Educació PDF Imprimeix Correu electrònic
Rosa Yélamos   
divendres, 10 de maig de 2013 11:19

XERRADA-PROFESSORAT-Amaia Hervás durant la seva intervenció a Gavà

Xerrada al professorat sobre els trastorns psicològics ens la infància

La psiquiatra Amaia Hervás ha estat l’encarregada de guiar aquesta activitat organitzada a Gavà pel Centre de Recursos Pedagògics

Desenes d’educadors i educadores de Gavà i rodalies han assistit, aquest divendres, a la xerrada sobre els trastorns psicològics en la infància organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics del Baix Llobregat. L’activitat, que s’ha celebrat al Parc Arqueològic de les Mines, ha estat guiada per la psiquiatra Amaia Hervás. Hervás és directora del servei de salut mental infantil i juvenil de la Mútua de Terrassa i també col·labora amb l’hospital de Sant Joan de Déu, en el programa relacionat amb els trastorns de l’espectre autista.

 

Hervás ha explicat com es manifesten els trastorns, com el dèficit d’atenció o alguns casos relacionats amb l’autisme, en l’àmbit escolar, i quina mena d’ajut necessiten aquests infants. Segons Hervás “en aquests moments la llei d’educació posa en evidència l’alt índex de fracàs escolar existent en tot l’estat” i creu que “en part, està molt relacionat amb els infants que pateixen trastorns d’aprenentatge o problemes de salut mental, ja que tot sovint, aquests alumnes, necessiten un ajut adaptació en l’àmbit escolar”.

 

Hervás, tot i afirmar el seu convenciment que “en els darrers anys els serveis educatius han fet un gran esforç en la detecció i adaptació, cal seguir reflexionant sobre quines línies dissenyar, amb educadors i pares, per ajudar a que aquests infants tinguin èxit en la seva vida”.

 

Segons la doctora “amb les retallades, tot això es complica, perquè amb menys recursos no es pot personalitzar tant l’atenció, i a més,  existeix un increment d’identificació per factors etiològics per la crisis en infants menors de 18 anys”.

 

Amaia Hervás afirma que “és important detectar aquests trastorns de manera precoç, perquè el cervell dels infants és plàstic i, per això, estimular àrees com les de la comunicació, l’atenció o la socialització , abans dels 6 anys, és decisiu per determinar el seu grau d’evolució”. “Crec que, a nivell educacional cal treballar programes integrals per aquests infants, especialment pels qui tenen trastorns de l’espectre autista, que cada vegada són més”, ha afegit la ponent, qui també ha precisat que “als Estats Units s’està invertint molt en investigar-los i tractar-los ja que es comptabilitza que afecta ja, a un 2% de la població”.


Darrera actualització de divendres, 10 de maig de 2013 11:52
 

bannerpdf

L'agenda del cap de setmana

El temps pel cap de setmana

Els cinemes d'abans a Gavà

Minuts Musicals: Panam - "River"

Cuinem a casa: Tiramisú

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.