Policia Local i consum PDF Imprimeix Correu electrònic
Javi Cózar   
dimecres, 12 de febrer de 2014 14:21

policia-local-consum

Un moment de la sessió informativa

La Diputació de Barcelona imparteix una sessió sobre consum a membres de la Policia Municipal de Gavà

L’objectiu és nodrir als agents de conceptes que els poden ser útils en conflictes entre consumidors i comerços

La Diputació de Barcelona ha impartit aquest matí a la Biblioteca Josep Soler Vidal una sessió sobre consum adreçada a membres del cos de Policia Municipal de Gavà. En total hi han assistit més d’una vintena d’agents, a banda d’altres treballadors municipals relacionats amb l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). El motiu d’adreçar aquesta informació al col·lectiu dels policies locals respon a la seva relació directa amb la ciutadania, i per aquest motiu la sessió té l’objectiu principal de “donar coneixements als agents de l’autoritat sobre els drets bàsics que han de respectar els comerços de cara als seus clients, és a dir, als consumidors”, segons ens explica David Menchón, Tècnic en Consum de la Diputació de Barcelona i encarregat de donar aquesta xerrada. Els conceptes que s’expliquen en aquesta sessió “ja són coneguts per ells com a policia administrativa, però nosaltres el que fem és refrescar-los per resoldre els dubtes que es poden trobar en el dia a dia del carrer”.

 

A la sessió es parla d’uns drets molt fonamentals, en total menys de deu, que són els que més afecten a la relació entre consumidor i venedor. Es parla, doncs, de que “els comerços han de disposar de fulls oficials de reclamació, queixa o denúncia; de la obligatorietat d’exposar els preus; de la importància de lliurar un comprovant de compravenda, és a dir, un tiquet o factura; de l’exposició de l’horari; de la normalització lingüística de la retolació; i finalment de la interacció entre comerç, consumidors, i organismes d’informació al consumidor com l’OMIC de Gavà”. La Diputació lliura aquesta informació als policies no perquè facin d’intermediaris entre comerç i consumidor, sinó més aviat perquè facin d’“assessors, ja que la seva competència no és resoldre els conflictes, ells estan per vigilar que es respecti la normativa però per resoldre conflictes hi ha serveis com l’OMIC”. Menchón destaca en aquest sentit que un bon assessorament dels policies locals cap el consumidor “pot evitar moltes vegades malentesos que poden arribar a qüestions que no son desitjables”.

 

La sessió d’avui forma part del catàleg d’activitats que ofereix el Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona als ajuntaments de la província que estan adherits a la Xarxa Local de Consum i que volen desenvolupar accions dirigides a fer polítiques de consum.

 

Darrera actualització de dijous, 13 de febrer de 2014 08:41
 

bannerpdf

Això és gavatv.cat

10 anys de l'Espai Maragall

Històries de Gavà - Els cinemes d'abans

Minuts Musicals - Mane Ferret, "Amor del bueno"

Te'n recordes? - Documental "Les sorres"

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.