Qualitat educativa PDF Imprimeix Correu electrònic
Carmen Luque   
divendres, 17 de març de 2017 09:21

metodo glifingAlumnat del Marcel·lí Moragas en una sessió de Glifing

Els avantatges del mètode Glifing comencen a ser una realitat a les escoles públiques

La plataforma ajuda l’alumnat d’Infantil i Primària a millora en l’aprenentatge de la lectura

L’Ajuntament de Gavà, el curs passat, va posar a disposició de les escoles públiques i de l’escola d’Educació Especial Maria Felip el mètode Glifing. El mètode Glifing és un programa informàtic que d’una manera lúdica permet a l’alumnat superar les dificultats de lectura i millorar l’aprenentatge escolar. Segons estudis, les dificultats lectores provoquen el 80% dels trastorns d’aprenentatge i són la causa del 60% dels casos de fracàs escolar.


El mètode Glifing està indicat per als alumnes de les etapes d’Educació Infantil i 1r, 2n i 3 r de Primària i es pot fer en grups o de forma individualitzada, després de passar per una valoració inicial per saber el nivell de lectura de cada infant. També es pot treballar a casa amb les famílies. Amb un ordinador i fem de la lectura un joc el nen i la nena treballen amb Glifing entre 10 i 15 minuts, quatre sessions a la setmana. 


El programa permet treballar habilitats cognitives com la memòria, la morfologia, la velocitat i la comprensió lectora. Els avantatges del mètode i els resultats ja comencen a ser una realitat a totes les escoles públiques on s’està aplicant: Jacme March, Joan Salamero, Gavà Mar, Eramprunyà i Marcel·lí Moragas, i l’escola d’Educació Especial Maria Felip. L’escola Salvador Lluch està en la fase de valoració del nivell de lectura de l’alumnat i aplicarà el sistema en el darrer trimestre.

 

Valoracions

 L’escola Joan Salamero va ser de les primeres a aplicar el mètode: el curs passat a tot l’alumnat de P4 a 3r de Primària. La tutora de segon de Primària, Carolina González, assegura que és “una eina francament bona que millora la lectura i quan això passa també es millora l’escriptura”. A la vista dels resultats el centre, s’ha plantejat, explica González “demanar un grup independent per als alumnes que han passat de 3r però que tenen problemes amb la lectura”.


També el curs passat van implementar el mètode al Jacme March, amb els alumnes que teníem més dificultats, segons explica Maite Martínez, mestre d’Educació Especial de l’escola. En aquest curs a Educació Infantil es treballa de forma grupal, i individualment amb els casos més prioritaris de 1r a 3r. “La resta ho fan a casa”. La valoració no pot ser més positiva: “És un programa motivador per al nen, ja que presenta una sèrie d’activitats que no són pesades, i tenen una part molt lúdica”.


L’escola Eramprunyà també fa un curs que aplica el mètode.  “La veritat és que hem vist una millora molt significativa, especialment entre els nens i nenes que teníem més dificultats” explica la directora, Adela Fernández. El maig faran una altra valoració per veure’n el progrés, però remarca que “és una eina que va molt bé per a tot l’alumnat. Tots redueixen errors, milloren la velocitat i la compressió i, a més, milloren l’actitud cap la lectura, que és el que es vol: que tinguin ganes de llegir”.


A l’escola Gavà Mar el mètode s’aplica de manera grupal a Educació Infantil. Les sessions individualitzades de l’alumnat de Primària es fan a casa amb el seguiment de l’escola. “Hem fet una valoració inicial i, després una reunió amb les famílies, els hem donant el nom d’usuari del nen, la contrasenya, i s’han compromès a treballar-ho a casa  Nosaltres, des de l’escola entrem al programa i podem fer-ne el seguiment, veure quantes sessions fan, etc”, explica la tutora del primer any i coordinadora del Cicle Inicial, Sara Aguayo.


A l’escola Marcel·lí Moragas el mètode va començar a aplicar-se abans de Nadal. “Ara estem treballant a l’aula a 1r, 2n i 3r i, i de manera individual, ho faran a casa”, explica la cap d’estudis, Magda Casas. “Encara no podem fer valoracions perquè hem fet poques sessions però la gent que el coneix i que el treballa des de fa temps m’han comentat que és molt eficaç si s’és constant”.


A l’escola d’Educació Especial Maria Felip el mètode s’ha posat en marxa a principis d’any. El tutor d’una de les aules del centre,  Ramon Duran, comenta que és aviat per fer valoracions, però que no dubte que els resultats seran bons, ja que hi ha una bona motivació  de l’alumnat “que aprèn d’una forma molt lúdica i la eina és l’ordinador, una metodologia que els agrada molt”.

 

Darrera actualització de divendres, 17 de març de 2017 11:00
 

bannerpdf

Això és gavatv.cat

10 anys de l'Espai Maragall

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Marc Grau - "Eden of love"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.