Seu electrònica PDF Imprimeix Correu electrònic
Juani Ruzafa   
dimecres, 21 de novembre de 2012 12:07

ordinador

L'e-administració un model d'atenció a la ciutadania ràpid, senzill i eficient

Millorar els serveis que es presten a la ciutadania amb una atenció eficaç i personalitzada i a la vegada estalviar recursos, són les línies bàsiques del Pla Gavà 21. Dins d'aquest projecte l'administració local ha implementat l'e-administració, un registre telemàtic que permetrà, en un futur, la prestació on line de tots els serveis públics en el moment i des del lloc que el ciutadà esculli.

La seu electrònica és una finestra virtual de l'Ajuntament que ofereix a la ciutadania la disponibilitat de l'administració les 24 hores del dia els 365 dies de l'any, amb un estalvi de desplaçaments i temps I la possibilitat de conèixer en tot moment l'estat del seus tràmits.
Hores d'ara ja és possible fer alguns tràmits per aquesta via només cal connectar-se al portal gavaciutat.cat I disposar d'un certificat digital que es pot obtenir gratuïtament a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, OAC, situada a l'Ajuntament de Gavà.


Amb aquest certificat digital i des de qualsevol ordinador es poden presentar instàncies genèriques. Una vegada omplert el formulari es genera un document que acredita l'assentament de la instància al registre d'entrada de l'Ajuntament. També es poden realitzar altres gestions com la consulta de rebuts, l'obtenció de volants d'empadronament o de convivència, la comprovació de l'estat d'un expedient, l'inici del tràmit de recollida de mobles, el registre d'unions civils o l'assabentat d'obres sense ocupació de la via pública.


L'administració local està treballant perquè de manera progressiva es puguin fer altres tràmits com les domiciliacions bancàries, l'acreditació per resident en zona blava, al·legacions a denúncies de trànsit, reserva d'estacionament per mudança, registre municipal d'associacions i sol·licitud de cita prèvia. Així mateix està previst incorporar a la seu electrònica la tràmits com l'inici d'activitat en règim de comunicació, talls de carrers, reserva d'estacionament, casaments civils i autoliquidacions i pagaments.


Amb la implementació de la seu electrònica no només els gavanencs i gavanenques sortiran beneficiats. L'Ajuntament guanya en eficiència oferent una prestació dels serveis més eficaç i personalitzada amb un considerable estalvi econòmic. Segons dades recents del Govern central per cada tràmit que es gestiona a través d'Internet, s'estalvia una mitjana de 75 euros, es millora en un 70% la productivitat en la tramitació i s'eliminen les despeses de paper i enviament per correu.

Darrera actualització de dilluns, 31 de desembre de 2012 14:32
 

bannerpdf

L'agenda del cap de setmana

El temps pel cap de setmana

Els cinemes d'abans a Gavà

Minuts Musicals: Panam - "River"

Cuinem a casa: Tiramisú

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.