Millores en la C-245 PDF Imprimeix Correu electrònic
Javi Cózar   
divendres, 13 de maig de 2016 13:39

reunio-rull-c-245

Un moment de la trobada amb Rull i Poveda

La C-245 tindrà un carril bus segregat des de Cornellà i fins a Castelldefels

La remodelació d’aquest important eix viari permetrà la creació d’una nova línia d’autobús d’altes prestacions

La carretera C-245 tindrà un carril bus segregat que anirà des de Cornellà i arribarà fins a Castelldefels. Aquesta és una de les principals novetats del projecte de remodelació i reurbanització d’aquest important vial que han presentat avui als alcaldes de la zona el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull, i el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda.


La plataforma segregada exclusiva per l’autobús tindrà un continu de 13 quilòmetres i permetrà augmentar la velocitat comercial almenys en un 25% en els trams urbans, al mateix temps que es guanyarà també en puntualitat en els horaris. Es calcula que aquest canvi significarà una retallada de gairebé 15 minuts en el temps de trajecte màxim en transport públic entre aquests dos municipis metropolitans.


Aquest carril segregat permetrà a més a l’AMB implantar en aquest tram de l’eix viari una nova línia d’autobús d’altes prestacions i ocupació, el que internacionalment es coneix com a Bus Rapid Transit (BRT) o autobús exprés. Es tracta d’un sistema d’autobús d’alta velocitat amb un disseny i característiques especials per millorar-ne el funcionament i evitar les causes que contribueixen als endarreriments. En aquest cas concret, l’AMB aposta per un autobús híbrid articulat amb dues portes d’accés que permetrà un 30% més d’ocupació que els actuals i una càrrega i descarrega de passatgers més ràpida.


L’AMB ha previst inicialment una flota de 10 autobusos exprés BRT híbrids amb una freqüència de pas de 10 minuts. Tenint en compte que la inversió per vehicle és de 480.000€, els diners totals que es destinaran en aquest capítol del parc mòbil suposaran 4,8 milions d’euros. L’AMB espera amb la implantació del BRT que es produeixi un increment de viatgers i de demanda del servei entorn del 10% i calcula que aquesta nova línia pot ser utilitzada aproximadament per dos milions i mig de passatgers anuals.


Josep Rull ha volgut destacar que “el que hem fet avui és un exercici de pragmatisme en el sentit de que hem estat capaços d’agafar un projecte que ja feia temps que estava sobre la taula i l’hem redimensionat per fer-lo possible”. Rull ha afegit que “davant d’unes dificultats econòmiques i financeres de les diverses administracions públiques, nosaltres el que hem de ser és molt pragmàtics, molt operatius, i per tant entendre que el que necessitem són respostes a curt termini”.


La intervenció en la C-245 tindrà un cost total de 21,5 milions d’euros que seran cofinançats a parts iguals pel món local, és a dir l’AMB i els Ajuntaments implicats en el recorregut, i per la Generalitat, aportant cadascun d’ells 10,75 milions d’euros. La part que assumiran els cinc ajuntaments de la zona es repartirà, segons Antoni Poveda, “en funció dels quilòmetres de la C-245 que acullen dins dels seus termes municipals”. El projecte, que s’executarà en diferents parts i està actualment en fase de redacció, té previst l’inici de les seves obres durant el segon semestre de 2017, i s’espera que el conjunt de la intervenció estigui acabat abans de finalitzar l’any 2018.


Amb aquesta remodelació també es persegueix atacar el problema de la contaminació atmosfèrica. Antoni Poveda recorda que “avui en dia per anar en hora punta des de Castelldefels i fins a Cornellà s’inverteix més d’una hora, i això vol dir molts vehicles encesos i aturats al llarg del matí i de la tarda, així que un objectiu que tenim també és reduir el nombre de vehicles que puguin circular per aquest important eix al mateix temps que millorem de manera considerable el transport públic”.


Rull afegeix en relació al problema de la contaminació atmosfèrica que “aquest és un repte fonamental de país amb el qual estem igual de compromesos que amb la millora del transport públic, de fet els dos objectius van molt íntimament vinculades perquè la millor manera de lluitar contra la contaminació atmosfèrica, de garantir la millora de la qualitat de l’aire, és fent una aposta clara i rotunda per un transport públic que sigui net i sostenible”.


Aquest projecte dóna resposta a una antiga reivindicació de la comarca del Baix Llobregat i més concretament als cinc municipis del delta del Llobregat per on passa la C-245: Cornellà de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. Aquesta és una zona on viuen més de 350.000 persones i aquest és un eix viari d’alta densitat on cada dia hi conflueixen més de 35.000 passatgers de bus, amb pics de càrrega que en determinats trams del vial arriben als 18.000 vehicles privats.


A la trobada amb Rull i Poveda hi han assistit els alcaldes dels cinc municipis afectats: Antoni Balmón, de Cornellà; Lluïsa Moret, de Sant Boi: Carles Ruiz, de Viladecans; Raquel Sánchez, de Gavà; i Candela López, de Castelldefels.


Darrera actualització de dimarts, 17 de maig de 2016 09:14
 

bannerpdf

L'agenda del cap de setmana

El temps pel cap de setmana

Els cinemes d'abans a Gavà

Minuts Musicals: Panam - "River"

Cuinem a casa: Tiramisú

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.