Balanç de cinc anys PDF Imprimeix Correu electrònic
Carmen Luque   
dimecres, 18 de febrer de 2015 13:57

servei-de-mediacio La tinenta d'alcalde amb les dues mediadores durant la presentació del balanç del Servei, al SIAD

Prop de 2.000 persones han utilitzat el Servei de Mediació Ciutadana 

Un servei gratuït de l’Ajuntament que es pot sol·licitar per correu electrònic o al telèfon 93 263 92 28

L’any 2010 l’Ajuntament de Gavà va posar en marxa el Servei de Medicació Ciutadana per facilitar la resolució de conflictes de la vida quotidiana, així com un servei d’intermediació hipotecària. En cinc anys ha atès de forma directa o indirecta a prop de 2.000 persones i cada vegada és més utilitzat.


L’any passat prop de 800 persones van contactar de manera directa o indirecta amb el Servei. Es van atendre 465 persones i es van obrir 126 expedients de mediació, un 44% més que l’any 2013.  “És un servei imprescindible que es dóna gratuïtament a la ciutadania i el que pretén és afrontar una manera diferent de resoldre els conflictes per evitar resolucions que no tinguin futur”, explica la tinenta d’alcalde d’igualtat i Ciutadania, Emma Blanco qui apunta que ha hagut un canvi de model en aquest anys “ara tenim dues mediadores, es comença a treballar en co-mediació una aposta per la qualitat del servei que permet combinar i treure profit de la complementarietat dels perfils professionals de les mediadores. També hem descentralitzat el servei passant d’1 centre a dos espais, un a l’Ajuntament i l’altre al Siad per afavorir la proximitat amb la ciutadania”. Tot encaminat a “treballar la cultura del diàleg i aquesta resolució dels conflictes de manera pacifica”, explica Blanco qui valora molt positivament la feina feta i sobretot el treball transversal que s’ha fet “amb altres àrees de l’Ajuntament, especialment amb l’OAC i la Policia Municipal”. Així el 21% dels casos atesos han arribar derivats de la policia i el 18% de l’OAC.


La majoria dels conflictes que l’any passat es van tractar provenien de relacions veïnals i familiars, però també es van atendre conflictes escolars, d’associacions i entitats, o derivats d’activitats comercials. Dels 111 casos que es van tancar, 88 es van resoldre satisfactòriament, expliquen les mediadores Montse Tejada i Mònica Garcia.


Però a més el Servei de Mediació Ciutadana ha iniciat col·laboracions amb La Casa Gran en el programa d’assessoria de pares i amb Ràdio Gavà, concretament amb el programa matinal “Amb G de Gavà”.


El Servei es pot sol·licitar mitjançant el correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la o al telèfon 93 263 92 28

 

Darrera actualització de dijous, 19 de febrer de 2015 13:39
 

bannerpdf

L'agenda del cap de setmana

El temps pel cap de setmana

Els cinemes d'abans a Gavà

Minuts Musicals: Panam - "River"

Cuinem a casa: Tiramisú

Aquest web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te una millor experiència i servei. En navegar o utilitzar els nostres serveis, acceptes l'ús que fem de les 'cookies'. No obstant això, podeu canviar la configuració de cookies en qualsevol moment.

Accepto l’ús de cookies per aquest lloc.