, de manera que el que es garantirà és la continuïtat del traçat i la seguretat amb les mesures que faci falta com ara tancaments”.

 

Amb aquest objectiu en ment, s’eliminarà la vorera petita del costat Castelldefels i s’eixamplarà la del costat Viladecans, que passarà a tenir 2,2 metres d’ample. Aquesta nova vorera s’elevarà respecte a la calçada i tindrà una barana de protecció. També es millorarà l’enllumenat i els revestiments dels murs que conformen l’actual pas.

 

Darrera actualització de dimarts, 21 de maig de 2013 18:48
 

bannerpdf

Política

banner opinio

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.

Això és gavatv.cat

Roca: Històries paral·leles / Museu, fins el 27/08

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Mane Ferret, "Amor del bueno"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.